0

0

انتقال ۲۰۰ میلیون دلار از بایننس به کیف پول جاستین سان!

طبق یک سری از تراکنش‌های اخیر، مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار از صرافی ارز دیجیتال بایننس به کیف پول شخصی جاستین سان (Justin Sun) منتقل شده است. این معاملات در حالی اتفاق افتاده که شایعات در مورد وضعیت بحرانی صرافی ارز دیجیتال Huobi در جامعه ارز‌های دیجیتال رو به افزایش است.

انتقال ۲۰۰ میلیون دلار از بایننس به کیف پول جاستین سان
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در ماه دسامبر ۲۰۲۲، جاستین سان ۱.۱ میلیارد دلار از صرافی‌های مختلف برداشت کرد و باعث وحشت برخی از کاربران و سرمایه‌گذاران Huobi شد، زیرا شایعه اصلی در این مورد این بود که وی از سرمایه شخصی خود برای پشتیبان‌گیری از پرداخت بدهی‌های این صرافی ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. در توییتی که به تاریخ ۶ ژانویه (۱۶ دی) ۲۰۲۳ از حساب کاربری (@DataaRocks) منتشر شد، در این باره اشاره شده که:

برداشت ۱.۱ میلیارد دلاری جاستین سان:

– حدس و گمان‌ها مبنی بر این است که از این پول برای تأمین مالی صرافی ارز دیجیتال Huobi استفاده شده است.

–  احتمالاً این فرضیه نادرست است، زیرا این مبلغ زیاد‌تر از آن است که برای جبران کسری مالی از آن استفاده شود.

– حتی توییتر که در بدترین شرایط خود قرار دارد ماهانه فقط ۴ میلیون دلار هزینه می کند.

– زمزمه‌ها بیشتر حاکی از این است که او در حال نقد کردن دارایی خود است.

این وضعیت با در نظر گرفتن این واقعیت بدتر شده است که Huobi China برخی از کارکنان خود را اخراج کرده و قرارداد‌های برخی دیگر را مجدداً به Huobi Global منتقل کرده است تا بتواند از حجم بالای فشار موجود بر خود بکاهد. علاوه‌براین، تمام پاداش‌ها لغو شده و بخش زیادی از کارکنان از کار برکنار شده‌اند.

برداشت ۲۰۰ میلیون دلاری فوق از صرافی بایننس تنها به گمانه‌زنی‌ها در مورد ورشکستگی احتمالی Huobi دامن زد. اما با توجه به فقدان شواهدی که نشان‌دهنده فروپاشی قریب‌الوقوع صرافی ارز دیجیتال Houbi باشد، در حال حاضر گسترش FUD منطقی‌ترین کار ممکن نخواهد بود.

اول از همه، Huobi  آنقدر که در شایعات به آن اشاره شده، متضرر نشده است. مبلغ برداشت‌شده توسط جاستین سان در ماه دسامبر به منظور کمک به Huobi برای حداقل چند ماه کافی است. ۲۰۰ میلیون دلاری که امروز برداشت شد، این صرافی ارزهای دیجیتال را حتی با وجود اینکه نیازی به انجام این کار نبود، پایا و منعطف‌تر خواهد کرد.

محتمل‌ترین دلیل این برداشت می‌تواند تمایل سان به نقد کردن برخی از دارایی‌هایش به منظور حفظ نقدینگی بیشتر باشد، و شایعات مبنی بر استفاده از این حجم عظیم سرمایه شخصی به منظور نجات یک صرافی از ورشکستی، منطقی به نظر نمی‌رسد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)