0

0

گفتگوی جالب بیل ماهر و مارک کوبان در مورد بیت کوین

گفتگوی جالب بیل ماهر و مارک کوبان در مورد بیت کوین
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در جریان گفتگوی داغ یک ساعته بین بیل ماهر (Bill Maher)، کمدین، نویسنده و مجری تلویزیونی آمریکایی و مارک کوبان (Mark Cuban)، سرمایه‌گذار برنامه Shark Tank، در قسمتی که به‌تازگی در «کلاب تصادفی با بیل ماهر» پخش شده، ماهر از بیت کوین انتقاد کرد، درحالی‌که کوبان از آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری خوب یاد کرد.

در طول مناظره، درحالی‌که مجری برنامه فاش کرد که «شدیداً مخالف بیت کوین است»، کوبان اعتراف کرد که می‌خواست قیمت بیت کوین خیلی بیشتر از این‌ها پایین بیاید تا بتواند مقدار بیشتری از آن را بخرد. وی افزود بیت کوین گزینه بهتری نسبت به طلا است و ماهر را به دلیل بی‌اعتمادی به بیت کوین محکوم کرد و او را به «خرید بیت کوین» تشویق کرد.

جالب اینجاست که این مناظره به بحث در مورد هر دو جنبه بیت کوین کشیده شد، کوبان به جوانب مثبت و ماهر به معایب آن اشاره کرد. درحالی‌که ماهر بر اهمیت طلا به عنوان “حفاظی در برابر هر چیز دیگر” تأکید می‌کرد، کوبان به‌شدت با آن مخالف بود.

خرید ارز دیجیتال

جالب بود که کوبان استدلال می‌کرد طلا “حفاظی در برابر هیچ چیز” نیست. او به این نکته افزود که بیت کوین نیز مانند طلا یک ذخیره‌کننده ارزش (Store of value) است.

علاوه‌براین، کوبان عقاید خود را با ذکر عوامل مخاطره‌آمیز داشتن طلا به عنوان سرمایه‌ بیان کرد:

شما صاحب طلایی که دارید نیز نیستید؛ اگر یک شمش طلا داشته باشید و آن را در کیف دستی‌تان گذاشته‌ باشید و یک روز اوضاع برخلاف معمول پیش برود، می‌دانید چه اتفاقی می‌افتد؟ یک نفر یا آنقدر شما را می‌زند که آن را بگیرد یا شما را می‌کشد و شمش طلا را می‌برد.

علاوه‌براین، کوبان اعتراف کرد که بیت کوین بیشتری نسبت به طلا دارد. او در مورد خطر نگهداری طلا یا ارز دیجیتال صحبت‌هایی کرد و اشاره کرد که به نهاد نظارتی‌ای اطمینان خواهد کرد که کنترل‌ها و حداقل الزامات نقدینگی لازم را داشته باشد.

در مقاله بیت کوین چیست درباره ارز دیجیتال و بلاک چین بیت کوین بخوانید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)