0

0

سوزاندن ان‌اف‌تی (NFT) ۱۶۹ هزار دلاری اتریومی برای انتقال به بیت‌کوین

مالک یکی از NFTهای مجموعه بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club) این اثر را برای همیشه از بین برد. هدف این کار انتقال این اثر از اتریوم به بیت کوین بوده.

سوزاندن ان‌اف‌تی (NFT) ۱۶۹ هزار دلاری اتریومی برای انتقال به بیت‌کوین
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه
فهرست عنوان ها

اثری که این بلا به سرش آمده است، بورد ایپ ‎#1626 بوده است؛ یکی از اعضای ارزشمندترین کالکشن دنیا، یعنی BAYC. حالا NFT “جیسون ویلیامز (Jason Williams)”، مالک این اثر، روی شبکه بیت کوین قرار دارد. پروسه این انتقال از طریق “اینسکریپشن‌ کردن روی پروتکل اوردینالز” صورت گرفته است. این پروتکل اجازه می‌دهد تا مدیاهای مختلف از جمله عکس و ویدئوها روی ساتوشی‌های خاصی از شبکه بیت‌کوین قرار بگیرند.

خرید ارز دیجیتال

این بورد ایپ به وسیله ابزاری به نام “تله‌بِرن (Teleburn)” سوزانده شده. ابزاری که با اینسکریپشن جدید، آثار دیجیتالی را از بین می‌برد و یک بستر جدید روی شبکه بیت کوین برای آن‌ها به وجود می‌آورد. خالقان این ابزار معتقدند این ابزار باید برای لینک کردن یک NFT به یک شبکه دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. نه اینکه NFT مورد نظر سوزانده شود تا روی شبکه بیت کوین آن را نگهداری کرد!

ماجرای تله‌برن Teleburn

ویلیام همیلتون (William Hamilton)” یکی از اشخاصی‌ست که با “کیسی رودارمور (Casey Rodarmor)” در ساخت پروتکل اوردینالز همکاری داشته است. جیسون ویلیامز (مالک NFT مذکور) در توییتی از رودارمور خواسته بود تا NFT‌اش را بسوزاند و او هم قبول کرده بود. پس از این ماجرا همیلتون هم برای انجام این کار، حاضر به همکاری دوباره با رودارمور شد.

کلمه “تله‌بِرن Teleburn ” در ابتدا به ذهن رودارمور رسید. ترکیبی از “Teleport” به معنای جابجایی بین دو چیز، و “Burn” به معنای سوزاندن. او همچنین چندوقت پیش در توییتی گفت این قابلیت با همکاری همیلتون خیلی سریع‌تر از انتظار بوجود آمد. به نظر می‌رسد قابلیت تله‌برن قابلیت بسیار کاربردی‌ای برای افرادی باشد که می‌خواهند NFT خود را بین دو شبکه لینک کنند. همیلتون گفته که رودارمور به این فکر می‌کنند که تله‌برن را طوری ارتقا دهد که نه فقط اتریوم، بلکه شبکه‌های دیگر مثل سولانا و تزوس را هم به بیت‌کوین لینک کرد.

تله‌برن قابلیتی‌ست که می‌تواند جایگاه اتریوم به عنوان “بزرگ‌ترین میزبان NFTها در دنیا” را به چالش بکشد. این قابلیت، ابزار خوبی برای ردیابی منشا و شبکه اصلی NFTها است، اما اگر تعداد شبکه‌هایی که NFT به آن‌ها لینک شده افزایش پیدا کند، این کار هم سخت‌تر می‌شود. با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد بورد ایپ شماره 1626 در آینده ارزش بسیار زیادی پیدا کند چرا که اولین NFTای است که از چنین پیشینه خاصی برخوردار است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)