0

0

بیت کوین در جایگاه ۲۶ از نظر ارزش بازار در سال ۲۰۲۲

بیت کوین از نظر ارزش بازار در سال ۲۰۲۲ در جایگاه ۲۶ام قرار گرفت
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بیت کوین (BTC) با ۳۲۴.۶۸ میلیارد دلار، بیست‌وششمین دارایی بزرگ در جهان از نظر ارزش بازار است. این ارز دیجیتال پیشرو بازار کریپتوکارنسی یک پله پایین‌تر از Mastercard با ارزش ۳۲۸.۳۵ میلیارد دلار قرار گرفت، و در این جایگاه به کار خود در سال جاری خاتمه داد و به پیشواز تعطیلات کریسمس رفت.   

از سوی دیگر اتریوم (ETH) به عنوان دومین دارایی بزرگ در بازار کریپتو نیز با ارزش مارکت ۱۴۷.۶ میلیارد دلار در رتبه ۷۷ام این فهرست قرار دارد. نکته جالب توجه اینکه شرکت خودرو سازی تسلا جایگاه خود را در بین ۱۰ رتبه برتر از دست داده و با ۳۹۵.۸۲ میلیارد دلار در رتبه سیزدهم قرار گرفته است.

رتبه‌بندی بر اساس ارزش بازار (Market Cap)

بازار طلا، شرکت اپل و شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی سه دارایی برتر هستند که به ترتیب با ۱۱.۹۳۹ تریلیون دلار، ۲.۱۰۳ تریلیون دلار و ۱.۸۱۹ تریلیون دلار بیشترین ارزش بازار را دارند.

کمپانی مایکروسافت، بازار نقره، شرکت‌های گوگل و آمازون به‌ترتیب با ۱.۷۷۵ تریلیون دلار، ۱.۳۳۳ تریلیون دلار، ۱.۱۳۷ تریلیون دلار و ۸۵۴.۸۰ میلیارد دلار در رتبه‌های چهارم، پنجم، ششم و هفتم قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر پلتفرم‌های شرکت متا و سامسونگ به ترتیب با ارزش بازار ۳۱۱.۳۱ میلیارد دلار و ۳۰۴.۸۹ میلیارد دلار پس از BTC در رتبه‌های ۳۰ و ۳۱ جای گرفته‌اند.

طلا و بیت کوین (BTC)

در تاریخ ۲۴ اکتبر (۲ آبان) امسال تحلیلگران بازار فاش کردند که بیت کوین و طلا از سال گذشته به همبستگی ۸۵ درصدی دست یافته‌اند. این یافته حاکی از آن است که ارزش این دو دارایی در زمان‌های یکسان و نرخ‌های یکسان با دقت ۸۵ درصد افزایش و کاهش یافته است.

داده‌های بازار در تاریخ ۴ نوامبر (۱۳ آبان) همچنین نشان داد که بیت کوین به افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا حتی بهتر از طلا یا بازار بورس NASDAQ پاسخ داده است. در واکنش به این افزایش، طلا ۰.۶۸ درصد سقوط کرد و این در حالی است که شاخص NASDAQ نیز به میزان ۴.۹۷ درصد افت را تجربه کرد. از سوی دیگر اما ارزش بیت کوین در همان دوره ۰.۵۵ درصد افزایش یافت که نشان می‌دهد بیت کوین را می‌توان به عنوان یک دارایی بسیار امن‌تر از NASDAQ یا طلا در نظر گرفت.

همبستگی بین بیت کوین و طلا توسط نام‌های برجسته ارزهای دیجیتال نیز مورد توجه قرار گرفت. دومینیک فریزبی (Dominic Frisby) نویسنده کتاب آینده پول (The Future of Money)، خرید توأم بیت کوین (BTC) و طلا را به منظور مبارزه با تورم پیشنهاد کرد، درحالی‌که ویتالیک بوترین یکی از بنیانگذاران اتریوم تنها به سرمایه‌گذاری روی BTC معتقد است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)