0

0

بیت کوین از مواجهه داده‌های PPI با بحران Credit Suisse نتوانست ۲۵ هزار دلاری شود!

بیت کوین (BTC) در تاریخ ۱۵ مارس (۲۴ اسفند) خرس‌های بازار را در محدوده نزدیک به ۲۵۰۰۰ دلار نگه داشت، زیرا داده‌های اقتصاد کلان با نگرانی‌هایی پیرامون سرایت ورشکستگی بانک‌ها همراه بود.

بیت کوین
هستی تاری

زمان مطالعه :

2 دقیقه

داده‌های TradingView نشان می‌دهد بیت‌کوین/دلار آمریکا پس از نزولی۲۴ ساعته در حال بهبود است و بالاترین سطح ۲۵۲۷۳ دلار را در Bitstamp تجربه می‌کند.

این جفت ارز واکنشی مثبت به آخرین داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) ایالات متحده نشان دادند که بسیار کمتر از حد انتظار بود.

خرید ارز دیجیتال

قبل از انتشار این خبر، دفتر سفارش بایننس، نقدینگی پیشنهادی و تقاضای اصلی را به ترتیب ۲۲۰۰۰ و ۲۶۰۰۰ دلار نشان می‌داد.

منبع پایش آنچینیِ Material Indicators در بخش توضیحات خود هنگام آپلود داده‌ها در توییتر نوشت: «زمان نشان خواهد داد که آیا نقدینگی پیشنهادی کافی برای جلوگیری از رسیدن به ۲۲ هزار دلار وجود دارد یا خیر».

از نظر مایکل ون د پوپ  (Michaël van de Poppe) بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تجاری Eight، نشانه‌هایی مشاهده می‌شود که فدرال رزرو و رئیس آن جروم پاول (Jerome Powell)، ممکن است از افزایش نرخ بهره در جلسه هفته آینده چشم‌پوشی کنند.

سوال او این است: «PPI به ۴.۶ درصد رسیده، در حالی که انتظار می‌رفت ۵.۴ درصد باشد. این کاهش، منجر به کاهش تورم نیز می‌شود. آیا پاول تغییر رویه خواهد داد؟»

حداقل افزایش ۲۵ واحدی (bps) بسیار محتمل به نظر می‌رسد (یا اصلاً شاید به خاطر مشکلات بانکی که به وجود آمده هیچ افزایشی در کار نباشد). سیگنال‌هایی بزرگ!

PPI به داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) که روز قبل منتشر شده بود پیوست، که با بالاترین سطح نه ماهه بیت‌کوین همراه بود، زیرا بازار کریپتو بیشترین بهره را از بحران بانکی پیش آمده در ایالات متحده، برد.

با این حال، یک روز بعد، تمرکز بر اروپا بود، زیرا سهام بانک‌های اروپایی به دلیل نوسانات متوقف شد؛ به‌ویژه ارزش سهام یکی از این بانک‌ها به نام Credit Suisse (CS) به پایین‌ترین حد خود رسید.

سهام این بانک در نقطه‌ای که قبل از معکوس شدن، آن را به بالای ۲ دلار برساند، بیش از ۲۵٪ کاهش یافت.

این چه کوفتی بود؟ حالا بازارها با احتمال نکول۴۷ درصدی سهام Credit Suisse را قیمت‌گذاری می‌کنند…

Holger Zschaepitzء ۱۵ مارس ۲۰۲۳

بانک سیلیکون ولی حدود ۲۰۹ میلیارد دلار دارایی داشت. جنویو روچ‌دکتر (Genevieve Roch-Decter)، مدیرعامل شرکت بینش مالی Grit Capital، در مورد این وضعیت اظهار کرد: «اما میزان دارایی Credit Suisse حدود ۵۷۸ میلیارد دلار است.»

این مشکل بسیار بزرگتری است که اکنون پیش روی ماست

دلار با نادیده گرفتن داده‌های تورمی به صعود خود ادامه می‌دهد

در همین حال، بازار کریپتو در این روز با مانعی در قالب افزایش قیمت دلار مواجه شد.

با وجود انتشار داده‌های اقتصادی که نشان‌دهنده کاهش تورم و مساعدتر شدن شرایط برای دارایی‌های ریسکی مانند ارزهای دیجیتال است، شاخص دلار آمریکا (DXY) برای اولین بار از زمان خبر ورشکستگی بانک سیلیکون ولی در اول مارس به ۱۰۵ رسید.

مفسر بازار، Tedtalksmacro، در توضیحاتش تقصیر را قاطعانه به گردن مشکلات بانکی اروپا می‌اندازد.

این موضوع ورشکستگی بانک‌ها در حال حاضر به اروپا سرایت کرده است، بازده اوراق قرضه یورو بسیار پایین‌تر از حد معمول است، بنابراین ارزش یورو نیز به‌شدت پایین آمده است.

خرید بیت کوین

بخشی از یک توییت:

یورو ۵۸ درصد DXY را تشکیل می‌دهد. بنابراین پایین آمدن قیمت یورو برابر است با بالا رفتن شاخص DXY!

شاخص DXY، قدرت دلار را در برابر سبدی از ارزهای اصلی اندازه‌گیری می‌کند. عملکرد آن به طور سنتی با بازارهای کریپتو همبستگی معکوس دارد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)