ارز دیجیتال پپه چیست؟ آیا میم کوین PEPE آینده درخشانی خواهد داشت؟

پپه چیست؟
ماهرخ شیرودی

زمان مطالعه :

5 دقیقه

صنعت کریپتو جایی است که غیرمنتظره‌ترین اتفاقات ممکن است در آن رخ دهد. برخی از ارزهای دیجیتال سقوط می‌کنند، بعضی ارزها به طور ناگهانی پامپ می‌شوند و برخی یک شبه محبوب می‌شوند. رمزارز PEPE نمونه خوبی از یک ارز دیجیتال است که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد موفق شود. با این حال، در مدت زمان بسیار کوتاهی صعود شگفت‌انگیز بیش از ۲۰ هزار درصدی را تجربه کرد.

pepe تنها در عرض دو هفته موفق شد وارد جمع ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار شود. در این مقاله قصد داریم ببینیم ارز دیجیتال پپه چیست؟ چه کسی این توکن جدید را ساخته است؟ چرا قیمت آن به شدت بالا رفت؟ و ببینیم آیا ارز دیجیتال په په در دسته شت کوین‌ها قرار می‌گیرد یا خیر؟ پس با ما همراه باشید تا به بسیاری از سوالات در مورد ارز pepe پاسخ دهیم.

میم کوین پپه چیست؟

پپه چیست؟

ارز دیجیتال پپه یک میم کوین است که در شبکه اتریوم راه‌اندازی شده است. این ارز دیجیتال به عنوان ادای احترام به یک میم قورباغه محبوب به نام Pepe the Frog ساخته شد که یک شخصیت کارتونی بود که در اوایل دهه ۲۰۰۰ به شهرت رسید.

هدف اصلی په‌په تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین رمز ارزهای مبتنی بر میم در بازار است. این توکن که در ۱۶ آوریل راه‌اندازی شد، در مدت زمان بسیار کوتاهی محبوبیت قابل توجهی به دست آورد.

در حالی که دوج کوین حدود ۷ سال پس از راه‌اندازی به اوج قیمت خود رسید، ارز دیجیتال په په بسیار متفاوت بود. این توکن که در ۱۶ آوریل ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد و در ۵ می ۲۰۲۳ به بالاترین قیمت خود یعنی ۰.۰۰۰۰۰۵ دلار رسید.

رمز ارز pepe از نظر ارزش بازار توانست به مارکت کپ ۱.۶۱ میلیارد دلار برسد. این رقم برای یک میم کوین تازه تاسیس واقعاً شگفت‌انگیز و غیرمنتظره است. برخلاف دوج که تقریباً چهار سال طول کشید تا ارزش بازار آن از یک میلیارد دلار فراتر رود، ارز دیجیتال په په در عرض ۳ هفته پس از عرضه به این عدد رسید. اگرچه قیمت ارز دیجیتال پپه از آن زمان تاکنون بسیار پرنوسان بوده است، تعداد هولدرهای آن به طور پیوسته در حال افزایش است. به عنوان مثال، بر اساس داده‌های CoinCarp.com، تعداد هولدرهای ارز دیجیتال په‌په از رقمی ناچیز به بیش از ۱۰۵,۰۰۰ در یک ماه افزایش یافته است.

همچنین، این توکن توانست در کمترین زمان خود را در بین ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر قرار دهد، در حالی که سایر پروژه‌ها برای رسیدن به این هدف به سال‌ها زمان نیاز داشته‌اند.

ارز pepe محبوب شد، زیرا زمانی راه‌اندازی شد که در صنعت کریپتو سر‌وصدای زیادی وجود نداشت. هیجان خاصی در بازار نبود و علاقه‌مندان به کریپتو موضوع خاصی برای صحبت کردن نداشتند؛ نه رسوایی FTX و نه سقوط Terra Luna. این بدان معنی است که فضا برای عرضه یک پروژه جدید وجود داشت تا توجه بازار را به خود جلب کند. بنابراین، یکی از دلایلی که ارز دیجیتال په‌په خیلی سریع محبوب شد، این واقعیت است که این پروژه زمان مناسبی را برای عرضه انتخاب کرده بود.

تاریخچه و نحوه به وجود آمدن پپه

تاریخچه ارز پپه

میم قورباغه که pepe coin بر اساس آن ساخته شده است، تاریخچه‌ای طولانی دارد. این شخصیت برای یک کمیک استریپ به نام «باشگاه پسران» در سال ۲۰۰۵ توسط کاریکاتوریستی به نام مت فیوری (Matt Furie) خلق شد و در نهایت تبدیل به یک میم اینترنتی شد و در شبکه‌های اجتماعی در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۵، این میم قورباغه توسط گروه‌های راست‌گرا انتخاب شد و از آن به عنوان نماد نفرت استفاده کردند. در طول انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۱۶، این شخصیت توسط جوامع مختلف آنلاین به عنوان میم در سخنان نفرت‌انگیز، ایدئولوژی‌های نژادپرستانه و سایر اشکال محتوای تبعیض‌آمیز، استفاده می‌شد. در پاسخ، فیوری سعی کرد تا زمینه اصلی و مثبت این شخصیت را از طریق روش‌های مختلف، از جمله کمپین Save Pepe بازیابی کند.

پپه قورباغه هنوز در فرهنگ اینترنتی بسیار رایج است و علی‌رغم استفاده از آن به عنوان نماد نفرت، اکثر موارد استفاده از آن غیر متعصبانه است. برای مثال، معترضان طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ از آن استفاده کرده‌اند. اکنون میم قورباغه به نماد آزادی بیان تبدیل شده است و برای بیان طیف گسترده‌ای از احساسات و ایده‌ها استفاده می‌شود.

در سال ۲۰۲۱، تایلر وارد (Tyler Ward)، بنیانگذار BarnBridge، کالکشنی از Pepecoin NFT را راه‌اندازی کرد که به فروش بیش از ۶۰ میلیون دلاری در پلتفرم OpenSea رسید.

به همین ترتیب، تیم ناشناس سازنده ارز دیجیتال پپه از محبوبیت فعلی این میم قورباغه در توییتر استفاده کرده است. آن‌ها با ایجاد یک کمپین، پذیرش اولیه آن را تسریع کردند. همزمان، رسانه‌ها داستان‌هایی درباره سرمایه‌گذاران اولیه ارز pepe منتشر کردند که هزاران دلار از سرمایه‌ خود را در عرض یک هفته به میلیون‌ها دلار تبدیل کرده‌اند که باعث شد افراد بیشتری به این موج بپیوندند.

اگرچه په‌په بر اساس میم قورباغه است، هیچ ارتباط رسمی با مت فیوری، هنرمند طراح این شخصیت کارتونی ندارد. هرچند مت فیوری این حق قانونی را دارد که برای هرگونه استفاده تجاری از ساخته خود غرامت بخواهد، به نظر نمی‌رسد که او در حال حاضر ادعای حق کپی رایت علیه سازندگان په‌په کوین را دنبال کند.

تیم ارز دیجیتال پپه نیز با وجود آنکه از این میم محبوب برای وایرال شدن استفاده کرده است، هیچ ادعایی در مورد ارتباط با Pepe the Frog ندارد. این تیم اعلام کرده است که هدف این توکن این است که « به یک میم که همه آن را دوست داریم و می‌شناسیم ادای احترام کنیم».

اخبار ارز دیجیتال په‌په همچنان در قیمت آن تأثیرگذار است. اخیراً، خبرنامه صرافی کوین بیس در مورد افزایش علاقه به میم کوین‌هایی مانند په‌په خبری منتشر کرد که در آن اشاره شد میم pepe به خاطر استفاده از سوی گرو‌های افراطی راست‌گرا و همین نژادپرستان به عنوان نماد نفرت طبقه‌بندی شده است.

کاربران توییتر و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال پپه با استفاده از هشتگ #deletecoinbase که با بیش از ۱۸۰,۰۰۰ توییت ترند شد، خواستار تحریم کوین بیس شدند و اعلام کردند که په‌په صرفاً برای اهداف نژادپرستانه استفاده نمی‌شود. از قضا، همین موضوع باعث شد رمز ارز pepe که مدتی دچار ریزش قیمت شده بود صعود ۹۰ درصدی را تجربه کند. مدیر ارشد حقوقی کوین بیس یک روز پس از این اتفاق در پاسخ به انتقادات گسترده از سوی معامله‌گران ارزهای دیجیتال، عذرخواهی کرد.

خالق ارز پپه کیست؟

خالق ارز پپه کیست؟

ارز دیجیتال په‌په توسط یک کاربر ناشناس ساخته و در توییتر محبوب شد. قرارداد توکن pepe در Etherscan نشان می‌دهد که سازنده قرارداد آدرس 0x2afae7… است که این توکن و نقدینگی اولیه آن را در بلوک ۱۷۰۴۶۱۰۵ ایجاد کرده است.

توکنومیکس پپه

ارز دیجیتال پپه دارای حداکثر عرضه ۴۲۰,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن است. ۹۳.۱٪ از این عرضه در استخر نقدینگی و ۶.۹٪ باقی مانده به یک کیف پول چند امضایی برای استفاده در آینده اختصاص داده شده و قرار است برای لیست شدن در صرافی‌های متمرکز، استخرهای نقدینگی و بریج‌ها استفاده شود.

پپه در حال حاضر حجم معاملاتی در حدود ۲۱۹,۲۰۴,۲۹۵ دارد. همچنین این رمز ارز توانسته جایگاه خود را میان صد رمز ارز برتر بازار کریپتو تثبیت کند.

به طور کلی، این ارقام نشان می‌دهند با اینکه هایپ اخیری که روی این رمز ارز وجود داشت گذشته، اما پپه همچنان حجم معاملات و توجه قابل توجهی را در جامعه ارزهای دیجیتال دارد.

په‌په کوین از مکانیزم کاهش تورم استفاده می‌کند که درصد کمی از توکن‌ها را با هر تراکنش می‌سوزاند تا کمبود ایجاد کند و ارزش توکن‌های باقی مانده را در طول زمان افزایش دهد.

این توکن یک سیستم توزیع مجدد مؤثر دارد که به هولدرهای بلندمدت پاداش می‌دهد، وفاداری سرمایه‌گذاران را ارتقا داده و به دوام آن در طولانی‌مدت کمک می‌کند. هر چه فرد ارز دیجیتال پپه را طولانی‌تر نگه دارد، پاداش‌های بیشتری دریافت می‌کند که به نفع کاربران است و ارزش توکن را در طول زمان افزایش می‌دهد. این پروژه، کاربران را برای هلدینگ بلندمدت جهت ایجاد یک اکوسیستم پایدار و پر رونق تشویق می‌کند.

رمز ارز pepe به دلیل سیاست عدم دریافت مالیات، از دیگر ارزهای دیجیتال متمایز است. برخلاف دیگر رمزارزها، هیچ کارمزد تراکنشی از کاربران دریافت نمی‌کند و آن را به گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر و راحت‌تر برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران تبدیل می‌کند. این امر باعث می‌شود یک بستر منصفانه و قابل دسترس برای همه ایجاد شود.

هدف و کاربرد پپه

بر اساس اطلاعات وب سایت رسمی په‌په کوین، این توکن فقط برای مقاصد سرگرمی در نظر گرفته شده است. حساب رسمی pepe در توییتر این توکن را به عنوان «خاطره‌انگیزترین میم‌کوین موجود» توصیف کرده و اضافه کرده که «سگ‌ها دوران خود را سپری کرده‌اند»؛ اشاره‌ای به نسل قبلی میم کوین‌ها از جمله دوج کوین و شیبا که زمانی بسیار محبوب بوده‌اند.

از نظر طراحی، ارز دیجیتال پپه ارزش ذاتی ندارد و به وضوح در وب سایت آن بیان شده است:

په په یک میم کوین بدون ارزش ذاتی یا انتظار بازگشت سرمایه است. هیچ تیم یا نقشه راه رسمی وجود ندارد. این توکن کاملاً بی‌استفاده و فقط برای اهداف سرگرمی است.»

شایان ذکر است که این موضوع جدیدی در حوزه رمز ارزها نیست. میم کوین‌های متعددی در گذشته به وجود آمده‌اند که هیچ کاربردی نداشته و کاربران را نگران می‌کنند که هیچ ارزشی ندارند.

با این حال، در واقعیت، بیش از صد هزار سرمایه‌گذار ارز دیجیتال پپه را خریداری کرده‌اند و این میم کوین در فهرست معاملات صرافی‌های بزرگی از جمله بای بیت، جمینی و بایننس قرار گرفته است.

ازر دیجیتال په‌په تا زمان نگارش این مقاله هیچ کاربرد یا ارزش ذاتی ندارد. تنها امیدوار است که بر موج محبوبیت توکن‌هایی مانند دوج کوین، شیبا و به طور کلی میم کوین‌ها سوار شود. بنابراین، می‌توانیم استنباط کنیم که په‌په یک شت کوین است که برای سرگرمی و کسب سود ایجاد شده است.

در حالی که تیم په‌په در مورد نداشتن هیچ برنامه‌ای صحبت کرده، در این میان، برنامه‌هایی را در مورد آینده این پروژه به اشتراک گذاشته است:

نقشه راه پپه

نقشه راه پپه

نقشه راه Pepecoin شامل سه مرحله است:

  • مرحله اول بر راه‌اندازی توکن و قرار گرفتن در لیست پلتفرم‌های محبوب مانند CoinGecko و Coinmarketcap متمرکز است.
  • مرحله دوم بر مشارکت‌های اجتماعی، گروه دیسکورد و لیست شدن در صرافی‌ها تأکید دارد.
  • اهداف فاز سوم شامل ایجاد آکادمی پپه، Pepe Tools و لیست شدن در صرافی‌های تراز اول با هدف کلی دستیابی به بیش از ۱۰۰ هزار هولدر است.

پیشبینی آینده پپه

آینده پپه

پیش‌بینی قیمت PEPE به دلیل ماهیت پرنوسان بازار ارزهای دیجیتال و تأثیر عوامل خارجی دشوار است. آینده این ارز دیجیتال نامشخص است، اما پتانسیل افزایش قیمت آن وجود دارد. این توکن دارای یک جامعه قوی از حامیان در شبکه‌های اجتماعی است که علاقه زیادی به میم په‌په و اهمیت فرهنگی آن دارند.

همچنین، په په کوین پتانسیل رسیدن به یک تریلیون توکن را دارد که آن را به یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال در گردش تبدیل می‌کند. این امر مستلزم افزایش قابل توجه تقاضا برای این توکن است که اصولاً غیرممکن نیست.

این توکن هنوز تنها حدود ۵ درصد از ارزش بازار بیش از ۱۰ میلیارد دلاری دوج کوین را دارد. همچنین، ۱۰ درصد از ارزش بازار حدود ۵ میلیارد دلاری شیبا را در اختیار دارد. چیس دیونز (Chase Devens)، محقق مساری (Messari)، می‌گوید: «تعجب‌آور نیست که ببینیم ارز دیجیتال پپه حالا که مشروعیت پیدا کرده است از دوج و شیبا در مقطعی، حتی به صورت لحظه‌ای، پیشی بگیرد». دیونز اضافه می‌کند که لیست شدن pepe در بایننس به صور زودهنگام، دلیل اصلی افزایش سریع ارزش‌ بازار آن است.

به عنوان مثال، SHIB بیش از ۲۶۰ روز پس از راه‌اندازی آن در یک صرافی متمرکز فهرست شد. در مقایسه، اولین لیست شدن ارز دیجیتال په‌په در یک صرافی متمرکز تنها ۶ روز پس از راه‌اندازی رخ داد و ۲۲ روز بعد در بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان معامله شد.

اما رشد په‌په شباهت‌هایی را با مرحله نهایی روند صعودی دوج کوین در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. اصلاح قیمت مداوم آن شبیه به کاهش ۹۰ درصدی DOGE از بالاترین رکورد ۰.۷۵ دلاری در می ۲۰۲۱ است.

هنوز کاملاً نامشخص است که آیا ارز دیجیتال په‌په به مرور زمان خوب عمل خواهد کرد یا خیر. با این حال، این واقعیت که په‌په همچنان دارای ارزش بازار بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است و در جمع ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر قرار دارد، هنوز هم نشانه خوبی برای این توکن ERC-20 است.

سرمایه‌گذاری و خرید پپه

به‌هر حال باید در نظر داشت که خرید شت کوین pepe ریسک‌های خاص خودش را دارد. بنابراین، بهتر است پیش از سرمایه‌‌گذاری به این موارد توجه کنید:

نوسانات بازار

ارز دیجیتال پپه یکی از بی‌ثبات‌ترین ارزهای دیجیتال از زمان راه‌اندازی بوده و نوسانات قیمت آن بسیار زیاد است. یک ضرب‌المثل رایج در کریپتو وجود دارد که می‌گوید:

قیمت از پله بالا می‌رود و با آسانسور پایین می‌آید.

این ضرب‌المثل نشان می‌دهد که رمز ارز pepe می‌تواند به سرعت تمام ارزش فعلی خود را از دست بدهد. به یاد داشته باشید، سازندگان آن گفته‌اند که مطلقاً هیچ ارزش ذاتی ندارد، بنابراین اساساً به اندازه‌ای ارزش دارد که افراد مایل به خرید آن باشند.

علاوه بر این، در بسیاری از صرافی‌ها مشکلات کمبود نقدینگی برای نقد کردن سودهای هنگفت وجود دارد. این بدان معناست که حتی اگر کسی بتواند معامله بسیار پرسودی را انجام دهد، ممکن است نقدینگی کافی برای آن وجود نداشته باشد. مانند شخصی که یک سرمایه‌گذاری ۲۷ دلاری در ارز pepe را به یک میلیون دلار تبدیل کرد اما به دلیل کمبود نقدینگی در صرافی غیرمتمرکز نتوانست به طور کامل سود خود را نقد کند. البته، اگر ارز دیجیتال په په در طول زمان تاب بیاورد و در صرافی‌های متمرکز فهرست شود که در آن‌ها نقدینگی بیشتر است، این نگرانی کمتر خواهد شد.

خطرات امنیتی

هرچه یک میم کوین بیشتر محبوب شود، هکرها بیشتر سعی می‌کنند از آن سوءاستفاده کرده و از مردم کلاهبرداری کنند. به عنوان مثال، گروه رسمی تلگرام pepe در پیامی اعلام کرد که توکن‌های جعلی با ادعای ایردراپ یا انجام تراکنش مردم را فریب می‌دهند. این گروه اشاره کرد که هیچ یک از این توکن‌ها را نخرید یا با قراردادها تعامل نکنید، زیرا خطر تخلیه کیف پول شما را به همراه دارند.

میم کوین پپه؛ بخریم یا نخریم؟

پپه یک ارز دیجیتال نوظهور است که با الهام گرفتن از میم قورباغه، قصد دارد به پادشاه میم‌ کوین‌ها تبدیل شود. این توکن با مکانیسم توزیع منصفانه، مالیات صفر و رویکرد جامعه محور، پتانسیل ایجاد موج جدیدی در دنیای ارزهای دیجیتال را دارد. اگرچه پیش‌بینی قیمت آن همچنان به صورت یک چالش باقی می‌ماند، نقشه راه این پروژه بر دستیابی به یک الگوی رفتاری از طریق مشارکت جامعه و پیشرفت‌های نوآورانه تمرکز دارد.

بسیاری در حال مقایسه بین ارز دیجیتال پپه با سایر میم کوین‌ها مانند دوج، شیبا، فلوکی و غیره هستند، اما فقط زمان نشان می‌دهد که آیا این توکن ماندگار خواهد بود یا نه.

آینده ارز PEPE نامشخص است، اما پتانسیل افزایش ارزش آن وجود دارد. جامعه قوی حامیان و اتصال به میم‌های اینترنتی آن را به یک فرصت سرمایه‌گذاری منحصر به فرد و جالب تبدیل کرده است.

اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال هستید، حتما تحقیقات خود را انجام دهید و ریسک‌های آن را بررسی کنید. سپس، با سرمایه‌ای وارد شوید که اگر آن را از دست دادید هیچ تأثیری در زندگیتان نداشته باشد.

آیا شما به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال په‌په فکر می‌کنید؟ به نظر شما آیا ارزش خرید دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رمضان
رمضان
9 ماه قبل

با سلام بنظر من هر ارز دیجیتالی ارزش قانونی خود رادارد و من مطمئنم با این ارز آینده درخشانی داشته باشد نه این ارز بلکه هر ارز دیگری در آینده ارزش چندانی خواهد داشت

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

1

28

نظر مخاطبان (1)