0

0

آرتور هیز: ترس تورم ناشی از جنگ دلیل افزایش قیمت بیتکوین است!

آرتور هیز (Arthur Hayes)، یکی از بنیانگذاران صرافی کریپتویی بیتمکس BitMEX، معتقد است رالی اخیر بازار کریپتو صرفاً ناشی از احتمال تأیید ETF اسپات بیت کوین (BTC) نیست. به نظر وی بیت ‌کوین به دلیل ترس از تورم در زمان جنگ جهانی، در حال افزایش است.

دلیل افزایش قیمت بیتکوین
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

هیز روز سه‌شنبه در مقاله خود با عنوان «The Periphery»، افزایش بازار کریپتو را به هزینه‌های مرتبط با سیاست خارجی جنگ‌طلب ایالات متحده، به‌ویژه در رابطه با جنگ اسرائیل و حماس نسبت داد.

هیز بر تعهد بی‌پایان جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده برای حمایت از تلاش‌های جنگی اسرائیل تاکید کرد و خاطرنشان کرد که این امر، همراه با افزایش بودجه نظامی و افزایش استقراض دولت، نگرانی‌ها را در مورد تورم در زمان جنگ جهانی افزایش داده است.

این تحلیگر باسابقه بیت کوین نوشت: «با اضافه شدن جنگی دیگر، بودجه نظامی آمریکا واقعاً سر به فلک می‌کشد، به خصوص اگر متحدان حماس، مانند ایران، به صورت نیابتی وارد این جنگ شود.

این امر وام‌گیری‌های دولت در آینده را افزایش می‌دهد و سرمایه‌ای که در این جنگ‌ها به هدر خواهد رفت حد نخواهد داشت.

خرید ارز دیجیتال

فروش اوراق قرضه توسط سرمایه‌گذاران نهادی

هیز در این مقاله عنوان کرد سرمایه‌گذاران نهادی، با پیش‌بینی افزایش هزینه‌های نظامی ایالات متحده، اقدام به فروش اوراق قرضه و اسناد خزانه خود کرده‌اند و به دنبال  جایگزینی دسته‌ای دیگر از دارایی‌ها برای کسب سود هستند.

به گفته هیز، اگر اوراق قرضه بلندمدت خزانه داری ایالات متحده دیگر برای سرمایه گذاران امنیت ایجاد نکند، آنها به جایگزین هایی مانند طلا و به ویژه بیت کوین روی خواهند آورد.

او معتقد است طلا و بیت کوین هر دو افزایشی را تجربه خواهند کرد که ناشی از ترس واقعی از تورم در زمان جنگ خواهد بود.

طلا، و مهمتر از همه، بیت کوین، با دلیل ترس از تورم در زمان جنگ جهانی شروع به افزایش قیمت خواهند کرد.

هیز اشاره کرد بیت کوین به دلیل شایعات نادرست مبنی بر اینکه SEC  ای تی اف اسپات بیت کوین بلک راک را تأیید کرده است، به بالای ۳۰ هزار دلار رسید.

وی افزود: «اما اکنون، درست پس از سخنرانی بایدن، قیمت بیت کوین همراه با طلا، در پس زمینه فروش تهاجمی اوراق خزانه‌داری آمریکا در حال افزایش است.

“این اتفاق تنها به خاطر احتمال تایید ETF بیت کوین نیست، بلکه به دلیل وضعیت بسیار تورمی جنگ جهانی آتی است که بیت کوین ضررها را تخفیف خواهد داد».

قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود در ۱۸ ماه اخیر رسید

تجزیه و تحلیل هیز در حالی انجام می‌شود که قیمت بیت کوین تنها طی هفت روز شاهد افزایش ۱۹.۵ درصدی بوده است و باعث شده که بسیاری این افزایش قیمت را به پیشرفت درخواست بلک راک برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین نسبت دهند.

ارزش کل بازار کریپتوکارنسی نیز در همین بازه زمانی ۱۲.۶٪ درصد افزایش یافته است.

هیز خاطرنشان کرد قیمت طلا نیز از زمان آغاز درگیری در غزه افزایش یافته است. طبق گزارش شاخص بازار، قیمت طلا از اوایل ماه جاری ۸.۶ درصد افزایش یافته است.

در حالیکه احتمال تأیید شدن ETF بیت کوین ممکن است در رالی اخیر بازار نقش داشته باشد، هیز به این مورد اشاره دارد که ترس از تورم ناشی از افزایش هزینه‌های نظامی در زمان جنگ نیز به افزایش قیمت بیت کوین و طلا کمک کرده است.

خرید بیت کوین

منبع: کریپتو نیوز

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)