0

1

پس از بنیانگذار کاردانو، اکنون ویتالیک بوترین XRP را به باد انتقاد گرفته است!

پس از بنیانگذار کاردانو، اکنون ویتالیک بوترین به XRP حمله کرد!
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

دیوید شوارتز (David Schwartz) مدیر ارشد فناوری شرکت ریپل (Ripple)، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) یکی از بنیانگذاران اتریوم را به دلیل ندانستن یا تظاهر به ناآگاهی از تفاوت بین ریپل و XRP مورد انتقاد قرار داد.

او با انتشار توییتی از حساب کاربری رسمی خود (@JoelKatz) نوشت:

در تمام این مدت او یا هنوز نمی‌داند و یا تظاهر به نفهمیدن می‌کند که ریپل یک شرکت است و XRP یک دارایی دیجیتال است. او فکر می‌کند XRP می‌تواند جواب اظهارنظر‌هایش را بدهد!

این توییت در پاسخ به نظرات بوترین بنیانگذاران اتریوم در جریان آخرین قسمت پادکست Bankless منتشر شد. بوترین در صحبت با میزبان این برنامه ادعا کرد که XRP کاملاً متمرکز است، اما همچنان با وجود کینه‌توزی‌هایش علیه جامعه دارایی‌های دیجیتال، با آن مانند رمزارز‌های معمولی رفتار می‌شود. به گفته بوترین، XRP به خاطر ادعای اینکه بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) تحت‌کنترل چینی‌ها هستند، عذرخواهی نکرده است.

بخشی از صحبت‌های بوترین در این برنامه در رابطه با XRP:

… این گونه نیست که تنها شرطی که با رعایت آن می‌توانید خود را بخشی از فضای کریپتوکارنسی بنامید این باشد که به استفاده از دارایی‌های رمزنگاری‌شده علاقه نشان دهید و قادر به ایجاد تغییرات در ساختار داده باشید. تصور اینکه اینها ویژگی‌هایی هستند که با به دست آوردن‌شان می‌توانید خود را غیرمتمرکز بنامید و حتی نیازی به تمرکززدایی ندارید، کاملاً غلط است… مانند XRP، می‌دانید، آنها هنوز کاملاً متمرکز هستند … و آن‌ها هنوز هم برای ارسال اسنادی به دولت ایالات متحده که در آن ادعا کرده بودند XRP باید بر بیت کوین و اتریوم ارجحیت داشته باشد و اینکه این دو ارز دیجیتال پیشرو بازار، تحت‌سلطه کشور چین هستند از جامعه دارایی‌های دیجیتال عذرخواهی نکرده‌اند.

وکلای ریپل به عنوان بخشی از پرونده دفاعی خود در نبرد حقوقی علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC)، ادعا کردند که بیت کوین و اتریوم تحت کنترل چین هستند. در ماه آگوست شوارتز هنگامی که بوترین این اظهارات را مطرح کرد و به حمایت از احساسات ضد XRP در جامعه اتریوم پرداخت، توضیح داد که به دلیل تمرکز ماینر‌ها در چین، این دارایی‌های دیجیتال می‌توانند در معرض اعمال سیاست‌های دولت چین قرار بگیرند.

همانطور که قبلاً نیز گزارش شده بود، جان دیتون (John Deaton) در ماه آگوست امسال احساسات اخیر بنیانگذار اتریوم را برای دارندگان XRP به خصوص آنهایی که قبل از پرونده SEC چیزی در مورد ریپل نمی‌دانستند، غیرسازنده و مخرب توصیف کرد.

XRPGoat با انتشار توییتی در تاریخ ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) ۲۰۲۲ عنوان کرد که آخرین صحبت‌های بوترین به ما نشان داد که چگونه اظهارنظر جانبدارانه می‌تواند بهترین ذهن‌ها را از حقیقت دور کند:

نمونه‌ای از اینکه چگونه تعصب و جانبداری می‌تواند حتی باهوش‌ترین ذهن‌ها را از حقیقت دور کند.

شایان ذکر است که جامعه XRP با این نوع روایت‌ها غریبه نیست و اغلب مجبور شده تفاوت بین XRP، شرکت اصلی و XRP Ledger (یک شبکه غیرمتمرکز است که توسط ریپل، موسسات و سرمایه‌ گذاران خرد آن استفاده می‌شود) را برای سایرین توضیح دهد. همانطور که دیتون در ماه نوامبر نیز به این موضوع اشاره کرد، XRP با وجود اینکه یکی از قدیمی‌ترین ارزهای رمزنگاری‌شده بازار است، همچنان به‌طور گسترده‌ای با نام شرکت آن (ریپل) اشتباه گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) بنیانگذار بلاک چین کاردانو (Cardano) نیز قبلاً گفته بود که XRP هیچ ارزش فنی ندارد و جامعه آن مخرب و کوچک است. او همچنین گفت که هیچ ارتباطی با XRP ندارد و دیگر در مورد اخبار مرتبط با ریپل و XRP اظهارنظر نخواهد کرد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)