برادران وینکلواس کیستند؟ هر آنچه باید در مورد دوقلوهای وینکلواس بدانید

جمال نوری

زمان مطالعه :

3 دقیقه

در ۱۰ سال اخیر بسیاری از افراد به‌واسطه رشد بازار کریپتو و مخصوصا بیت کوین، میلیاردر شدند. شاید اگر بیت کوین نبود، بسیاری از نام‌هایی که این روزها می‌شنویم، برای ما افراد غریبه‌ای بودند. دو نفر از افرادی که به‌واسطه بیت کوین میلیاردر شدند، تایلر و کامرون وینکلواس (Winklevoss) هستند. در این مقاله قصد داریم به بیوگرافی برادران وینکلواس، شکایت برادران وینکلواس و… بپردازیم. اگر قصد دارید در مورد دوقلوهای وینکلواس بیشتر بدانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برادران وینکلواس کیستند؟

فعالیت های برادران Winklevoss

تایلر و کامرون وینکلواس را می‌توان دوقلوهای افسانه‌ای دنیای کریپتو دانست. این دو برادر به‌واسطه شکایت از مدیرعامل فیسبوک بسیار معروف شدند. اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه زندگی دوقلوهای وینکلواس را بررسی کنید، می‌توانید نگاهی به جدول زیر داشته باشید.

نامCameron و Tyler
تاریخ تولد۲۱ اوت ۱۹۸۱
میزان ثروتمیلیارد دلار ۱.۲ تا ابتدای سال ۲۰۲۳ (به ازای هر نفر)
ساکننیویورک – آمریکا
تحصیلاتلیسانس اقتصاد از دانشگاه هاروارد
مهم‌ترین فعالیت‌ها و افتخارات– شرکت در مسابقات المپیک قایق‌رانی سال ۲۰۰۸ به‌عنوان نماینده آمریکا 
– ادعا می‌شود که این دو برادر ایده‌ اولیه ساخت فیسبوک را داشتند 
– ساخت صرافی جمینی (Gemini)
– جزو اولین سرمایه‌گذاران در دنیای کریپتو محسوب می‌شوند 
– در سال ۲۰۲۱ در لیست ثروتمندترین افراد فوربس با رتبه ۲۶۱ قرار گرفتند 
– در سال ۲۰۲۱ در بین ثروتمندان فعالان بازار کریپتو رتبه ۶ را کسب کردند  
– در سال ۲۰۲۳ در لیست ثروتمندترین افراد فوربس با رتبه ۲۲۵۹ قرار گرفتند
– شکایت از چارلی شرم

باید دقت داشت که این دو برادر دوقلو بسیار شبیه به هم هستند به همین واسطه اطلاعات این دو را در یک ستون مشترک لیست کردیم.

درباره برادران تایلر و کامرون وینکلواس

تایلر و کامرون وینکلواس در سال ۱۹۸۱ در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمدند. دوقلوهای وینکلواس در سال ۲۰۰۰ وارد دانشگاه هاروارد شدند. در این دوران بود که با مارک زاکربرگ که بعدا خالق فیسبوک می‌شود، آشنا شدند. شاید بتوان علت معروفیت برادران وینکلواس را شکایت تایلر و کامرون وینکلواس از مارک زاکربرگ دانست. تایلر و کامرون، مارک زاکربرگ را متهم به دزدیدن ایده‌ی خود کردند و سرانجام این شکایت باعث شد که دو طرف دعوا به توافق برسند و مارک مجبور شد، حدودا ۶۵ میلیون دلار به این دو برادر پرداخت کند. در بخش بعد در مورد داستان شکایت دوقلوهای وینکلواس از مارک زاکربرگ و تبدیل‌شدن به اولین میلیاردرهای دنیای کریپتو بیشتر صحبت خواهیم کرد.

شکایت دوقلوهای وینکلواس از خالق فیسبوک

شکایت برادران وینکلواس از مارک زاکربرگ

همان‌طور که در بخش قبلی بیان شد برادران وینکلواس در سال ۲۰۰۰ وارد دانشگاه هاروارد شدند. زاکربرگ (Mark Zuckerberg) نیز در سال ۲۰۰۲ به این دانشگاه پیوست. مارک که به‌عنوان یک برنامه‌نویس اعجوبه شناخته می‌شد، یک سایت به نام Facemash در دانشگاه راه‌اندازی کرده بود. مارک با هک‌کردن سیستم‌های دانشگاه عکس دانشجویان را بدون اجازه در سایت بارگذاری کرده بود تا افراد به جذاب‌ترین آن‌ها رای دهند. این سایت به‌سرعت در دانشگاه شناخته شد و باعث شد که زاکربرگ تقریبا از دانشگاه اخراج شود. در این بین ایده بزرگ برادران وینکلواس در حال ساخته‌شدن بود. برادران وینکلواس در حال ساخت یک برنامه به نام HarvardConnection که بعدا ConnectU نام گرفت، بودند.

رسوایی زاکربرگ باعث شد که تایلر و کامرون وینکلواس با وی آشنا شوند، در آن زمان برنامه‌نویسی که بر روی ایده بزرگ برادران وینکلواس کار می‌کرد از این پروژه خارج شده بود تا در گوگل کار کند. با توجه به این موارد تایلر و کامرون وینکلواس یک جلسه با مارک زاکربرگ در Kirkland House گذاشتند و مارک زاکربرگ موافقت کرد که به این دو برادر کمک کند. پس از این جلسه مارک با یک ایده جذاب، نزد ساورین (Saverin) که دوست مارک و یکی از ثروتمندان برزیلی بود بازگشت. مارک تصمیم به ساخت یک وب‌سایت کرد که افراد در آن برای خود پروفایلی ایجاد می‌کردند و می‌توانستند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در این بین تنهای کاری که ساورین باید انجام می‌داد جمع‌آوری سرمایه‌ اولیه بود و مارک بقیه کارهای را انجام داد.

چند هفته بعد از ملاقات مارک زاکربرگ و دوقلوهای وینکلواس، فیسبوک راه‌اندازی شد و پس از مدتی ساورین توسط مارک کنار گذاشته شد. این کنار گذاشته شدن ساورین باعث ایجاد یک دعوای حقوقی شد که به داستان ما زیاد ارتباطی ندارد به همین دلیل از آن عبور خواهیم کرد. وقتی برادران وینکلواس در مورد فیس بوک شنیدند، اقدام به شکایت از مارک زاکربرگ کردند که باعث ایجاد یک توافق بین آن‌ها شد. دوقلوهای وینکلواس بر اساس توافقی مبلغ ۶۵ میلیون دلار که ۴۵ میلیون دلار آن سهام بود از مارک زاکربرگ دریافت کردند. ۶ سال بعد که سهام فیسبوک به‌صورت عمومی منتشر شد، دارایی دوقلوهای وینکلواس بیش از 5 برابر شده بود.

برادران وینکلواس در المپیک چین

برادران وینکلواس در المپیک چین

برادران دوقلوی وینکلواس به دلیل هماهنگی بسیاری زیادی که داشتند، وارد رشته قایق‌رانی شدند. این دو برادر در رشته روئینگ دو نفره در مسابقات دانشگاهی بسیار خوش درخشیدند و در سال ۲۰۰۸ نیز به‌عنوان نمایندگان آمریکا در المپیک چین شرکت کردند. این دو برادر در المپیک توانستند به مقام ششم دست پیدا کنند.

ورود برادران وینکلواس به دنیای کریپتو

پس از پایان شکایت، دوقلوهای وینکلواس قصد داشتند که به‌عنوان یک سرمایه‌گذار خطرپذیر وارد دنیای فناوری شوند به همین دلیل در سال ۲۰۱۲ شرکتی را با نام Winklevoss Capital برای سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های استارت‌آپی تاسیس کردند. استارت‌آپ‌های جدید تمایل داشتند که با فیسبوک وارد معامله شوند تا دوقلوهای وینکلواس که با صاحب فیس‌بوک هم رابطه خوبی نداشتند.

دوقلوهای وینکلواس پس از عدم موفقیت در سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های جوان به ساحل ایبیزا (Ibiza) در اسپانیا رفتند، این سفر باعث شد که زندگی کامرون و تایلر وینکلواس تغییر کند. کامرون و تایلر وینکلواس در Blue Marlin که یک کلوپ ساحلی بود با مردی به نام دیوید آزار که یکی از همکاران چارلی شرم (Charlie Shrem) بود، آشنا شدند. چارلی شرم مدیرعامل Bitinstant بود و برادران وینکلواس با کمک این شرکت در بیت کوین سرمایه‌گذاری کردند. کامرون و تایلر وینکلواس پس از بررسی‌های زیاد تصمیم گرفتند که ۱۲۰ هزار بیت کوین با قیمت کمتر از ۱۰ دلار برای هر کوین، خریداری کنند. در آن زمان دوقلوهای غول‌پیکر وینکلواس حدودا ۱ درصد از بیت کوین‌های در گردش را در اختیار داشتند.

تاسیس صرافی Gemini توسط برادران وینکلواس

در سال ۲۰۱۴ برادران وینکلواس اقدام به تاسیس یک صرافی ارز دیجیتال به نام Gemini کردند. این صرافی یکی از اولین صرافی‌هایی بود که از وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک (NYSDFS) مجوز دریافت کرد. این صرافی در بیش از ۶۰ کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، هنگ‌کنگ، سنگاپور، کره جنوبی در دسترس است. حجم معاملات روزانه در این صرافی بیش از ۸ میلیون دلار می‌رسد.

دیگر فعالیت‌های برادران وینکلواس در حوزه کریپتو

از دیگر فعالیت‌های دوقلوهای وینکلواس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سرمایه‌گذاری Winklevoss Capital در BlockFi در سال ۲۰۱۹
  • صرافی Gemini پلتفرم Nifty Gateway را که در حوزه NFT فعالیت داشت در سال ۲۰۱۹ خریداری کرد.
  • هر دو پروژه BlockFi و Gemini در سال ۲۰۲۱ به سمت ایجاد کارت‌های کریپتویی حرکت کردند.

شکایت برادران وینکلواس از چارلی شرم (Charlie Shrem)

در بخش‌های قبل متوجه شدیم که برادران وینکلواس از طریق چارلی شرم اقدام به خرید بیت کوین کردند؛ اما بعدا این دو برادر شکایتی را علیه این فرد تنظیم کردند. دوقلوهای وینکلواس مدعی شدند که در سال ۲۰۱۲، شرم (Shrem) مبلغ ۱ میلیون دلار از آن‌ها پول گرفته بود ولی ۵۰۰۰ واحد بیت کوین به آن‌ها کمتر از مقدار مقرر تحویل داده است. این شکایت در ۵ آپریل ۲۰۱۹ با توافقی محرمانه بین طرفین بسته شد.

ورود برادران وینکلواس به جمع ثروتمندان بزرگ دنیا

اگر به لیست ثروتمندان دنیا در سال ۲۰۲۳ از دیدگاه سایت forbes سری بزنید، متوجه اسم‌های زیادی خواهید شد. در این بین اسم  کامرون و تایلر وینکلواس نیز با رتبه ۲۲۵۹ به چشم می‌خورد.

لیست ثروتمندان در حوزه کریپتو از دیدگاه سایت فوربس

اگر به تصویر بالا نگاهی داشته باشید متوجه می‌شوید که ژائو (مالک صرافی بایننس) با ۱۰.۵ میلیارد ثروت یکی از ثروتمندان در حوزه کریپتو است و کامرون و تایلر وینکلواس نیز در جایگاه‌های پایین‌تر قرار دارند (علت اینکه در تصویر بالا ژائو پایین‌تر قرار گرفته این است که حوزه فعالیت ژائو با افراد دیگر متفاوت در نظر گرفته شده است).

البته کامرون و تایلر وینکلواس اولین میلیاردرهای دنیای کریپتو محسوب می‌شوند، این دو برادر با رشد قیمت بیت کوین به اولین میلیاردرهای حوزه کریپتو تبدیل شدند. دارایی این دو برادر در سال ۲۰۲۲مجموعا ۸ میلیارد دلار (۴ میلیارد دلار تایلر و ۴ میلیارد دلار کامرون) تخمین زده شد.

درس‌هایی که باید از دوقلوهای وینکلواس یاد بگیریم

درس‌های زیادی می‌توان از زندگی این دو برادر یاد گرفت؛ اما مهم‌ترین درسی که می‌توان از این دو برادر یاد گرفت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قبل از سرمایه‌گذاری حتما در مورد کالا، سهام یا ارز دیجیتالی که قصد سرمایه‌گذاری دارید، اطلاعات کافی را کسب کنید. این دو برادر برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین صرفا به نظر دیگران اکتفا نکرده و خود شروع به مطالعه و بررسی بیت کوین کردند.
  • با دیدگاه بلند مدت اقدام به سرمایه‌گذاری کنید. برادران وینکلواس از زمان خرید بیت کوین‌های خود اقدام به فروش آن‌ها نکردند، و به گفته برخی از کارشناسان فقط در زمان ساخت صرافی جمینی کمی از بیت کوین‌های خود را فروختند. این در صورتی است که قیمت بیت کوین صعود و نزول‌های زیادی را تجربه کرده است.

اگر شما هم قصد دارید که یک سرمایه‌گذاری آگاهانه و بلند مدت داشته باشید، ما در صرافی پول نو در کنار شما هستیم. ما در پول نو سعی می‌کنیم که بهترین ارزهای دیجیتال را برای شما عزیزان لیست کنیم و علاوه بر آن به بررسی تخصصی ارزهای دیجیتال بپردازیم. تا شما با دیدی باز اقدام به سرمایه‌گذاری کنید.

جمع‌بندی

این روزها خیلی از افراد حسرت این را می‌خورند که چرا با بیت کوین دیر آشنا شدند. در این مقاله سعی کردیم در مورد برادران وینکلواس که شاید جزو افرادی باشند که این حسرت را به دل ندارند، صحبت کنیم. در این مقاله به بررسی ایده بزرگ دوقلوهای وینکلواس، شکایت برادران وینکلواس از مارک زاکربرگ، تاسیس صرافی جمینی و… صحبت کردیم. امیدوارم که از این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

برادران وینکلواس کیستند؟

تایلر و کامرون وینکلواس را می‌توان دوقلوهای افسانه‌ای دنیای کریپتو دانست. این دو برادر به‌واسطه شکایت از مدیرعامل فیسبوک بسیار معروف شدند.

برادران وینکلواس به چه چیزی مشهور هستند؟

این دو برادر بعد از شکایت از مارک زاکربرگ و مطرح کردن این ایده که زاکربرگ ایده فیسبوک را از آن‌ها سرقت کرده است، مشهور شدند. بعدتر این دو فرد با تاسیس صرافی جمینی به شهرت خود اضافه کردند.

1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alireza
alireza
8 ماه قبل

قشنگ بود

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

1

0

نظر مخاطبان (1)