0

3

حمایت بازارسان بزرگ از برنامه ETF بیتکوین بلک راک!

به نقل از یک منبع آگاه، برخی از بزرگترین شرکت‌های بازارساز جهان در حال آماده‌سازی بالقوه خود برای تأمین نقدینگی ETF بیت‌کوین بلک راک هستند.

بازارسان برزگ به برنامه ETF بیتکوین بلک راک می‌پیوندند
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

به نقل از یک منبع آگاه، غول‌های تجاری جین استریت (Jane Street)، ویرتو فایننشال  (Virtu Financial)، جامپ تریدینگ (Jump Trading) و هادسون ریور تریدینگ (Hudson River Trading) اخیراً با بلک‌راک درباره نقش بازارساز خود در برنامهETF آن به مذاکره پرداختند.

سرکوب نظارتی ایالات متحده در حیطه کریپتو در سال جاری که ظاهراً واکنشی به فروپاشی صرافی FTX و دیگر ورشکستگی‌های سال ۲۰۲۲ بوده، برخی از شرکت‌های آمریکایی را متقاعد کرده بود که فعالیت خود را در این فضا کاهش دهند. بلومبرگ اوایل ماه مه گزارش داد جین استریت و جامپ معاملات ارزهای دیجیتال خود را به دلیل وجود چنین سختگیری‌هایی محدود کرده‌اند.

ارز دیجیتال

اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برخی یا همه برنامه‌های ETF بیتکوین (از جمله برنامه بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان) را تأیید کند، این امر فرصت جدیدی را برای شرکت‌های مستقر در ایالات متحده فراهم می‌کند تا به روشی که با نقاط قوت مرسوم آنها مطابقت دارد، سهمی از این اقدامات کریپتویی داشته باشند. بازارسازی بودن ETFها، که در بورس‌ها مانند سهام معامله می‌شوند، نیاز به سطحی از تخصص و اتوماسیون دارد که تنها تعداد نسبتاً کمی از شرکت‌ها می‌توانند از عهده آن برآیند.

سازندگان بازار برای ETFها حیاتی هستند. آنها مسئول ایجاد و بازخرید سهام جدید یک ETF هستند؛ نقشی که برای حفظ قیمت آن با قیمتی که بر ارزش دارایی‌های ETF دلالت دارد، طراحی شده است.

اینکه چرا چنین ساختاری برای ایجاد و بازخرید یک سهام اهمیت دارد، در واقع از کریپتو نشأت می‌گیرد. یکی از بهترین مثال‌ها  محصول شرکت سرمایه‌گذاری گری اسکیل به نام Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) است که ارزش آن طی چند سال گذشته به‌طور چشمگیری از میلیاردها دلار بیتکوینی (BTC) که در اختیار دارد، پایین آمده است. برخلاف سهام یک ETF، سهام این تراست را نمی‌توان برای بیت کوین بازخرید کرد. در نتیجه این شرکت برای تبدیل تراست خود به ETF درخواست داد.

درخواست اولیه گری اسکیل برای تبدیل این محصول به ETF توسط SEC رد شد، اما دادگاهی در ماه آگوست استدلال این رگولاتور مالی را رد کرد. SEC نیز در ماه اکتبر تصمیم گرفت به این حکم اعتراض نکند؛ حرکتی که به طور گسترده شانس تأیید ETF بیت کوین در ایالات متحده را بالا برده است.

جیمز باترفیل (James Butterfill)، سرپرست تیم تحقیقات CoinShares، ارائه‌دهنده محصولات قابل معامله در مبادلات کریپتویی، می‌گوید: «چندین بازارساز مدام عقب‌نشینی می‌کردند و کاملاً محتاط بودند، زیرا شدت سختگیری بر صرافی‌ها زیاد شده بود. اما از زمان صدور این حکم به نفع گری اسکیل، شاهد تغییری اساسی در موضع SEC بوده‌ایم».

منبع: کوین دسک

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)