تحلیل روزانه اتریوم ETH (۳۰ تیر ۱۴۰۳)

تحلیل امروز اتریوم
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

10 دقیقه

اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بازار کریپتوکارنسی است که بیشترین حجم معامله بعد از بیت کوین را به خود اختصاص داده است. در این مطلب قصد داریم تحلیل تکنیکال اتریوم را بررسی و مسیر حرکات آتی این ارز دیجیتال را پیش بینی کنیم. در مجموعه گزارش‌های تحلیلی پول نو، می‌توانید تحلیل روزانه اتریوم را دنبال کنید. همچنین برای خرید اتریوم بدون نیاز به احراز هویت می‌توانید در صرافی پول نو حساب کاربری خود را ایجاد و خرید خود را تکمیل کنید.

این مقاله در تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۳ به‌روز شد

تحلیل اتریوم امروز (۳۰ تیر ۱۴۰۳)

اتریوم با ناحیه هدف ما برخورد کرد و آن را شکست.

نمودار 4 ساعته اتریوم - 30 تیر
نمودار ۴ ساعته اتریوم – ۳۰ تیر

همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید؛ پس از شکست این ناحیه، خط میانگین متحرک نمایی هم‌چنان حفظ شده و خط روند نزولی کوتاه مدت شکسته شد.

شکست ناحیه مقاومتی و خط روند نزولی اتریوم - 30 تیر
شکست ناحیه مقاومتی و خط روند نزولی اتریوم – ۳۰ تیر

از نظر تکنیکالی، اگر کندل هفتگی در روز دوشنبه همین سطوح را حفظ کند، امکان پیش روی تا محدوده قرمز مشخص شده در تصویر را داریم.

از نظر فاندامنتالی هم می‌دانیم که پنج ETF اتریوم از ۲۳ جولای شروع به فعالیت می‌کنند. افزایش تقاضا از سوی موسساتی که به دنبال پر کردن وجوه قابل معامله در مبادلات خود با اتریوم هستند، می‌تواند باعث کاهش عرضه شود.

Ethereum Exchange Reserve، معیاری است که میزان اتر موجود برای خرید در صرافی‌های ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد. در حال حاضر، شاخص Ethereum Exchange Reserve در پایین‌ترین حد چند سال اخیر قرار دارد.

 شاخص Ethereum Exchange Reserve
شاخص Ethereum Exchange Reserve

وضعیت فاندامنتال اتریوم نشان می‌دهد که همه چیز برای رشد قیمت حاضر است. اما، همانطور که در تحلیل امروز بیت کوین هم گفته شد، در کنار تمامی سیگنال‌های مثبت بازار، باید حواسمان به واکنش اسرائیل نسبت به حمله پهبادی اخیر هم باشد. واکنش بیش از حد پس از تعطیلات آخر هفته اسرائیل، ممکن است معادلات بازارهای مالی را به‌هم بزند. اگر اخبار بدی در زمینه تنش‌های ژئوپلیتیک نداشته باشیم، بیشتر شاخص‌ها احتمال رشد اتریوم را پیش‌بینی می‌کنند.


تحلیل اتریوم امروز (۲۳ تیر ۱۴۰۳)

اتریوم نیز همانند بیت کوین در تایم فریم ۴ساعته، در محدوده قیمتی روزهای اخیر خود قرار دارد. بنابراین از نظر تکنیکالی، هنوز تحلیل قبلی اتریوم معتبر است. (تحلیل قبل را در ادامه مقاله مطالعه کنید.) به همین دلیل به بررسی فاندامنتال اتریوم می‌پردازیم.

نمودار 4ساعته اتریوم - 23 تیر
نمودار ۴ساعته اتریوم – ۲۳ تیر

اتریوم از نگاه فاندامنتال

در حال حاضر ثانیه شمار پیش از راه‌اندازی ETFهای اتریوم فعال است. با ویرایش فرم‌های S-1 و تحویل مجدد آن‌ها به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، هر لحظه امکان صدور اجازه فعالیت صندوق‌های قابل معامله اتریوم وجود دارد. شروع فعالیت صندوق‌ها، موج تازه‌ای از تقاضا را به سمت دومین لیدر بازار هدایت می‌کند.

از طرف دیگر، اتریوم در آستانه برگزاری یک هکاتون امنیتی است. هکاتون امنیتی، رویدادی است که طی آن، تعدادی برنامه نویس تلاش می‌کنند تا امنیت بلاک‌چین را به چالش بکشند. اتریوم سعی دارد که این رویداد، بزرگ‌ترین بازبینی امنیتی جمعی از پایگاه کد بلاک‌چین باشد.

با آغاز فعالیت ETFهای اتریوم و ادامه اخبار مثبت پیرامون این رمزارز جذاب، احتمالا به‌زودی شاهد بهبود عملکرد اتریوم باشیم.


تحلیل اتریوم امروز (۱۶ تیر ۱۴۰۳)

اتریوم با افزایش فاد، دقیقا به ناحیه مشخص شده در تحلیل قبل برخورد کرد.

نمودار 4ساعته اتریوم 16 تیر

قیمت اتریوم بعد از اصلاح اخیر، با کمی بازگشت همراه بود. در حال حاضر در محدوده میانگین متحرک نمایی قرار گرفته‌ایم. اگر اتریوم بتواند از این سطح عبور کند، محدوده‌های ۳۲۵۰ دلاری و ۳۴۰۰ دلاری مقاومت‌های پیش روی ما هستند.

در نظر داشته باشید که از نظر فاندامنتال، اتریوم در آستانه راه‌اندازی ETFهای اسپات قرار دارد. با وجود تاخیر در این رویداد، برخی معتقدند که زمان احتمالی رویداد، ۸ جولای خواهد بود. بنابراین در صورت اصلاح بیشتر در اتریوم، تحت تاثیر احساسات قرار نگیرید. تارگت هرگونه سناریوی ریزشی برای اتریوم، همان حوالی کف اصلاح قبلی است و هرگونه ریزش بیشتر، احتمالا با بازگشت فوری همراه باشد.


تحلیل اتریوم امروز (۱۴ تیر ۱۴۰۳)

اتریم تارگت قبل ما را تاچ کرد و با ریزش همراه بود. حالا بزرگ‌ترین چالش بیت کوین و اتریوم، حفظ سطوح فعلی است. همانطور که در تصویر می‌بینید دو سطح در بالا و پایین قیمت فعلی داریم که می‌توانند دو سناریو در پیش روی اتریوم بگذارند.

نمودار 4ساعته بیت کوین

در حالت عادی و در یک بازار آرام، از نظر تکنیکالی اتریوم می‌تواند تا سطح ۳/۴۰۰ دلاری بالا بیاید. اما این حالت بدون توجه به عوامل فاندامنتال است. در حال حاضر، فشار فروش ناشی از اقتصاد کلان بوده و با انتشار خبر افزایش وام مسکن شدت پیدا کرد. از سمت دیگر تشدید تنش‌های اسرائیل و لبنان با شایعاتی همراه شد که دال بر احتمال یک جنگ تمام عیار است. هم‌دستی اقتصاد کلان و تنش‌های ژئوپلیتیک در هفته‌های اخیر بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داد و ادامه این روند می‌تواند منجر به کاهش بیش‌تر قیمت‌ها شود.

اگرچه تست دوباره محدوده ۳۴۰۰ دلاری از نظر تکنیکال دور از ذهن نیست ولی فشار فروش فعلی و افزایش فاد ممکن است باعث شود اتریوم به یک پولبک مختصر بسنده کند و با ریزش بیشتری همراه شود. محدوده هدف در ریزش بیشتر می‌تواند محدوده مشخص شده در تصویر (۲۸۰۰ دلار) باشد.


تحلیل اتریوم امروز (۹ تیر ۱۴۰۳)

نمودار روزانه اتریوم 9 تیر

اتریوم در تایم فریم روزانه همچنان در مسیر تارگت‌های قبلی در حال حرکت است. از آن‌جایی که در روزهای اخیر نوسان زیادی در نمودار قیمت اتریوم دیده نشده، همچنان تحلیل‌ روزهای قبل اعتبار دارد. اگر بخواهیم وارد تایم فریم ۴ساعته بشویم:

شکست روند اخیر، مومنتوم فروش بالا و مومنتوم ضعیف چهار کندل آخر، همه بر ادامه‌ی مسیر اتریوم به سمت محدوده مشخص شده، تاکید دارند. بنابراین همچنان تا رسیدن اتریوم به ناحیه هدف، منتظر خواهیم ماند.


تحلیل اتریوم امروز (۳ تیر ۱۴۰۳)

نمودار اتریوم 3 تیر

اتریوم همچنان در ناحیه قیمتی تحلیل قبل به سر می‌برد. از نظر داده‌های آنچین و درون شبکه نیز تغییر خاصی را شاهد نبودیم. همانطوری‌که در تصویر می‌بینید، نواحی ترسیم شده در تحلیل قبل در همان حالت خود قرار دارند. بنابراین می‌توانیم تارگت‌های پیشین را همچنان در نظر داشته باشیم. (هدینگ بعدی مطالعه شود)


تحلیل اتریوم امروز (۳۱ خرداد ۱۴۰۳)

نموار یک ساعته اتریوم 31 خرداد

اتریوم همچنان در محدوده قیمتی تحلیل قبل به سر می‌برد. بنابراین کلیه تحلیل‌های و تارگت‌های تکنیکال قبلی را می‌توان همچنان در نظر گرفت. (برای اطلاع از تارگت‌ها و نواحی حمایتی و مقاومتی، تحلیل ۲۶ خرداد را در پاراگراف بعدی مطالعه کنید).

از نظر فاندامنتالی، با وجود اخبار مثبت پیرامون دومین لیدر ارزهای دیجیتال، هنوز رشد درخوری را شاهد نبوده‌ایم. برخی از تحلیلگران معتقدند که عدم واکنش مثبت اتریوم نسبت به اخبار، به اقتصاد کلان برمی‌گردد. زیرا سرمایه‌گذاران معمولا در مواقع احتمال رکود، کمتر به سراغ بازارهای پرریسک می‌روند. با وجود نزدیک بودن آغاز فعالیت ETFهای اتریوم، جریان خروجی ETFهای بیت کوین کمی از امیدواری به رشد اتریوم کاسته است. برخی معتقدند احتمالا در زمانی که برآیند ورودی صندوق‌های قابل معامله بیت کوین منفی است، اتریوم نیز با تقاضای خوبی مواجه نخواهد شد. این نظرات و موضع‌گیری‌ها به‌صورت مقطعی است و در ادامه، اخبار روزانه را در بخش اخبار بلاگ پول نو، رصد کنید تا با اطلاع از وضعیت فاندامنتالی، تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید.


تحلیل اتریوم امروز (۲۶ خرداد ۱۴۰۳)

نمودار اتریوم 26 خرداد

اتریوم تارگت ۳۷۰۰ دلاری در تحلیل قبل را محقق کرد و پس از آن مجددا با مومنتوم منفی مواجه شد. لحن فدرال رزرو تسهیلی نبود و بازار اصلاحی را آغاز کرده است. این ارز دیجیتال در حال حاضر با خروج از محدوده تراکم و پولبک به آن، در ناحیه حساسی قرار گرفته. اگر اتریوم موفق به شکست محدوده مقاومت داینامیک آبی رنگ در تصویر نشود، احتمال اصلاح بیشتر تا محدوده‌ مشخص شده که در تحلیل قبل نیز عنوان شده، وجود خواهد داشت. نمودار در حال حاضر به هد اند شولدری که به خط گردن پولبک زده باشد، بی شباهت نیست. این الگو نیز می‌تواند تایید مضاعفی به تارگت عنوان شده در ناحیه نارنجی پایین تصویر بدهد.


تحلیل اتریوم امروز (۲۳ خرداد ۱۴۰۳)

اتریوم در تایم فریم 4 ساعته (23 خرداد)

در تایم فریم ۴ ساعته، اتریوم به‌راحتی تارگت قبلی را پرایس کرد و طبق پیش‌بینی قبلی ما، مجددا به محدوده قیمتی ۳۵۰۰ رسید. در حال حاضر ۲ سناریو پیش روی این ارز دیجیتال محبوب است:

  1. در سناریوی اول، با سیاست‌های هاوکیش و سخت‌گیرانه فدرال رزرو در جلسه امروز، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که به سمت محدوده حمایتی ۳۱۰۰ حرکت کنیم.
  2. در سناریوی دوم، اگر لحن فدرال رزرو سهل‌گیرانه باشد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اتریوم برای مصرف ناحیه عرضه بالاتر و سفارشات فروش در آن ناحیه، به سمت قیمت ۳۷۰۰ دلاری حرکت کند.

با توجه به اخباری که تا کنون منتشر شده و مومنتوم منفی چارت، در صورتی که در نوسانات امروز به سمت تارگت سناریوی دوم برویم، همچنان حرکت به سمت تارگت سناریوی اول دور از ذهن نخواهد بود.


تحلیل اتریوم امروز (۲۰ خرداد ۱۴۰۳)

دقیقا مطابق پیش‌بینی‌های قبلی ما در بلاگ پول نو، ارز دیجیتال اتریوم به‌خوبی نسبت به نواحی مشخص شده در تحلیل ۱۳خرداد واکنش نشان داد. در این موج حرکتی اتریوم ابتدا با شکست ناحیه اول و در ادامه با پرایس کردن ناحیه حمایتی دوم همراه بود. پس از آن به ناحیه اول پولبک زده و این ناحیه در حال حاضر حکم ناحیه مقاومتی را برای اتریوم پیدا کرده است. تمامی این نوسانات نیز در ناحیه رنج (TR) که در تحلیل قبل مشخص کردیم در حال وقوع است.

در ادامه‌ی مسیر انتظار داریم که نمودار حداقل یک بار دیگر با محدوده‌ی حمایتی پایین‌تر در حوالی قیمت ۳۵۰۰، برخورد داشته باشد. برای درک بهتر پیشنهاد می‌شود که تحلیل ۸ و ۱۳ خرداد نیز مطالعه شود؛ زیرا همچنان تحلیل قبلی اتریوم پا برجاست.


تحلیل اتریوم امروز (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)

تارگت تحلیل قبلی اتریوم در بلاگ پول نو به‌خوبی پرایس شد و اصلاحی را تا محدوده‌ی قیمت ۳/۷۰۰ شاهد بودیم. سپس قیمت در واکنش به این سطح حمایتی با درصدی از بازگشت همراه بود. با توجه به مومنتوم ضعیف در کندل‌های بازگشتی، امکان اصلاح بیشتر دور از انتظار نخواهد بود. تجمع نقدینگی در این ناحیه می‌تواند قیمت را به میزان بیشتری به سمت پایین بکشاند. از طرف دیگر کندل دوجی با سایه‌ی بلند که چندین روز قبل در چارت ظاهر شده بود، خبر از ناحیه رنج در تمام طول سایه را دارد. این دو فاکتور باعث می‌شودکه اتریوم را هم‌چنان در حالت رنج، با تمایلی به اصلاح بیشتر ببینیم.

در ادامه، عوامل فاندامنتالی، مانند افزایش تقاضا برای ETFهای اتریوم، می‌تواند بر احساسات بازار و تمایلات معامله‌گران تاثیر گذار باشد. بنابراین توصیه می‌شود با پیگیری اخبار اتریوم در بلاگ پول نو، فرصت‌های فاندامنتالی این رمز ارز جذاب را نیز از دست ندهید.


تحلیل اتریوم امروز (۸ خرداد ۱۴۰۳)

با وجود اینکه اتریوم در تایم‌فریم ۴ ساعته در محدوده‌ حمایتی ۳۸۰۰ سیگنال و تایید صعود ثبت کرده است، ادامه‌ صعود اتریوم می‌تواند در گروی الگویی باشد که در تایم فریم ۱ ساعته در حال تشکیل شدن است.

در تایم‌فریم ۱ساعته شاهد تشکیل الگوی سر و شانه هستیم که با اصلاح بیشتر اتریوم، شکست خط گردن و پولبک مجدد به آن؛ کامل خواهد شد. اگر قیمت اتریوم در ادامه‌ حرکت خود از محدوده‌ حمایتی ۳۸۰۰ عبور کند، تارگت الگو در مرحله‌ اول محدوده‌ قیمتی ۳۷۲۵ دلار خواهد بود. در غیر این صورت بنا به سیگنال و تاییدی که در تایم فریم ۴ ساعته داشتیم، می‌توانیم به ادامه‌ صعود امیدوار باشیم. از طرف دیگر اتریوم در چارت ۱ساعته میانگین حرکت نمایی خود را شکسته است. تثبیت قیمت اتریوم در زیر این محدوده، به نفع آن نخواهد بود.

در نظر داشته باشید که ضعف کندل‌های صعودی اخیر و کندل‌های نزولی قوی‌تر، سناریوی اول را محتمل‌تر می‌کند. اما اخبار مثبت پیرامون این ارز محبوب می‌تواند بر احساسات بازار اثرگذار باشد و عملکرد آن‌را بر اساس احساسات بازار پیش ببرد.


تحلیل اتریوم امروز (۶ خرداد ۱۴۰۳)

همان طور که پیش‌بینی می‌شد، اتریوم به لطف اخبار مربوط به صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات خود به محدوده ۴٬۰۰۰ دلار نزدیک شد. با این حال کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هنوز به طور کامل مجوز راه‌اندازی ETFهای اسپات اتریوم را نداده است. این آژانس هنوز باید بخش دیگری از اسناد صندوق‌های مذکور را تایید کند تا شرکت‌های آن‌ها بتوانند معاملات خود را آغاز کنند. در نتیجه بازار متوجه شد که هنوز نمی‌تواند جریان ورود سرمایه ETFهای مذکور را دریافت کند.

این امر احتمالاً احساسات نزولی معامله‌گران را تقویت کرده و تا حدودی در کاهش قیمت اتریوم موثر بوده است. 

از لحاظ تکنیکال، یک سیگنال مثبت این است که اتریوم هنوز حمایت ۳٬۷۵۰ دلاری خود را از دست نداده است. این ارز دیجیتال تقریباً در ۵ روز قبل در نزدیکی این محدوده در نوسان بوده و همچنان هم در همین محدوده قرار دارد.

اگر این حمایت از دست نرود، هولدرهای اتریوم می‌توانند به رشد آن امیدوار باشند. در این صورت ETH ممکن است دوباره خود را به محدوده ۴٬۰۰۰ دلار برساند. 

نمودار روزانه قیمت اتریوم
نمودار روزانه قیمت اتریوم

در جهت نزولی، مهم‌ترین حمایت اتریوم ابتدا در ناحیه ۳۸.۲٪ فیبوناچی اصلاحی قرار دارد. حمایت بعدی آن هم سقف کانال نزولی موجود در نمودار روزانه آن است. اگر فشار فروش اتریوم ادامه داشته باشد، قیمت آن احتمالاً دوباره به ناحیه ۵۰٪ فیبوناچی اصلاحی می‌رسد. 


تحلیل اتریوم امروز (۳ خرداد ۱۴۰۳)

اتریوم همچنان در نزدیکی مقاومت ۳٬۷۵۰ دلار در نوسان است. به نظر می‌رسد هولدرهای این ارز دیجیتال منتظر تایید یا رد صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم شرکت ون‌اک (VanEck) هستند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) امروز باید درباره این صندوق  تصمیم‌گیری کند. در ابتدا احتمال تایید ETFهای اسپات اتریوم تنها ۲۵ درصد بود اما بعد از به‌روزرسانی اسناد آن‌ها به ۷۵ درصد رسید.

در ابتدا تصور می‌شد که SEC در تلاش است اتریوم را به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی کند و به همین خاطر ETFهای اسپات آن را تایید نمی‌کند. با این حال، اکنون به نظر می‌رسد مشکل SEC فقط سهام‌گذاری یا استیکینگ است و احتمال تایید صندوق‌های مذکور وجود دارد.

نمودار امروز قیمت اتریوم
نمودار روزانه قیمت اتریوم

در هر صورت، تایید این صندوق‌ها می‌تواند قیمت اتریوم را در کوتاه‌مدت به بالای محدوده ۴٬۰۰۰ دلار برساند. اگر ETFهای اسپات اتریوم تایید شده و به موفقیت ETFهای اسپات بیت کوین برسند، احتمال این وجود دارد که قیمت آن از محدوده ۵٬۰۰۰ دلار هم عبور کند.

با این حال در کوتاه‌مدت اتریوم باید بتواند به طور کامل از مقاومت ۳٬۷۵۰ دلار عبور کرده و خود را به رکوردهای قبلی‌اش در نزدیکی سطح ۴٬۰۰۰ دلار برساند. اگر اتریوم از خود ضعف نشان دهد، قیمت آن ممکن است تا ناحیه ۲۳.۶٪ فیبوناچی اصلاحی یا محدوده ۳٬۵۰۰ دلار کاهش یابد. این ارز دیجیتال برای حفظ روند صعودی‌اش باید جلوی سقوط خود به داخل کانال نزولی را بگیرد.


تحلیل اتریوم امروز (۱ خرداد ۱۴۰۳)

در روز قبل اخبار مهمی درباره صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETH) اسپات اتریوم منتشر شد. تا دیروز احتمال تایید این صندوق‌ها کم‌تر از ۳۰ درصد بود چون کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) هیچ نظر رسمی درباره آن نداده بود. با این حال در شب قبل این آژانس از شرکت‌های مختلف خواست تا تعدادی از اسناد خود را به‌روزرسانی کنند. همین مسئله باعث شد احتمال تایید این صندوق‌ها به ۷۵ درصد برسد.

انتشار این خبر باعث شد قیمت اتریوم از محدوده ۳٬۰۰۰ دلار به محدوده ۳٬۷۰۰ دلار نزدیک شود و از کانال نزولی که مدت‌ها است جلوی رشد آن را می‌گیرد، خارج شود. با این حال رشد اتریوم دقیقاً در ناحیه ۲۳.۶٪ فیبوناچی اصلاحی متوقف شد.

نمودار روزانه قیمت اتریوم

اگر ETFهای اسپات اتریوم واقعاً تایید شوند، قیمت این ارز دیجیتال ممکن است در کوتاه‌مدت تا محدوده ۴٬۰۰۰ دلار رشد کند. علاوه بر این اگر جریان ورود سرمایه این صندوق‌ها مثل ETFهای اسپات بیت کوین باشد، اتریوم می‌تواند خود را به سطح ۵٬۰۰۰ دلار برساند.

از لحاظ تکنیکال اتریوم باید موقعیتش در سطوح فعلی را تثبیت کند. اگر این ارز دیجیتال نتواند از مقاومت ناحیه ۲۳.۶٪ فیبوناچی اصلاحی عبور کند، در ادامه ممکن است تا محدوده ۳٬۵۰۰ دلار کاهش یابد. حمایت بعدی ETH هم در ناحیه ۳۸.۲٪ فیبوناچی اصلاحی قرار دارد. در هر صورت اتریوم برای حفظ روند صعودی‌ خود نباید به داخل کانال نزولی‌اش برگردد.


صرافی ارز دیجیتال پول نو

عوامل موثر بر قیمت اتریوم (ETH)

اتریوم، بر خلاف بیت کوین، یک پروژه پلتفرمی است، به این معنی که قصد دارد چالش‌های مختلف در فناوری بلاک چین و حتی زندگی دیجیتال را حل کند. این شبکه، اولین بستر قراردادهای هوشمند در فضای بلاک چین به حساب می‌آید که منجر به ایجاد صنعت امور مالی غیر متمرکز (Defi) و توسعه اپلیکیشن‌های هوشمند و حتی NFTها شد.

اما با همه این‌ها، هنوز دامیننس بیت کوین، به عنوان برترین ارز دیجیتال بازار کریپتوکارنسی، بیشتر از اتریوم است و تا به امروز این رمز ارز نتوانسته استقلال عمل چندانی در روندهای صعودی از خود نشان دهد. بنابراین افزایش یا کاهش قیمت آن بسیار وابسته به حرکات بیت کوین است.

البته باید در نظر داشته باشیم که تحلیل فاندامنتال اتریوم، در کنار تحلیل نمودار اتریوم، یکی از عوامل موثر بر قیمت این ارز دیجیتال محبوب است و به طور مثال تغییر الگوریتم اجماع آن از اثبات کار به اثبات سهام در اتریوم ۲، قطعا می‌تواند در آینده بر قیمت این ارز دیجیتال تاثیر مثبت بگذارد.

نگاهی به قدرتمندترین اندیکاتورهای اتریوم

در اینجا سعی می‌کنیم نگاهی داشته باشیم به قدرتمندترین اندیکاتورهایی که در تعیین روند اتریوم تاثیرگذار هستند و می‌توانند سیگنال‌های خوبی برای ورود یا خروج از بازار به ما بدهند.

اندیکاتور مکدی MACD در اتریوم

اندیکاتور مکدی یکی از پرکاربردترین و پراستفاده‌ترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال است که بسیاری از معامله‌گران از آن استفاده می‌کنند. این اندیکاتور در تحلیل اتریوم هم کاربرد دارد. مثلا زمانی که یک واگرایی در اندیکاتور MACD در چارت اتریوم شکل می‌گیرد، می‌تواند نشانه‌ای از تغییر روند این ارز دیجیتال باشد.

اندیکاتور RSI در اتریوم

اندیکاتور RSI نقاط اشباع خرید و اشباع فروش را در چارت اتریوم به ما نشان می‌دهد. زمانی که این شاخص در محدوده اشباع خرید قرار می‌گیرد یعنی احتمال ریزش قیمت وجود دارد و هنگامی که نشان دهنده اشباع فروش است نشانه‌ای از احتمال شروع یک حرکت صعودی است.

اندیکاتور میانگین متحرک MA در اتریوم

یکی دیگر از اندیکاتورهای بسیار پر استفاده در معاملات، اندیکاتور میانگین متحرک است. اندیکاتور MA با تنظیمات ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه نقاط حمایتی و مقاومتی مهمی را در روند قیمت ETH به ما نشان می‌دهد.

9
اشتراک در
اطلاع از
guest
9 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سهراب
سهراب
1 سال قبل

تحلیل‌همینه‌عزیزان.یاعقب‌گرد‌میکنه‌میگویند‌دورخیزکرده‌برای‌صعودبعدی‌اگرهم‌صعودنکردمی‌گوینداین‌بار‌
بیت‌رکب‌زد‌.حالا‌درالگوی‌جعبه‌گیر‌کرده
حدودا‌سه‌ساله‌که‌تواین‌بازار‌هستم‌این‌بازار‌عکس‌‌
تحلیل‌تکنیکال‌عمل‌‌میکنه‌اگر‌تقاضازیادشد‌سهم‌ریزش‌‌
می‌کنه‌اگر‌هم‌‌همه‌از‌ترسشان‌خارج‌شدند‌رشد‌نجومی
میکنه‌
این‌نقاشیها‌اصلا‌بدرد‌نمی‌خوره‌پرسود‌باشید

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
1 سال قبل
پاسخ به  سهراب

سلام سهراب عزیز،
تنها بخشی از صحبتتون که به نحوی میتونم باهاش ارتباط بگیرم این هست که درسته بانک ها، موسسات مالی، بروکرها، صرافی هایی مثل بایننس و … گاهی قیمت رو دستکاری می کنند ولی به طور کلی در بازار الگوهایی وجود داره که با کسب دانش صحیح افراد میتونن از این روش درآمدزایی داشته باشن.
موفق و پیروز باشین

سینا
سینا
1 سال قبل

ممکنه اتر به ۲۰۰۰ دلار برسه؟

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
1 سال قبل
پاسخ به  سینا

اگه رشد بازار ادامه پیدا کنه بعید نیست ولی مهم‌ترین مقاومتش همین دو هزار هست

پارسا
پارسا
1 سال قبل

با سلام ، صدای ویدیوها ارسالیتان از کیفیت پایین و قابل شنیدن نمی باشد. لطفا صداها را ارتقاء دهید. ممنونم

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
1 سال قبل
پاسخ به  پارسا

سلام ممنون از حسن توجه شما
حتما سعی می‌کنیم کیفیت تحلیل‌ها رو در آینده نزدیک افزایش بدیم

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

9

130

نظر مخاطبان (9)