3

0

پاسخ ChatGPT به بزرگترین سؤالات حول محور بازار کریپتوکارنسی؛ بیت کوین یا اتریوم؟

کاربران اینترنت به سرعت مجذوب ChatGPT شده‌اند. یک چت-ربات مدل Language که به نظر می‌رسد بدون هیچگونه زحمتی پاسخ‌های طولانی و کاملی را به هر سؤالی ارائه می‌دهد.

پاسخ ChatGPT به بزرگترین سؤالات حول محور بازار کریپتوکارنسی؛ بیت کوین یا اتریوم؟
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

به نظر می‌رسد که به طور خاص کاربران بخش ارز دیجیتال شبکه اجتماعی توییتر مجذوب این ربات هوش مصنوعی شده‌اند. از جمله این افراد شاخص می‌توان به جیمسون لوپ (Jameson Lopp) بنیانگذار Casa یا ایلان ماسک (Elon Musk) رئیس جدید توییتر و علاقه‌مند به Dogecoin اشاره کرد.

در این مقاله تعدادی سوال در رابطه با خرید بیت کوین (BTC) و پذیرش دارایی‌های دیجیتال از این ربات پرسیده شده و جواب‌های آن نیز در ادامه ارائه گردیده است. این سوالات هنوز هم در بین کاربران فضای کریپتوکارنسی بسیار جنجالی است و پاسخ‌های ربات به این سوالات نیز جالب توجه است.

بیت کوین یا اتریوم؟

ما ابتدا پرسیدیم که ChatGPT در مورد بیت کوین (BTC) چه فکر می‌کند: آیا بیت کوین ارزش ذاتی دارد؟

بسیاری از بزرگ‌ترین منتقدان بیت‌کوین، مانند پیتر شف (Peter Schiff) طرفدار پروپاقرص خرید طلا، با این استدلال که این دارایی دیجیتال صرفاً سوداگرانه است و قیمت آن نیز به صفر خواهد رسید، با سرمایه‌گذاری روی آن مخالفت می‌کند. بااین‌حال، پاسخ ربات هوش مصنوعی در این رابطه کمی ‌ریزبینانه‌تر بود:

برخی از افراد ممکن است استدلال کنند که ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین و توانایی آن برای عملکرد به عنوان یک ذخیره ارزش به صورت دیجیتال، می‌تواند به عنوان ارزش ذاتی آن در نظر گرفته شود.

پاسخ این ربات دیدگاه مشترک برخی از بزرگترین حامیان بیت ‌کوین (BTC) را نشان می‌دهد. از نظر آن‌ها به لطف سیاست پولی غیرقابل کنترل دولت‌ها، این دارایی می‌تواند به طلای دیجیتال قرن بیست‌ویکم تبدیل شود.

این دقیقاً همان چیزی است که ChatGPT پس از آن در مورد مقایسه بیت کوین با اتریوم به آن اشاره کرد. در جواب این ربات به این سوال آمده است:

اغلب از بیت کوین (BTC) به عنوان طلای دیجیتال یاد می‌شود. مورد استفاده اولیه آن به عنوان جایگزین دیجیتالی برای ارزهای سنتی فیات مانند دلار آمریکا یا یورو است.

از طرفی اتریوم (ETH) را به عنوان ارز دیجیتالی با پتانسیل بیشتری برای نوآوری نسبت به بیت کوین توصیف کرد و به همین دلیل است که این رمزارز برای توسعه‌دهندگان جذاب‌تر می‌باشد. همانطور که در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ توسط صرافی ارز دیجیتال BitMEX به آن اشاره شد، زبان و فرهنگ اسکریپت‌نویسی اتریوم از لحاظ تاریخی نسبت به بیت کوین برای پذیرش تغییرات منعطف‌تر است. اگرچه اخیرا تغییرات بیشتری در شبکه لایتنینگ بیت کوین شروع به رخ دادن کرده است.

خرید ارز دیجیتال

ساتوشی کیست؟

ChatGPT همه‌چیز را نمی‌داند، اما اعتراف کرد که هویت ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) خالق ناشناس بیت کوین آشکار نشده و او به طور عمومی شناخته نشده است.

در پاسخ این ربات به این سوال آمده است:

در حالی که برخی از افراد ادعا کرده‌اند که ساتوشی ناکاموتو هستند و به برخی دیگر نیز از طرف جامعه کریپتوکارنسی این هویت نسبت داده شده، هیچ یک از این ادعاها به طور مستقل تأیید نشده است. کریگ رایت (Craig Wright) بنیانگذار Bitcoin SV ،اغلب دیگران را متهم کرده که وقتی او ادعا می‌کند که بنیانگذار ناشناس بیت کوین است او را باور ندارند. البته او هنوز موفقیت چندانی هم کسب نکرده است.

وقتی از ربات پرسیده شد که آیا بیت کوین به ارز ذخیره جهانی تبدیل می‌شود، این احتمال را رد نکرد:

در حالی که بیت کوین (BTC) هنوز فاقد زیرساخت‌ها، مقررات و ثبات کلی است، اما همچنان ممکن است که در آینده با رشد و توسعه فناوری تغییراتی در این وضعیت ایجاد شود.

در نهایت می‌توان گفت که ربات ChatGPT در زمره مخالفان دارایی های دیجیتال قرار نمی‌گیرد. این ربات در پاسخ به این سوال که آیا بازار کریپتوکارنسی کلاهبرداری است؟ گفت:

کریپتوکارنسی و فناوری بلاک چین کلاهبرداری نیستند، اما مانند هر بازار مالی دیگری، خطرات و کلاهبرداری‌هایی در آن وجود دارد که باید از آنها آگاه بود.

3
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammad
Mohammad
1 سال قبل

قیمت دلار

Mohammad
Mohammad
1 سال قبل

با چه کسی چت میکنم

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
1 سال قبل
پاسخ به  Mohammad

در وب سایت openai اکانت میسازین و با ربات چت میکنین

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (3)