آرشیو تحلیل اتریوم تیر ۱۴۰۱

تحلیل اتریوم آرشیو تیر ۱۴۰۱
سینا شمس آور

زمان مطالعه :

14 دقیقه

این تحلیل صرفا اهمیت آرشیوی داشته و به‌ روز نیست! برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌های این ارز دیجیتال به مقاله تحلیل روزانه اتریوم (ETH) آپدیت روزانه مراجعه کنید.

در مجموعه تحلیل‌های پول نو ما به بررسی روند دارایی‌های دیجیتال می‌پردازیم. در این بین اتر به دلیل داشتن دامیننس بالا و ارزش معاملات زیاد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در تحلیل‌های این رمز ارز به بررسی قیمت لحظه‌ای اتریوم و آینده آن در کوتاه مدت و بلند مدت می‌پردازیم.

تحلیل اتریوم ۳۰ تیر ۱۴۰۱

اتریوم که دو روز قبل حتی با قیمت ۱۶۳۰ دلار هم معامله می‌شد، در حال حاضر قیمت آن با حدود ۹ درصد ریزش، به ۱۴۸۰ دلار رسیده است. در تحلیل امروز با استفاده از اندیکاتورهای روند میانگین‌ متحرک EMA سعی می‌کنیم به بررسی روند این رمز ارز بپردازیم.

ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که دو EMA کوتاه مدت اتریوم نیز، مانند بیت کوین، بالاخره بعد از مدت‌ها همدیگر را به سمت بالا قطع کرده‌اند که در بازار کریپتوکارنسی به آن کراس گفته می‌شود.

کراس اتریوم

البته هر چند این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است، اما نباید از ریزش‌های اخیر اتریوم هم غافل شد. به نظر می‌رسد این ریزش‌ها فعلا شتاب زیادی ندارند، اما اخبار فاندامنتالی می‌توانند باعث بیشتر شدن ممنتوم آن‌ها شوند.

در حال حاضر این ریزش‌ها را می‌توان به عنوان سیو سود تریدرهای روزانه و ساعتی دانست. این افراد به دلیل اینکه دنبال سودهای کوچک در مدت زمان کوتاه هستند، عموما پوزیشن‌های معاملاتی‌شان را بیشتر از یک روز باز نمی‌گذارند.

کندل‌‌های چند روز آینده اتریوم از اهمیت بالایی برخوردار هستند، چرا که در صورتی نزولی بودن می‌توانند نشانه‌ خطری جدی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شوند.


تحلیل اتریوم ۲۹ تیر ۱۴۰۱

عملکرد اتریوم در روزهای گذشته بسیار جالب توجه بوده به طوری که این ارز دیجیتال در هفت روز اخیر بیش از ۴۸ درصد رشد کرده است! امروز با تحلیل این ارز دیجیتال با ما همراه باشید.

اتریوم در روزهای گذشته با تاثیر اهرمی از روند بیت کوین بسیار پر قدرت در بازار ظاهر شده و در حال حاضر قیمت آن به ۱۵۶۰ دلار رسیده است. دامیننس آن در بازار نیز حدود ۱۷.۹ درصد برآورد می‌شود.

تحلیل روند صعودی اتریوم

با نگاهی به چارت اتریوم در می‌یابیم که قبل‌تر هنگامی که این ارز دیجیتال خط روند نزولی خود را شکست بعد از زدن پول بک نزدیک به ۵۰ درصد رشد کرد. خط روند نزولی فعلی هم که تریگر بیرونی اتریوم است، در حال حاضر شکسته شده است.

فعلا درباره روند آتی اتریوم نمی‌توان نظر قطعی داد، زیرا با اینکه خط روند نزولی شکسته شده، اما هنوز شاهد کندل تثبیتی در بالای این محدوده نبوده‌ایم. پس احتمال ریزش اتر همچنان وجود دارد.

در صورتی که روند صعودی اتریوم باز هم ادامه پیدا کند، یک مقاومت قدرتمند در محدوده ۱۷۰۰ دلار، سد راه آن قرار دارد. البته این مسئله به تحلیل بیت کوین هم بستگی خواهد داشت و باید دید شرایط کلی بازار در روزهای آتی چگونه خواهد بود.


تحلیل اتریوم ۲۸ تیر ۱۴۰۱

اتریوم هرچند به نوعی فرزند بیت کوین محسوب می شود و همواره از روند بیت کوین تاثیر مستقیم پذیرفته است، اما این دو دارایی دیجیتال محبوب، رقیب اصلی همدیگر هم به حساب می‌آیند. در روزهای اخیر با رشد بیت کوین، اتریوم عملکرد بسیار بهتری نشان داد و خود را به محدوده ۱۶۳۰ دلار رساند.

در حال حاضر اتر بعد از کمی اصلاح با قیمت ۱۵۲۸ دلار معامله می‌شود و سلطه (Dominance) آن در بازار رمز ارزها به ۱۸.۳ درصد رسیده است. همچنین امروز شاخص ترس و طمع بازار رمز ارزها به عدد ۳۰ رسیده است و بعد از مدت‌ها از ناحیه ترس شدید (Extreme Fear) خارج شده است.

تحلیل رشد اخیر اتریوم

یک کانال روزانه صعودی در چارت اتریوم وجود دارد که اتر با قدرت سقف آن را به سمت بالا شکسته است و در حال حاضر در حال پول بک روی این محدوده است. بنابراین ریزش‌ اخیر ETH را می‌توان نوعی اصلاح قیمت دانست.

بنابراین انتظار می‌رود بعد از اتمام پول بک، بار دیگر با افزایش حمایت‌ها، اتر بتواند به سمت سقف‌های بالاتر حرکت کند. البته در صورتی که ممنتوم (شتاب) ریزش‌ها بار دیگر افزایش پیدا کند، امکان از دست رفتن دوباره حمایت‌های مینوری این رمز ارز وجود دارد.

البته بار دیگر باید تاکید کرد که این مسئله ارتباط مستقیمی با روند بیت کوین خواهد داشت، در صورتی که بیت کوین فاز نزولی به خود بگیرد، روی قیمت اتر هم تاثیر منفی خواهد داشت.


تحلیل اتریوم ۲۶ تیر ۱۴۰۱

بالاخره بعد از مدت‌ها، بازار ارزهای دیجیتال در حال تجربه یک بازیابی قیمتی خوب است. در حال حاضر قیمت اتریوم به ۱۳۶۰ دلار رسیده و سایر آلت کوین‌ها نیز فاز صعودی به خود گرفته‌اند. امروز با تحلیل اتریوم همراه ما باشید.

با پس گرفتن محدوده ۲۱ هزار دلار توسط بیت کوین، بازار ارزهای دیجیتال جان تازه‌ای گرفته و شاخص‌هایی مانند ارزش کل بازار، حجم معاملات روزانه و شاخص ترس و طمع در حال بازیابی هستند. اتریوم نیز در این میان عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است.

تحلیل باند بولینگر اتریوم

اتر در حال نزدیک شدن به سقف کانال نزولی روزانه خود است که در تحلیل روز گذشته به آن اشاره کردیم. این ناحیه یک منطقه مقاومتی قدرتمند است و بنابراین امکان ریزش قیمت اتر نیز وجود دارد.

علاوه بر این با نگاهی به داده‌های اندیکاتور باند بولینگر، متوجه نوعی همپوشانی بین این دو ابزار تکنیکال خواهیم شد. بر اساس این اندیکاتور اتریوم در سقف باند بولینگر قرار دارد و در نتیجه امکان افزایش حجم فروش‌ آن احساس می‌شود.

البته به دلیل افزایش ممنتوم رشد رمز ارزها در روزهای اخیر، امکان شکستن سقف کانال و سرازیر شدن حجم بیشتر سرمایه به سمت بازار وجود دارد. در این صورت اتریوم با قدرت به سقف‌های بالاتر حمله خواهد کرد.


تحلیل اتریوم ۲۵ تیر ۱۴۰۱

اتریوم در چند روز اخیر بعد از رشد بیت کوین، فاز صعودی به خود گرفته و در حال حاضر به مرز ۱۲۰۰ دلار نزدیک شده است. در این تحلیل سعی می‌کنیم روند آتی قیمت این رمز ارز را با استفاده از داده‌های فاندامنتالی و تکنیکالی پیش بینی کنیم، با ما همراه باشید.

کانال روزانه اتریوم

جالب است بدانید اتریوم در سه روز اخیر حدود ۲۵ درصد رشد کرده و این مسئله باعث جلب توجه دوباره سرمایه گذاران به این دارایی دیجیتال شده است. حجم معاملات این رمز ارز در ۲۴ ساعت گذشته چیزی بیش از ۱۶ میلیارد دلار برآورده شده است.

فعلا قیمت اتریوم درون یک کانال نزولی معامله می شود و اتر در حال نزدیک شدن به سقف کانال است. در صورتی که این سقف، که یک مقاومت مهم در چارت روزانه اتریوم محسوب می‌شود، به سمت بالا شکسته شود می‌توانیم شاهد رشد هر چه بیشتر این رمز ارز باشیم.

البته این سناریو صعودی در صورتی که قیمت اتر بعد از برخورد با سقف کانال ریزش کند، باطل خواهد شد. در این صورت اگر وضعیت کل بازار ریزشی باشد، احتمال برگشت قیمت به حمایت‌های پایین‌تر وجود خواهد داشت.


تحلیل اتریوم ۲۳ تیر ۱۴۰۱

اتریوم در حالی که دیروز تا مرز ۱۰۰۰ دلار ریزش کرده بود، در حال حاضر در محدوده ۱۱۰۰ دلار معامله می‌شود. در این تحلیل قصد داریم دلیل رشد ناگهانی و دور از انتظار این رمز ارز را مورد بررسی قرار دهیم، پس با پول نو همراه باشید.

رشد ناگهانی اتریوم

چند دلیل فاندامنتالی و تکنیکالی می‌توان برای رشد اخیر ETH پیدا کرد که هرکدام به اندازه خود در این روند تاثیر گذار بوده‌اند. اولین دلیل رشد بیت کوین بود که با تاثیر بر روند اتریوم، قیمت آن را هم بالا کشید.

علاوه بر این اتریوم روی محدوده حمایتی خود فرود آمده بود که جدای از اینکه قیمت در گذشته از همین محدوده رشد کرده بود، یک حمایت روانی نیز محسوب می‌شود. تمام این موارد باعث رشد غیر قابل پیش بینی اتر در روز گذشته شد.

در حال حاضر کمی از قدرت این موج صعودی کاسته شده است، اما برای اینکه رشد آن کامل شود انتظار می‌رود تا مقاومت خود پیشروی کرده و به دلیل اعتبار بالای این ناحیه مقاومتی احتمالا از این ناحیه ریزش کند. همه این موارد البته بستگی به روند بیت کوین نیز خواهد داشت.


تحلیل اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته ۲۲ تیر ۱۴۰۱

روز گذشته به دلیل ریزش‌های شدید بیت کوین، اتریوم نیز فاز نزولی به خود گرفت و تا قیمت ۱۰۳۱ دلار ریزش کرد. در حال حاضر قیمت این ارز دیجیتال در محدوده ۱۰۵۷ دلار معامله می‌شود و سلطه آن بر بازار کریپتوکارنسی‌ها تقریبا ۱۴.۷ درصد است.

آپدیت تحلیل اتریوم

یکی از برتری‌های تکنیکالی اتریوم نسبت به بیت کوین در حال حاضر این است که ETH بالای محدوده حمایتی اصلی خود یعنی ۱۰۰۰ دلار معامله می شود در صورتی که بیت کوین حمایت ۲۰ هزار دلاری‌اش را بار دیگر از دست داد.

البته همه چیز هم به اینجا ختم نمی‌شود. اتر فعلا بر اساس کانال‌ها وضعیت چندان مناسبی ندارد. در تایم فریم ۴ ساعته اتریوم کانال اصلی را به سمت پایین شکسته و شدیدا ریزش کرده است.

این ریزش‌ها تا میانه کانال پایینی ممکن است ادامه داشته باشند. در این صورت کاری از حمایت هزار دلاری اتریوم بر نخواهد آمد. حتی در صورتی که اتر از همین محدوده هم رشد تازه‌ای را آغاز کند، ما آن را به عنوان پول بک نگاه خواهیم کرد و باز هم روند اتریوم نزولی خواهد بود.


تحلیل اتریوم ۲۱ تیر ۱۴۰۱

بازار ارزهای دیجیتال بار دیگر تحت تاثیر شوک ریزش‌های شدید بیت کوین قرار گرفته و اتریوم و اکثر رمز ارزها بار دیگر قرمز پوش شده‌اند. اتریوم حمایت ۱۱۰۰ دلار خود را از دست داده و در حال فرود آمدن روی حمایت ۱۰۰۰ دلاری است.

ریزش اتریوم

دامیننس اتریوم در بازار ارزهای دیجیتال حدود ۱۴.۹ درصد است و نسبت به روزهای گذشته روندی کاهشی داشته است. آیا محدوه ۱۰۰۰ دلاری اتر می‌تواند جلوی ریزش‌های بیشتر قیمت ETH را بگیرد؟ در این تحلیل از پول نو بخوانید.

اتریوم در حال نوسان بین مهم‌ترین حمایت خود و یک منطقه مقاومتی مهم است. همانطور که در چارت مشخص است، به دلیل هم‌پوشانی خط روند نزولی و مقاومت استاتیک در این ناحیه، اتریوم شدیدا ریزش کرده است.

در حال حاضر قیمت ETH در حال نزدیک شدن به حمایت مهم خود است. فعلا ممنتوم ریزش اتریوم قوی است و حتی انتظار از دست رفتن این حمایت نیز وجود دارد. در صورت شکسته شدن آن،‌ نزدیک‌ترین حمایت اتر محدوده ۸۰۰ دلار خواهد بود.


تحلیل اتریوم ۲۰ تیر ۱۴۰۱

در روزهای اخیر بیت کوین بار دیگر فاز نزولی به خود گرفته و در نتیجه اتریوم و سایر آلت کوین‌ها نیز کمی کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. در این تحلیل قصد داریم روند آتی قیمت اتریوم را پیش بینی کنیم، با پول نو همراه باشید.

در حال حاضر قیمت اتریوم به ۱۱۴۰ دلار رسیده است. همچنین به دلیل ریزش‌های اخیر بازار کریپتوکارنسی، شاخص ترس و طمع عدد ۲۲ را نشان می‌دهد که ترس شدید معامله گران را آشکار می‌کند.

کانال روزانه اتریوم

در تایم فریم روزانه اتریوم می‌توان یک کانال روزانه ترسیم کرد. این کانال به این دلیل ارزشمند است که قیمت حال حاضر بازار را شامل می شود، بنابراین می‌توان بر اساس آن روند منطقی اتریوم را پیش بینی کرد.

فعلا اتر میانه کانال را به سمت پایین شکسته و در حال نزدیک شدن به کف کانال است. در حال حاضر احتمال ریزش آن تا این محدوده وجود دارد، اما بعد از آن امیدوار هستیم که قیمت با قدرت حمایت شود.

در صورت عدم حمایت اتریوم در کف کانال، احتمال از دست رفتن این محدوده مهم و سپس ریزش قیمت تا حمایت‌های پایین وجود دارد. در صورت صعود از این ناحیه هم بسته به شتاب رشدها، مقصد قیمت می‌تواند میانه یا سقف کانال فعلی باشد.


تحلیل اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته ۱۸ تیر ۱۴۰۱

اتریوم بعد از افزایش قیمت بیت کوین و به دلیل وضعیت تکنیکالی مساعد خود، رشد خوبی را در روزهای گذشته از خود به نمایش گذاشت. اما دلیل رشد اخیر اتر چه بود و ایا این روند صعودی برای مدتی طولانی‌تر ادامه خواهد داشت.

در مجموعه تحلیل‌های پول نو بارها درباره تاثیرپذیری بالای اتریوم از روند بیت کوین صحبت کرده‌ایم. این دارایی دیجیتال از نظر تکنیکالی شدیدا وابسته به BTC است، تا حدی که می‌توان در بسیاری مواقع چارت اتریوم را رونوشتی از چارت بیت کوین دانست.

تحلیل هندسی اتریوم

همانطور که در تحلیل امروز بیت کوین دیدیم، در تایم فریم ۴ ساعته اتر (ETH) نیز می‌توان با استفاده از تحلیل هندسی، یک مثلث بالارونده در چارت آن پیدا کرد. بعد از شکسته شدن سقف این مثلث، روند صعودی اتریوم نیز با قدرت حمایت شده است.

تایم فریم ۴ ساعته عموما نشان‌دهنده خرید و فروش معامله گران کوتاه مدت است. بنابراین مثلث فعلی شاید از نظر معامله گران روزانه و بلند مدت اتریوم چندان معتبر نباشد. در نتیجه امکان تضعیف آن در آینده نزدیک وجود خواهد داشت.

فعلا قیمت اتریوم کمی کاهش یافته که علت آن را می‌توان پول بک به سقف مثلث دانست. بعد از اتمام این پول بک، امکان حمایت دوباره اتریوم توسط معامله گران کوتاه مدت وجود خواهد داشت، اما همانطور که اشاره شد چندان معتبر نیست.


تحلیل اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته ۱۶ تیر ۱۴۰۱

روز گذشته قیمت اتریوم به ۱۲۰۰ دلار رسید، اما از این محدوده تا قیمت فعلی یعنی ۱۱۷۰ دلار ریزش کرده است. در تحلیل امروز سعی خواهیم کرد روند کوتاه مدت این رمز ارز را پیش بینی کنیم، پس با ما همراه باشید.

به صورت کلی حمایت گاوهای بازار از اتریوم مدتی است که افزایش پیدا کرده و دامیننس این دارایی دیجیتال نیز رو به افزایش است. در حال سلطه اتر بر سایر آلت کوین ها حدود ۱۵.۵ درصد برآورد می شود.

تحلیل ۴ ساعته اتریوم

اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته در حال حمله به سقف یک محدوده حمایتی/مقاومتی است و تا به حال شتاب قابل قبولی در حرکات صعودی از خود نشان داده است. اما آیا می‌توان در چارت فعلی اتریوم شاخصی پیدا کرد که ما را از این شکست مطمئن کند؟

به نظر می‌رسد که فعلا جواب این پرسش منفی است. هرچند شتاب صعود ETH قابل قبول است، اما این محدوده مقاومتی هم از اعتبار خوبی برخوردار بوده و شکستن آن چندان کار راححتی نخواهد بود.

فعلا که اتریوم با نزدیک شدن به محدوده این مقاومت کمی ریزش کرده و باید دید در روزهای آتی چه رفتاری از خود نشان می‌دهد و مهم‌تر اینکه آیا گاوهای بازار سعی می‌کنند قیمت آن را به سمت سقف‌های بالاتر هدایت کنند یا خیر.


تحلیل اتریوم ۱۵ تیر ۱۴۰۱

اتریوم در حال حاضر در محدوده قیمت ۱۱۲۸ دلار معامله می‌شود و سلطه (Dominance) آن در بازار ارزهای دیجیتال به ۱۵.۲ درصد رسیده است. در این تحلیل با پول نو همراه باشید.

کانال نزولی اتریوم

اتریوم با نوسانات شدید بیت کوین در دو روز اخیر همراه شد، اما نهایتا در قیمت فعلی در بازار معامله می‌شود. به نظر می‌رسد اتر تا حدودی فاز صعودی به خود گرفته و قصد حمله به سقف‌های بالاتر را دارد.

در تایم فریم روزانه اتر می‌توان یک کانال نزولی روزانه پیدا کرد که قیمت چندبار به آن واکنش نشان داده است. در حال حاضر اتریوم در حال نزدیک شدن به محدوده تکنیکالی میانه کانال است.

فعلا دو سناریو بیشتر برای اتریوم قابل تصور نیست، در حالت اول ممکن است قیمت بعد از برخورد با این سطح تکنیکالی تضعیف شده و فاز نزولی به خود بگیرد. در حالت بعدی هم امکان دارد که اتریوم بتواند سطح میانی کانال را به سمت بالا شکسته و رشدی ادامه دار را دنبال کند.


تحلیل اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته ۱۴ تیر ۱۴۰۱

روز گذشته بیت کوین بر خلاف انتظار معامله گران فاز صعودی به خود گرفت و قیمت اتر را هم با خود بالا کشید. اتریوم به دلیل تاثیرپذیری زیاد از بیت کوین با تقلید از تحرکات قیمت BTC در حال حاضر با قیمت ۱۱۶۵ دلار معامله می‌شود.

این در حالی است که روز گذشته قیمت ETH به ۱۰۵۰ دلار هم رسیده بود. در حال حاضر دامیننس اتر بر سایر آلت کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال تقریبا ۱۵.۴ درصد است. حجم معاملات ۲۴ ساعت گذشته اتریوم هم حدود ۸۶ درصد افزایش داشته است.

رشد اخیر اتریوم

آیا جدای از تاثیر بیت کوین روی افزایش قیمت اتر می‌توان دلایل تکنیکالی دیگری برای رشد اخیر ETH ذکر کرد؟ یکی از دلایل این رشد، وضعیت مطلوب تکنیکالی اتریوم و قرار داشتن آن روی یک حمایت مهم بود.

از طرف دیگر در تایم فریم ۴ ساعته اتریوم می‌توان یک خط روند صعودی پیدا کرد که قیمت به آن‌ واکنش مثبت نشان داده است. بعد از لمس این خط روند در تایم فریم ۴ ساعته اتریوم با قدرت به سمت بالا هل داده شده است.

البته در حال حاضر به دلیل ریزش‌های شدید هفته‌های گذشته مقاومت‌های زیادی سر راه رشد اتریوم قرار داشته، بنابراین احتمالا ریزش دوباره قیمت آن همچنان وجود دارد.


تحلیل اتریوم ۱۳ تیر ۱۴۰۱

اتریوم چند روزی است که در یک محدوده ثابت در حال نوسان بوده و چندان تغییرات قیمتی چشمگیری را تجربه نکرده است. در تحلیل امروز این ارز دیجیتال با پول نو همراه باشید.

تحلیل تکنیکال اتریوم

کندل هفتگی بیت کوین زیر ۲۰ هزار دلار بسته شد و احتمالا تاثیرات آن را در بلند مدت مشاهده خواهیم کرد، اما چیزی که فعلا برای ما اهمیت دارد این است که کندل هفته گذشته اتریوم بالای هزار دلار بسته شد که یک امتیاز مثبت به نفع ETH تلقی می‌شود.

در تایم فریم روزانه اتریوم یک حمایت بسیار نزدیک وجود دارد که احتمال می‌رود قیمت به آن نزدیک شود. به طور کلی روند اتریوم نیز نزولی به نظر می‌رسد و تمایل این رمز ارز بیشتر به ریزش‌ است تا حرکات صعودی.

در صورتی که اتر در روزهای آتی یک حرکت صعودی را آغاز کند، مقاومت مهمی در محدوده ۱۲۰۰ الی ۱۳۰۰ دلار آن وجود دارد که می‌تواند مانع رشد بیشتر قیمت شود. همچنین خط روند نزولی اترویم نیز یکی از سر سخت‌ترین نواحی مقاومتی چارت آن در آینده نزدیک، محسوب می‌شود.


تحلیل اتریوم در تایم فریم هفتگی ۱۲ تیر ۱۴۰۱

کندل هفتگی بیت کوین و اتریوم امشب بسته خواهد شد. اتریوم وضعیت تکنیکالی بسیار بهتری نسبت به بیت کوین دارد؛ در حالی که احتمال می‌رود کندل بیت کوین زیر حمایت بسیار مهم ۲۰ هزار دلار بسته شود، اتریوم بالاتر از اصلی‌ترین سطح تکنیکالی روانی خود یعنی هزار دلار معامله می‌شود.

در حال حاضر قیمت اتر در بازار جهانی حدودا ۱۰۶۴ دلار است و دامیننس آن نیز به ۱۴.۹ درصد رسیده است. همچنین بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، حجم معاملات ۲۴ ساعت گذشته آن حدود ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

تحلیل اتریوم در تایم فریم هفتگی

از لحاظ تکنیکالی وضعیت اتریوم به مراتب بهتر از بیت کوین است. قیمت این ارز دیجیتال بالاتر از حمایت مهم هزار دلار قرار دارد و اتر (ETH) در تایم‌ فریم‌های پایین‌تر نیز فاز صعودی به خود گرفته است.

در تایم فریم هفتگی می‌توان یک خط روند صعودی معتبر برای این رمز ارز ترسیم کرد که پتانسیل حمایتی بسیار بالایی دارد. فعلا قیمت به این خط روند برخورد نکرده، اما در صورت افزایش شتاب ریزش‌های بازار، احتمال لمس آن وجود دارد.

بنابراین اتریوم نه تنها یک حمایت استاتیک قدرتمند (محدوده ۱۰۰۰ دلار) را به عنوان پشتوانه خود دارد، بلکه خط روند صعودی آن می‌تواند سدی مستحکم در برابر افزایش حجم فروش سرمایه گذاران بازار باشد.


تحلیل اتریوم ۱۱ تیر ۱۴۰۱

اتریوم یکی از دارایی‌های محبوب این روزهای بازار ارزهای دیجیتال است که به خوبی توانسته در برابر قدرت ریزش‌های بازار مقاومت کند. روز گذشته قیمت این دارایی به به ۱۱۰۰ دلار رسید، اما با کاهش قیمت BTC، تا محدوده فعلی یعنی قیمت ۱۰۴۹ دلار ریزش کرد.

دامیننس اتر (ETH) بعد از ریزش‌های اخیر تا محدوده ۱۴.۷ درصد کاهش یافته است. همچنین شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال در محدوده ترس شدید (Extreme Fear) قرار دارد.

اندیکاتور باند بولینگر اتریوم

بر اساس اندیکاتور باند بولینگر اتریوم تا کف حمایتی این شاخص ریزش کرده است. این اندیکاتور نواحی حمایتی، مقاومتی مختلفی را به ما نشان می‌دهد که قیمت ممکن است به آن‌ها واکنش نشان دهد.

فعلا چون اتر روی کف این شاخص فرود آمده تمام مناطق بالایی آن مقاومت به حساب می‌آیند. همچنین سطح دوم این ناحیه که یک مقاومت محسوب می‌شود، معتبرترین محدوده تکنیکالی این اندیکاتور است.

به نظر می‌رسد اتریوم فعلا بیشترین رشدی که با این وضعیت بازار می تواند به سرمایه گذاران ارائه کند، رسیدن به محدوده میانی باند بولینگر است. این محدوده اصلی‌ترین مقاومت این رمز ارز محسوب می‌شود. البته پیش نیاز این رشدها در وهله اول افزایش حجم خرید اتریوم در بازار است.


تحلیل اتریوم ۹ تیر ۱۴۰۱

بیت کوین امروز حمایت ۲۰ هزار دلار را از دست داد و این موضوع روی قیمت اتریوم هم تاثیر چشمگیری داشت. این ارز دیجیتال بار دیگر در حال نزدیک شدن به محدوده ۱۰۰۰ دلار است و در حال حاضر با قیمت ۱۰۵۷ دلار در بازار معامله می‌شود.

اتریوم وضعیت تکنیکالی مناسب‌تری نسبت به بیت کوین داشته و این موضوع خودش را در ریزش‌های اخیر بهتر نشان می‌دهد. مثلا بیت کوین در این ریزش حمایت ۲۰ هزار دلاری خود را از دست داد، این در حالی است که اتریوم هنوز مهم‌ترین حمایت خود یعنی ۱۰۰۰ دلار را در دسترس دارد.

ریزش‌های اتریوم را می‌توان بر اساس فاکتورهای فاندامنتالی و تکنیکالی بررسی کرد. از نظر تحلیل تکنیکال، این ریزش به دلیل برخورد قیمت اتر با مقاومت میانه کانال است.

در این کانال روزانه اتریوم بعد از واکنش به کف حمایتی رشد کرده، اما نهایتا تا میانه کانال که خاصیت مقاومتی دارد پیشروی کرده است. در نهایت قیمت از این محدوده برگشته و فاز نزولی به خود گرفته است.

فعلا اولین حمایت اتریوم محدوده هزار دلار است اما در صورت از دست رفتن این ناحیه، اصلی‌ترین حمایت آن را می‌توان کف کانال روزانه دانست. همچنین برای اینکه شاهد یک رشد با تداوم در چارت ETH باشیم، این ارز دیجیتال باید بتواند میانه کانال را به سمت بالا بشکند.


تحلیل اتریوم ۸ تیر ۱۴۰۱

ریزش‌های این چند روز اخیر بیت کوین تاثیر خود را روی قیمت اتریوم هم گذاشته و این ارز دیجیتال از محدوده قیمتی ۱۲۸۵ دلار به ۱۱۲۶ دلار رسیده است. آیا ریزش‌های اتر ادامه دار خواهند شد یا قیمت دوباره به سمت بالا برخواهد گشت؟ با پول نو همراه باشید.

امروز دامیننس اتر (ETH) با کمی ریزش به ۱۵.۲ درصد رسیده است. همچنین بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، حجم معاملات این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت اخیر نزدیک به ۱۱ درصد افزایش داشته است.

حمایت و مقاومت اتریوم

اتریوم نیز مانند بیت کوین بعد از رشدهای هفته گذشته در حال اصلاح قیمت است. به نظر می‌رسد فعلا سرعت این اصلاح آرام باشد، اما باید منطقه مهم حمایتی قبلی یعنی ۸۸۰ دلار را در نظر داشت. در صورتی که با افزایش شتاب ریزش‌ها این حمایت از دست برود شرایط برای این رمز ارز بسیار حیاتی می‌شود.

اما فعلا این ریزش‌ها را می‌توان به دید اصلاح نگاه کرد. در صورتی که اصلاح اتریوم به ۱۰۰ درصد موج قبلی برسد، قیمت در محدوده ۸۸۰ دلار قرار خواهد گرفت، اما حالت ایده‌آل این است که نزدیک به ۷۸ درصد اصلاح کند.

با تکمیل این اصلاح کف‌ حمایتی اتریوم هم معتبرتر خواهد شد. در نهایت به نظر می‌رسد اگر شتاب این اصلاح آرام باشد، در نهایت بتواند منجر به رشد بیشتر Ether شود.


تحلیل اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته ۷ تیر ۱۴۰۱

در تحلیل اخیر اتریوم به محدوده مقاومتی آن اشاره کرده و امکان ریزش اتر را دور از انتظار ندانستیم. در نهایت قیمت از همان ناحیه ریزش کرد و در حال حاضر اتریوم کمی بالاتر از مرز ۱۲۰۰ دلار با قیمت ۱۲۰۷ دلار معامله می‌شود.

روز گذشته قیمت اتریوم کمی ریزش کرد، اما به دلیل وضعیت تکنیکالی مناسب آن این ریزش‌ها زیاد در بازار حس نشدند. دامیننس اتر هم در حال حاضر به ۱۵.۵ درصد رسیده است.

کانال نزولی اتریوم

در تایم فریم ۴ ساعته اتریوم می‌توان یک کانال نزولی یافت که البته چندان اعتبار بالایی ندارد. اما به طوری کلی می‌تواند برای کوتاه مدت یک دید کلی از وضعیت بازار به ما ارائه کند.

همانطور که مشاهده می‌شود اتر به سقف کانال برخورد کرده و آن را به سمت بالا شکسته است. در حال حاضر قیمت در کانال بالایی معامله می‌شود و چند بار به کف کانال متمایل شده است، اما هر دفعه با حمایت معامله گران توانسته دوباره رشد کند.

در حال حاضر دو سناریو برای این رمز ارز وجود دارد، یا قیمت دوباره ریزش کرده و به کف کانال برخورد خواهد کرد و یا اینکه بعد از رد کردن میانه کانال می‌تواند تا سقف آن پیشروی کند.


تحلیل اتریوم ۶ تیر ۱۴۰۱

اتریوم بعد از مدت‌ها در وضعیت تکنیکالی مناسبی قرار گرفته است. این ارز دیجیتال برای مدت‌ها فاز نزولی به خود گرفته بود. البته هنوز با قطعیت از رشد اتریوم صحبت نخواهیم کرد، اما در کل وضعیت چارت آن بهتر از بیت کوین به نظر می‌رسد.

میانگین متحرک نمایی اتریوم

در حال حاضر قیمت این ارز دیجیتال در مرز ۱۲۰۰ دلار معامله می‌شود و به طور دقیق به ۱۲۱۶ دلار رسیده است. روز گذشته با رشد ناگهانی بیت کوین، اتر هم یک رشد محدود تا مرز ۱۳۰۰ دلار کرد، اما سپس بار دیگر تا ۱۲۰۰ دلار پس نشست.

اگر از نظر تکنیکالی بخواهیم بررسی کنیم، اتریوم فعلا درگیر یک مقاومت مهم در تایم فریم روزانه است. این مقاومت شامل دو محدوده میانگین متحرک نمایی ۱۲ و ۲۴ روزه است که مانع از صعود قیمت این رمز ارز می‌شود.

با رشد دیروز، اتریوم به این محدوده برخورد کرد و سریع از این ناحیه ریزش کرد. به نظر می‌رسد برای شکستن این مقاومت اتریوم نیاز به کمک بیشتری از سوی گاوها (Bulls) داشته باشد. اگر در روزهای آتی اتریوم شدیدا ریزش نکند و همین حمیات ۱۲۰۰ دلاری را حفظ کند، احتمال اینکه بتواند وارد محدوده مقاومتی فعلی شود و آن را بشکند وجود خواهد داشت.


تحلیل اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته ۵ تیر ۱۴۰۱

بارها در زمان ریزش بیت کوین و اتریوم به این مسئله اشاره کرده بودیم که هیچ ریزش و هیچ صعودی تا به ابد ادامه نخواهد داشت و بالاخره این روند نزولی هم به پایان خواهد رسید. فعلا اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال دیگر کم کم در حال رشد هستند و به حمایت‌های بالاتر خود بازگشته‌اند.

اتریوم در حال حاضر با قیمت ۱۲۴۰ دلار معامله می‌شود و دامیننس آن نیز تا محدوده ۱۵.۶ درصد رشد خوبی را تجربه کرده است. همچنین حجم معاملاتی این ارز دیجیتال نیز در روزهای گذشته به صورت افزایشی بوده است.

تحلیل ایچیموکو اتریوم

بر اساس اندیکاتور ایچیموکو، اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته از محدوده ابر مقاومتی خارج شده و فاز صعودی به خود گرفته است. در حقیقت این ارز دیجیتال بعد از خروج از ابر توانسته با موفقیت کندل تثبیتی هم به ثبت برساند.

به طور کلی در تایم فریم کوتاه مدت می‌توان انتظار عملکرد خوبی از اتریوم داشت، اما در میان مدت فعلا نمی‌توان روی این رشدهای محدود حساب کرد. علاوه بر این فعلا مقاومت‌های مینوری زیادی بر سر راه اتر قرار دارد.

برای اینکه اتریوم بتواند یک رشد پایدار به بازار ارائه کند، باید محدوده ابر ایچیموکو در تایم فریم روزانه را بشکند که فعلا بعید می‌رسد بتواند به صورت خیلی ناگهانی تا این حد رشد کند. در هر صورت هنوز هم شاخص ترس و طمع بازار در محدوده ترس شدید قرار دارد و سرمایه گذاران از خرید رمز ارزها مطمئن نیستند.


تحلیل اتریوم ۴ تیر ۱۴۰۱

عملکرد اتریوم در روزهای اخیر به صورت چشمگیری بهبود یافته است و این ارز دیجیتال بسیار محبوب در حال حاضر با قیمت ۱۲۱۴ دلار معامله می‌شود. امروز با تحلیل و بررسی این ارز دیجیتال با پول نو همراه باشید.

در تحلیل‌های گذشته به روند نزولی دامیننس اتر اشاره کرده بودیم، اما فعلا این روند نزولی تا حدودی متوقف شده و سلطه اتریوم بر بازار ارزهای دیجیتال بار دیگر به صورت افزایشی است. در حال دامیننس اتر به محدوده ۱۵.۵ درصد رسیده است.

تحلیل باند بولینگر اتریوم

بر اساس اندیکاتور باند بولینگر، اتریوم بعد از ریزش‌های ویرانگر هفته گذشته به خوبی توانست بازیابی شود و تا سطح (Level) دوم این اندیکاتور رشد کرده است. بر اساس این اندیکاتور دو سناریو می‌توان برای آینده آن مطرح کرد.

در حالت اول اتریوم با افزایش حجم خرید می‌تواند مهم‌ترین سطح این اندیکاتور یعنی سطح دوم را به سمت بالا بشکند و بعد از آن رشد بیشتری به بازار ارائه کند. در حالت بعدی هم ممکن است این رمز ارز بعد از برخورد به این سطح ریزش کرده و توان کافی برای شکستن این محدوده مقاومتی را نداشته باشد.


تحلیل اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته ۲ تیر ۱۴۰۱

در حال حاضر اتریوم در بالای حمایت بسیار مهم ۱۰۰۰ دلار با قیمت ۱۰۸۴ دلار معامله می‌شود. همچنین دامیننس اتر به ۱۴.۶ درصد رسیده است. در تحلیل امروز اتریوم با پول نو همراه باشید تا به بررسی تایم فریم ۴ ساعته این رمز ارز بپردازیم.

تحلیل واگرایی اتریوم

در این تایم فریم یکی از فرض‌هایی که می‌توان مطرح کرد این است که اتریوم در بین دو محدوده مشخص شده در نمودار، برای مدتی نوسان کند. البته فعلا قیمت اتریوم تنها یک بار با کف این ناحیه تماس داشته است،‌ اما به نظر می‌رسد تمایل اتر بیشتر به سمت ریزش به کف این ناحیه است.

از طرف دیگر اگر اتریوم بتواند سقف ناحیه مقاومتی فعلی را به سمت بالا بشکند، امکان افزایش شتاب خرید وجود دارد، در نتیجه می‌توان شکسته شدن این منطقه به سمت بالا را شاخصی برای رشد کوتاه مدت اتریوم در نظر گرفت.

در روزهای آتی باید دید کدام یک از این دو فرضیه محقق خواهند شد. البته قطعا روند بیت کوین را هم باید زیر نظر داشت، زیرا قیمت اتریوم بسیار بیت کوین پذیر است.


تحلیل اتریوم ۱ تیر ۱۴۰۱

اتریوم که دیروز به بالای ناحیه حمایتی ۱۱۰۰ دلار صعود کرده بود، در حال حاضر با کمی ریزش در محدوده قیمتی ۱۰۷۰ دلار معامله می‌شود. با تحلیل اتریوم امروز با پول نو همراه باشید.

در حال حاضر سلطه (Dominance) اتریوم حدود ۱۴.۸ درصد برآورد شده است و همانطور که مشاهده می‌کنید همبستگی زیادی بین ریزش قیمت اتریوم و ریزش دامیننس آن در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد.

آپدیت روزانه اتریوم

در تایم فریم روزانه اتریوم یک کانال صعودی می‌توان ترسیم کرد که همانطور که مشاهده می‌شود ریزش‌های این چند ماه اتریوم باعث شکسته شدن چندین کانال پشت سر هم شده است.

نهایتا قیمت روی کف کانال فعلی فرود آمده و بعد از برخورد با آن به سمت بالا رشد کرده است. به نظر می‌رسد این رشد در حال تضعیف شدن است و امکان برگشت قیمت ETH روی کف کانال وجود دارد.

در صورت رشد اتر، به نظر می‌رسد محدوده میانی این کانال می‌تواند مقصد اول قیمت آن بوده و سپس در صورت شکست این ناحیه، اتریوم می‌تواند به سمت سقف کانال حمله کند. باید دید در روزهای آینده کدام یک از این دو سناریو محقق خواهد شد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

3

نظر مخاطبان (0)