0

0

عبور قیمت بیت کوین از محدوده ۲۱ هزار دلاری!

بر اساس داده‌های پلتفرم Coingecko، بیت کوین (BTC) در ساعت ۱۲:۵۹ بامداد ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) ۲۰۲۳ با قیمت ۲۱،۰۸۳ خرید و فروش شد و ارزش بازار آن نیز ۴۰۳ میلیارد دلار بود. این تغییر نشان‌دهنده افزایش ۱۲ درصدی قیمت این رمزارز در تنها ۲۴ ساعت است.

عبور قیمت بیت کوین از محدوده ۲۱ هزار دلاری!
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که ۲۴۵ میلیون دلار متعلق به سرمایه‌گذارانی با پوزیشن شورت در ۲۴ ساعت گذشته لیکوئید شده است و این در حالی است که ۲۵۵ میلیون دلار بیت‌ کوین امروز در بازارهای نقدی خریداری شده است.

با این حال هیچ رویداد مهمی رخ نداده که بتواند تأثیر مثبت آشکاری بر فعالیت سرمایه‌گذاران گذاشته و رشد قیمت اخیر را موجب شده باشد. تنها می‌توان تغییر احساسات سرمایه‌گذاران به دلیل فقدان اخبار بد و همچنین کم رنگ‌تر شدن بحران‌های بزرگ گذشته مثل فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX را مسئول تحولات اخیر بازار کریپتوکارنسی دانست.

علاوه‌براین، افزایش قیمت بیت کوین نشان‌دهنده رشد مداوم آن در چند روز گذشته است. در این هفته به نظر می‌رسد که انتظارات و احساسات مثبت نسبت به اعلام شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) به رشد قیمت این ارز دیجیتال کمک کرده است.

قیمت ۲۰ هزار دلاری برای بیت کوین مدت‌ها به یک مانع روانی دست نیافتنی تبدیل شده بود و اکنون که این مانع شکسته شده است، سرمایه‌گذاران با نگاهی خوشبینانه‌تر به آینده این دارایی دیجیتال می‌نگرند.

خرید ارز دیجیتال

بیت کوین (BTC) معمولاً بازار کریپتوکارنسی را رهبری می‌کند و عملکرد امروز آن نیز به رشد کلی این بازار کمک کرده است. ارزش کل بازار دارایی‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته با رشد ۸ درصدی اکنون ۱.۰۲ تریلیون دلار است.

هم بیت کوین و هم کل بازار کریپتو کارنسی امروز عملکرد بهتری را نسبت به بازار سهام از خود نشان دادند. شاخص داوجونز امروز ۰.۳ درصد افزایش داشت و شاخص S&P 500 نیز با رشد ۰.۴ درصدی به کار خود پایان داد.

با این حال در مقایسه با بیت کوین (BTC) برخی از آلت کوین‌ها رشد کمتری را تجربه کرده‌اند. اتریوم ۹.۸ درصد افزایش قیمت داشته و ارزش رمزارز‌های XRP، BNB و Polygon نیز هر کدام نزدیک به ۶ درصد افزایش یافته است. اکنون مسأله مهم این است که آیا بازار کریپتو به روند صعودی خود ادامه خواهد داد یا دوباره روند نزولی ماه‌های اخیر خود را از سر خواهد گرفت.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)