0

0

گزارش Ark Invest: صعود بیت کوین در بحبوحه بحران بانکی

با آشکار شدن بحران بانکداری ملی، بیت کوین به نمادی از ثبات و قدرت در میان دارایی‌های دیجیتال تبدیل شده است. داده‌های کلیدی از گزارش ماه مارس Ark Invest بر منعطف بودن این رمزارز تأکید می‌کند.

صعود بیت کوین در بحبوحه بحران بانکی
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در این دوره پر فراز و نشیب، بیت کوین معاملاتی به ارزش ۶۵۰ میلیارد دلار را تسویه، حدود ۹ میلیون تراکنش را تسهیل و تقریباً ۲۶ هزار بیت کوین جدید با نرخ تورم ثابت ۱.۸ درصد تولید کرد. این ارز دیجیتال پرچمدار، حدود ۱۳ میلیون آدرس جدید جذب و نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار درآمد برای ماینرهایی ایجاد کرد که امنیت شبکه را تأمین می‌کردند.

خرید ارز دیجیتال

در حالی که تصمیمات فدرال رزرو منجر به ورشکستگی بانک Silicon Valley و بی‌ثباتی سایر بانک‌های منطقه‌ای شد، در ماه مارس، سپرده‌های بانکی ۴.۱ درصد کاهش یافت. علی‌رغم این چالش‌ها، ارزش بیت‌کوین ۴۹ درصد از پایین‌ترین قیمت ۱۹۵۰۰ دلار در ۱۰ مارس به ۲۹۱۵۰ دلار در ۳۰ مارس افزایش یافت و پتانسیل آن را به عنوان ذخیره‌ای امن در طول بحران‌های مالی به نمایش گذاشت.

گزارش Ark Invest همچنین به تقاضای رو به رشد برای خدمات مالی شفاف‌تر، قابل حسابرسی و غیرمتمرکزتر در مواجهه با بحران بانکی اشاره می‌کند. در سال جدید تعداد تراکنش‌های شبکه بیت‌کوین به طور مداوم از ۲۵۰ هزار تراکنش فراتر رفته و به ۲۷۷ هزار تراکنش در ماه مارس رسیده است که بالاترین سطح آن از اوایل سال ۲۰۲۱ است. بدیهی است که مصرف‌کنندگان به دنبال جایگزین‌هایی برای سیستم های مالی سنتی هستند!

در این دوره، عرضه بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران بلندمدت به بالاترین حد خود رسید و نزدیک به ۷۰ درصد از کل عرضه در گردش آن حداقل به مدت یک سال غیرفعال باقی ماند. این کارکرد قوی نشان‌دهنده اعتماد فزاینده به پتانسیل این ارز دیجیتال به‌عنوان یک ذخیره ارزش (Store of value) قابل‌اعتماد است.

علاوه‌براین، گزارش Ark Invest تأکید می‌کند از آنجایی که سپرده‌گذاران پول خود را با نرخ‌های هشداردهنده از بانک‌ها خارج می‌کنند؛ که منجر به کاهش قابل‌توجه سال به سال آن می‌شود؛ بیت‌کوین به عنوان یک سرمایه‌گذاری جایگزین جذاب ظاهر شده است. طبق گزارش‌ها این تغییر، فشار بیشتری را بر سیستم بانکداری سنتی وارد می‌کند و باعث فروپاشی مؤسساتی مانند بانک  Silicon Valley می‌شود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)