0

0

میانگین اندازه بلاک بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است

میانگین اندازه بلاک بیت کوین پس از فعالسازی پروتکل Ordinals در ژانویه ۲۰۲۳، به بالاترین حد تاریخی ۲.۵ مگابایت رسیده است.

میانگین اندازه بلاک بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

متوسط ​​اندازه بلاک بیت کوین برای اولین بار از زمان آغاز به کار در سال ۲۰۰۹، رکورد زده و به بالاترین حد تاریخی ۲.۵ مگابایت رسیده است. این امر به دلیل راه‌اندازی پروتکل توکن‌های غیرقابل تعویض Ordinals در ژانویه ۲۰۲۳ رخ داده است.

داده‌های اندازه بلاک در سایت Blockchain.com نشان‌دهنده افزایش اندازه بلاک بیت‌کوین از ابتدای فوریه ۲۰۲۳ است که در هفته‌های پس از راه‌اندازی پروتکل Ordinals بیش از ۲ مگابایت افزایش یافته است.

میانگین بلوک بیت کوین
میانگین اندازه بلوک در ۲۴ ساعت گذشته بر حسب مگابایت: منبع: Blockchain.com

طبق گزارشات پیشین، شرکت‌کنندگان در اکوسیستم استخراج بیت کوین قبلاً بیش از ۶۰۰۰۰۰ دلار تراکنش‌های پردازشی Ordinals را انجام داده‌اند که به عنوان توکن‌های غیرقابل تعویض مبتنی بر بیت کوین لقب گرفته‌اند.

خرید ارز دیجیتال

مهندس نرم‌افزار کیسی رادرمور (Casey Rodarmor)، پروتکل Ordinals را در ماه ژانویه راه‌اندازی کرد و امکان ایجاد «مصنوعات دیجیتالی» بیت‌کوین را در این شبکه فراهم آورد، که می‌تواند شامل تصاویر JPEG، PDFS و فایل‌های ویدئویی و صوتی باشد.

همانطور که رادرمور در مستندات Ordinals بیان می‌کند، این مصنوعات دیجیتالی را می‌توان بر ساتوشی‌های فردی که کل بیت کوین را تشکیل می‌دهند، حک کرد. هر بیت کوین از ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ساتوشی تشکیل شده است.

ساتوشی‌های فردی را می‌توان با محتوای دلخواه نقش زد و مصنوعات دیجیتالی منحصربه‌فرد بومی بیت کوین را ایجاد کرد که می‌توانند در کیف پول بیت کوین نگهداری شوند و با استفاده از تراکنش‌های بیت کوین منتقل شوند. این کتیبه‌ها به اندازه خود بیت کوین بادوام، تغییرناپذیر، امن و غیرمتمرکز هستند.

جامعه بیت کوین بر سر توانایی درج مصنوعات دیجیتالی در بلاک چین خود، با دوگانگی نظرات مواجه شده است. یکی از نکات مهمی که در این مبحث مورد توجه است، افزایش استفاده از فضای بلاک برای حک کردن Ordinalهای مختلف است.

میانگین اندازه بلاک بیت کوین از ژوئیه ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۳ بین ۰.۷ مگابایت تا ۱.۵ مگابایت در نوسان بوده است. از ۵ فوریه به بعد، متوسط ​​اندازه بلاک بیت کوین برای اولین بار از ۲ مگابایت فراتر رفته و در حال حاضر در زمان نگارش این خبر حدود ۲.۲ مگابایت رسیده است.

طبق داده‌های گلس‌نود، راه‌اندازی بیت کوین اُردینالز (Bitcoin Ordinals)، منجر به رکورد ۴۴ میلیون آدرس غیر صفر در این شبکه شده است. آخرین خبرنامه گلس‌نود به این موضوع اشاره دارد که Ordinals در تقاضا برای فضای بلاک در رقابت است، اما هنوز تاثیر قابل‌توجهی بر هزینه‌های شبکه نداشته‌ است.

گلس‌نود ظهور Ordinals را  لحظه‌ای جدید و منحصربه‌فرد در تاریخ بیت‌کوین توصیف می‌کند که باعث فعالیت شبکه‌ای، بدون روش قدیمی انتقال کوین برای اهداف پولی می‌شود.

خرید بیت کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)