0

0

علاقه وال استریت به ETFهای بیتکوین علیرغم بلاتکلیفی نظارتی!

وال استریت و مؤسسات مالی سنتی علاقه فزاینده‌ای به ارزهای دیجیتال نشان داده‌اند که منجر به هجوم درخواست‌ها برای تشکیل صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETFs) بیتکوین در صنعت ۷ تریلیون دلاری ETF شده است. این ابزار نگهداری مستقیم بیتکوین (BTC) را تسهیل می‌کند؛ ایده‌ای که توجه غول‌های مدیریت دارایی مانند بلک راک، فیدلیتی و ویزدام تری را به خود جلب کرده است.

استقبال وال استریت از ETF بیتکوین
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

در پاسخ به این علاقه، شرکتهای مذکور درخواست‌هایی را برای راه‌اندازی ETF بیتکوین خود ارسال کردند. برای برطرف کردن نگرانی‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در مورد نوسانات، بازبینی قیمت و تقلب بالقوه در بازار ارزهای دیجیتال، بلک راک توافق‌نامه‌ به اشتراک‌گذاری نظارت را پیشنهاد کرد و صرافی کوین بیس (Coinbase)، پلتفرم برجسته مبادله ارزهای دیجیتال را به عنوان شریکی مطلوب برای این فعالیت در نظر گرفت.

با اینحال موضع SEC در مورد ETFهای اسپات بیتکوین که شامل خرید یا فروش واقعی بیتکوین است، همچنان نامعلوم است. این رگولاتور ETFهای فیوچرز بیتکوین مانند ETF استراتژی بیتکوین (Bitcoin Strategy ETF) پرو شرز (ProShares)  را تأیید کرده، اما تاکنون به مدل اسپات آن هیچ مجوزی نداده است.

به دنبال این مورد در ایالات متحده، کانادا  ETF بیتکوین هدف (Purpose Bitcoin ETF) خود را عرضه کرد. تراست‌های سرمایه‌گذاری نیز در حال پیوستن به این بخش هستند. گری اسکیل (Grayscale) یکی از این موارد است که علیرغم مخالفت SEC تراست خود را به ETF تبدیل کرده و پیشرفت مهم دیگری را در این فضا به ارمغان آورده است.

منبع: اینوستینگ

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)