0

0

گزارش خبرگزاری وال استریت ژورنال در مورد سبد سرمایه‌گذاری شرکت آلامدا (Alameda)

فایننشال تایمز (FT) روز سه‌شنبه سندی را منتشر کرد که نشان می‌داد چند روز قبل از اعلام ورشکستگی گروه FTX، سرمایه‌گذاری‌های ماجراجویانه شرکت آلامدا در چه زمینه‌هایی بوده است.این شرکت مبلغ ۶۷.۵ میلیون دلار در یک توکن مبهم به نام HOLE سرمایه‌گذاری کرده بود!

گزارش خبرگزاری وال استریت ژورنال در مورد سبد سرمایه گذاری شرکت Alameda
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بر اساس این گزارش و در میان دارایی‌های این شرکت می‌توان صدها مورد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مطرحی مانند اسپیس ایکس (SpaceX) و انواع توکن‌های رمزنگاری‌شده مانند MATIC متعلق به شبکه Polygon و NEAR را مشاهده کرد.

صفحه ‌گسترده‌ای (Spreadsheet) که در اوایل نوامبر امسال منتشر شد، شامل سبد سهام خصوصی Alameda در کنار برخی از سرمایه‌گذاری‌های همراه با ریسک FTX بود. طبق سند ارائه‌شده، شرکت آلامدا در تقریباً ۵۰۰ دارایی که قابلیت نقد شدن آنی ندارند (illiquid assets) با ارزش بالغ بر ۵.۴ میلیارد دلار که میان ۱۰ هلدینگ متفاوت تقسیم شده بود، سرمایه‌گذاری کرده است.

در میان آن‌ها می‌توان به سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱ میلیارد دلاری آلامدا در شرکت Genesis Digital استخراج‌کننده بیت‌کوین اشاره کرد. البته شرکت‌های ماینینگ در شش ماه گذشته تحت فشار شدیدی بوده‌اند، به‌طوری که رهبران این صنعت مانند Core Scientific میلیاردها دلار از سرمایه خود را به دلیل افزایش سختی استخراج و کاهش قیمت بیت‌کوین (BTC) از دست داده‌اند.

با بررسی بیشتر اسناد می‌توان دید که میزان موجودی آن‌ها از توکن‌های HOLE و Polygon (MATIC) به ترتیب ۶۷.۵ و ۵۰ میلیون دلار بوده است. در سایت  CoinMarketCap به‌غیر از توکنی به نام Super Black Hole ، هیچ کوینی تحت عنوان HOLE لیست‌نشده و هیچ اطلاعات بازاری نیز برای آن در دسترس نیست.

آلامدا همچنین حداقل دویست میلیون دلار در Sequoia، صدوپنجاه میلیون دلار در Voyager Digital که اکنون ورشکسته شده است و ۷۵ میلیون دلار دیگر در بلاک چین لایه ۱ Aptos که در ماه نوامبر شروع به کار کرد، سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت ۵۰ میلیون دلار دیگر سرمایه در Yuga Labs داشت. یوگا لبز همان شرکتی است که سازنده NFTهای Bored Ape Yacht Club (BAYC) است، و اخیراً نیز توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) مورد بررسی وتحقیقات قرار گرفته است.

طبق گزارش‌ها پیش از ورشکستگی صرافی FTX و شرکت‌های وابسته به آن، سبد دارایی‌های شرکت آلامدا در تلاشی عجولانه و به منظور تأمین سرمایه برای گروه FTX در یک خط اعتباری جدید به عنوان اکوئیتی ارائه شد.

به نظر می‌رسد این Spreadsheet خط تمایز بین FTX و Alameda را بیشتر محو می‌کند؛ به‌نحوی که برخی از سرمایه‌گذاری‌های فهرست‌شده در سبد آلامدا مثل شرکت Genesis،  قبلاً نیز در ترازنامه FTX ظاهر شده بودند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)