0

0

ژائو (CZ): سقوط FTX در درازمدت به صنعت کریپتوکارنسی کمک خواهد کرد

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس می‌گوید سقوط صرافی FTX صنعت کریپتوکارنسی را نابود نمی‌کند، اما به هر حال یک شکست برای این صنعت به حساب می‌آید. به عقیده‌ی او این موضوع تنها یک مشکل موقتی در مسیر رسیدن به صنعتی سالم‌تر است.

سقوط صرافی FTX در درازمدت به صنعت کریپتوکارنسی کمک خواهد کرد
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در یک مصاحبه جدید با CNBC، ژائو می‌گوید که سقوط صرافی FTX باعث کاهش داد و ستد بازارهای کریپتوکارنسی شده و افراد شکاک را نیز جسور‌تر کرده است. وی این وضعیت را حالتی گذرا جهت رسیدن به فضایی مطمئن و سالم دانست، و در ادامه سخنانش گفت:

این حادثه ما را کمی ‌عقب خواهد انداخت، اما پس از آن صنعت کریپتوکارنسی سالم‌تر خواهد شد. بنابراین در دراز مدت در واقع به نفع همه طرف‌ها خواهد بود.

خبرگزاری CNBC از ژائو پرسید که آیا پروژه‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتال مثل خانه‌ای پوشالی هستند و آیا پیش‌بینی قیمت‌ها بیش از حد خوش‌بینانه است؟ ژائو با دفاع از یکپارچگی این حوزه گفت که این فناوری نویدبخش آینده‌ای روشن است و بازار کریپتوکارنسی تنها با نوآوری به رشد خود ادامه خواهد داد. او گفت:

فکر نمی‌کنم فضای بازار دارایی‌های دیجیتال همچون خانه‌ای پوشالی باشد. ابزار موجود در این بازار، فناوری‌های بنیادی هستند که بسیار بهتر از ابزارهای قدیمی که ما برای انجام معاملات، ذخیره پول، پرداخت‌های جهانی و غیره از آن استفاده می‌کنیم، عمل می‌کنند. بنابراین این پروژه‌ها قطعاً بی‌پایه و اساس نیستند.

خرید و فروش رمز ارزها

او در ادامه اظهار نظرات خود گفت:

لازم به ذکر است که من در پیش‌بینی قیمت‌ها خیلی‌ خوب نیستم. من وارد این حوزه تخصصی نمی‌شوم و فکر می‌کنم افراد باهوش‌تری وجود دارند که به نظر می‌رسد فرمولی برای پیش‌بینی آن دارند . البته در کل به این چیزها اعتقادی هم ندارم. هر چند از نظر من اساساً اگر به آینده صنعت دارایی‌های دیجیتال نگاه کنید، مثلاً پنج سال یا ۱۰ سال بعد، خواهید دید که این صنعت بسیار بسیار بزرگتر خواهد شد. من نمی‌دانم چه اتفاقی برای قیمت بیت کوین خواهد افتاد. عرضه بیت کوین محدود است.

ژائو در ادامه سخنانش افزود:

بازار خیلی وقت است که از سلطه یک کوین خارج شده است. با نوآوری‌هایی که در بلاک چین‌ها و پروژه‌های مختلف اتفاق می‌افتد دیگر فقط همه چیز در مورد اتریوم (Ethereum) و بیت کوین (BTC) به عنوان دو غول صنعت کریپتوکارنسی نیست. بنابراین می‌توان گفت که در واقع امروز برخی از بزرگترین کسب و کارها، کسب و کارهای بلاک چین نیستند، بلکه در واقع کسب‌وکار‌های مرتبط با مبادله و دادوستد کوین‌ها هستند. ما هنوز در اوایل راه این صنعت قرار داریم.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)