0

0

همکاری پالیگان با Mastercard برای راه‌اندازی مرکز رشد کسب‌وکار‌های نوپا مبتنی بر وب۳

روز جمعه ۶ ژانویه (۱۶ دی) ۲۰۲۳، غول پرداخت Mastercard در رویداد تکنولوژی CES امسال اعلام کرد که از طریق مشارکت با استارتاپ بلاک چین Polygon (MATIC) یک Incubator (مرکز ارائه تسهیلات به منظور رشد کسب‌وکار‌های نوپا) مبتنی بر وب۳ را برای کمک به هنرمندان راه‌اندازی می‌کند.

همکاری شبکه پالیگان با Mastercard برای راه‌اندازی مرکز رشد کسب‌وکار‌های نوپا مبتنی بر Web3
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

طبق گزارش TechCrunch، راجا راجامانار (Raja Rajamannar) مدیر ارشد بازاریابی و ارتباطات مسترکارت، در مصاحبه‌ای به آنها گفت:

هسته اصلی این برنامه، فراهم کردن ابزارها و مهارت‌های مبتنی بر وب۳ برای هنرمندان نوظهور است که به آن‌ها برای حصول برتری و پیشرفت در حرفه موسیقی خود در این اقتصاد دیجیتالی نیاز دارند. با فراهم کردن دسترسی آن‌ها به متخصصان و مبتکران در این فضا، هنرمندان در مورد نحوه ادغام وب۳ با کار خود در تمام طول مراحلش و سپس فراتر از آن راهنمایی خواهند شد. می‌توان دید که وب۳ پتانسیل فوق العاده‌ای برای هنرمندان و سازندگان آثار هنری به منظور ایجاد، مالکیت و کسب درآمد از آن به شرط این که بدانند چگونه از آن استفاده کنند، فراهم کرده است. سال گذشته با فعال‌سازی آزمایشی وب۳ در سرتاسر جهان، سال بسیار مهمی برای ما بود.

پالیگان (Polygon) یک پلتفرم مقیاس‌‌پذیری غیر‌متمرکز اتریوم است که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن‌های مقیاس‌پذیر غیر متمرکز (dApps) کاربرپسند را با کارمزد تراکنش‌های پایین بدون کاهش امنیت بسازند. لایت پیپر (Lightpaper) پالیگان، این شبکه را به عنوان یک پروتکل و چارچوبی برای ایجاد اتصال شبکه‌های بلاک چین سازگار با اتریوم توصیف می‌کند.

در ۱۸ مه (۲۸ اردیبهشت) ۲۰۲۱، آنتونی ساسانو (Anthony Sassano) مربی، سرمایه‌گذار و مشاور مستقل اتریوم در توییتر آمد تا برخی از سردرگمی‌ها را در مورد پالیگان برطرف کند (به عنوان مثال برخی از افراد، پالیگان را به عنوان زنجیره جانبی اتریوم می‌نامند، درحالی‌که برخی دیگر آن را به عنوان یک بلاک چین L2 می‌شناسند). در ادامه چند نکته برجسته از آن رشته توییت‌ها آورده شده است:

  • دو زنجیره Matic Plasma و زنجیره Polygon PoS وجود دارد که اکثریت قریب‌به‌اتفاق فعالیت‌ها در زنجیره PoS انجام می‌شود.
  • زنجیره PoS همان چیزی است که مردم از آن به عنوان یک زنجیره جانبی برای اتریوم یاد می‌کنند. اما لازم به ذکر است که این زنجیره خود دارای مجموعه اعتبارسنجی بدون مجوز مختص خود است ( اعتبار سنجی توسط بیش از ۱۰۰ نفر که از MATIC استفاده می‌کنند، صورت می‌گیرد). پس می‌توان دید که این زنجیره از گواه اثبات کار (PoW) بلاک چین اتریوم استفاده نمی‌کند.
  • زنجیره PoS فراتر از یک زنجیره جانبی استاندارد است و در واقع به اتریوم متکی است و خود را به آن متعهد می‌کند (چیزی که ممکن است برخی افراد آن را «زنجیره تعهد» بنامند). زنجیره PoS به این دلیل به اتریوم متکی است که تمام منطق اعتباردهنده یا استیک‌کننده برای این زنجیره به عنوان یک قرارداد هوشمند روی اتریوم قرار گرفته است.
  • این بدان معناست که اگر شبکه اتریوم آفلاین شود، زنجیره Polygon PoS نیز آفلاین خواهد شد. ثانیاً زنجیره PoS در واقع هر چند وقت یک‌بار خود را به اتریوم متعهد کرده و چک پوینت‌هایی را با این شبکه بررسی می‌کند.
  • این موضوع دو مزیت دارد: قطعی بودن فعالیت مبتنی بر اتریوم را برای زنجیره PoS فراهم می‌کند و می‌تواند به بهبود زنجیره در صورت وقوع فاجعه کمک کند. این همچنین به این معنی است که پالیگان برای استفاده از فضای بلوک اتریوم و به منظور ایمن کردن قراردادها و چک پوینت‌ها با استفاده از رمزارز ETH به این شبکه کارمزد پرداخت می‌کند.

در ادامه اظهارات راجامانار در این گزارش آمده:

هنرمندان شرکت‌‌کننده پس از پیوستن به انکوباتور، باید بدانند چگونه NFT‌ها را ضرب کنند، خود را در دنیای مجازی معرفی کرده و یک جامعه ایجاد کنند.

تیم پالیگان نیز طی انتشار یک پست وبلاگ در مورد همکاری این شبکه با مسترکارد گفت که:

برنامه Mastercard Artist Accelerator که در بهار ۲۰۲۳ راه‌اندازی می‌شود، پنج هنرمند نوظهور مانند نوازندگان، دی جی‌ها، تهیه‌کنندگان را با ارائه ابزارها، مهارت‌هایی به آنها آماده می‌کند. این برنامه در نوع خود یک برنامه درسی است که به هنرمندان آموزش می‌دهد که چگونه برند خود را از طریق امکانات وب۳ مانند ایجاد NFT، ایجاد نمایندگی خود در جهان‌های مجازی و ایجاد یک جامعه فعال و پویا، بسازند و در واقع صاحب یک برند شخصی شوند.

رایان وایات (Ryan Wyatt) مدیرعامل استودیو پالیگان، به بیان این موضوع پرداخت که:

فضای Web 3 این پتانسیل را دارد که نوع جدیدی از هنرمند را به جامعه معرفی کند. کسی که می‌تواند پایگاه هواداران خود را گسترش دهد، امرار معاش کند و رسانه‌های جدیدی را برای ابراز هنر خود بر اساس سلیقه‌اش، در دسترس داشته باشد. برنامه Mastercard Artist Accelerator نه تنها قدرت برندهایی را که این فضای جدید را پذیرفته‌اند نشان می‌دهد، بلکه ابزارهایی را ارائه می‌دهد که می‌توانند به مصرف‌کنندگان در مورد نحوه مشارکت‌شان در این فضا آموزش دهد. این یک گام مهم رو به جلو در روشن‌تر کردن مزایای وب۳ برای اقشار مختلف جامعه است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)