0

0

دستگیری بنکمن فرید و استرداد وی به ایالات متحده

پلیس سلطنتی باهاما SBF را به درخواست دولت ایالات متحده آمریکا و بر اساس یک کیفر خواست مهر و موم‌شده، دستگیر کرده است.

دستگیری بنکمن فرید
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried) مدیرعامل صرافی ورشکسته FTX درست یک روز قبل از تاریخ شهادت دادن او در مقابل کنگره، به درخواست دولت ایالات متحده توسط مقامات باهاما دستگیر شد.

بر اساس بیانیه منتشر شده در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) ۲۰۲۲ توسط رایان پیندر (Ryan Pinder) دادستان کل (Attoney General) و وزیر امور قضایی باهاما، بنکمن‌فرید توسط نیروی پلیس سلطنتی باهاما پس از دریافت اطلاعیه رسمی از سوی دولت ایالات متحده مبنی بر طرح اتهامات مجرمانه علیه وی دستگیر شد.

نیویورک تایمز در ۱۲ دسامبر به نقل از یک فرد مطلع گزارش داد که اتهامات علیه بنکمن‌فرید شامل کلاهبرداری الکترونیکی و سوءاستفاده از اوراق بهادار، توطئه به منظور ارتکاب کلاهبرداری الکترونیکی و سوءاستفاده از اوراق بهادار و همچنین پولشویی است.

ایالات متحده احتمالاً درخواست استرداد بنکمن‌فرید را خواهد داد و پیندر نیز اظهار داشت که باهاما به‌سرعت هرگونه درخواست استرداد را بررسی خواهد کرد.

فیلیپ دیویس (Philip Davis) نخست وزیر باهاما در بیانیه‌ای گفت که منفعت مشترک هر دو کشور در پاسخگو کردن تمامی افراط مرتبط با پرونده ورشکستگی صرافی FTX است که ممکن است به اعتماد عمومی خیانت کرده و قانون را زیر پا گذاشته باشند.

در توییتی که به تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ از سوی حساب کاربری رسمی دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک (@SDNYnews) منتشر شد، آمده که مقامات باهاما، بنکمن‌فرید را بر اساس کیفر خواست مهر و موم‌شده‌ای که از سوی آمریکا ارائه شده بود، دستگیر کردند:

دمین ویلیامز (Damian Williams) دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک: اوایل عصر امروز، مقامات باهامایی ساموئل بنکمن‌فرید را به درخواست دولت ایالات متحده و بر اساس کیفر خواست مهر و موم‌شده‌ای که توسط SDNY تنظیم شده بود، دستگیر کردند. طبق برنامه‌ها مهر و موم این کیفر خواست صبح فردا باز می‌شود. بنابراین در آن زمان حرف‌ها‌ی بیش‌تری برای گفتن وجود خواهد داشت.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارش ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) خود خبر از این داد که دادستان‌های نیویورک، ماموران FBI و نمایندگانی از رگولاتور‌ها با وکلای FTX ملاقات کردند تا درباره اسنادی که بازرسان می‌خواهند به دست آورند، به گفت‌و‌گو بپردازند.

وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) از نزدیک در حال بررسی این ادعا است که آیا FTX به‌طور غیرقانونی تقریباً همزمان با اعلام ورشکستگی خود صدها میلیون دلار را در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) ۲۰۲۲ از حساب این شرکت خارج کرده است یا خیر؟

مقامات باهامایی نیز به‌طور مشابه تحقیقات فعال و مداوم خود را در مورد FTX انجام داد‌ه‌اند. همانطور که در ۲۷ نوامبر (۶ آذر) توسط پیندر اعلام شد، این تحقیقات شامل نهاد‌هایی همچون کمیسیون اوراق بهادار این کشور، واحد اطلاعات مالی و واحد جرایم مالی آن‌ها است.

دستگیری بنکمن‌فرید درست یک روز قبل از اینکه انتظار می‌رفت وی از راه دور برای شهادت در برابر کمیته خدمات مالی مجلس سنا در جلسه رسیدگی به سقوط صرافی خود حاضر شود، صورت گرفته است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)