0

1

آیا ایلان ماسک پرداخت‌های لایتنینگ بیت کوین را به پلتفرم توییتر اضافه می‌کند؟

یکی از اکانت‌های توییتری برجسته با مضمون بیت کوین به نام «Bitcoin Archive» نتایج یک نظرسنجی را که اخیراً انجام داده، به اشتراک گذاشته است. موضوع این نظرسنجی درباره راه‌اندازی پرداخت‌های شبکه لایتنینگ بیت کوین در توییتر است.

احتمال پیاده‌سازی پرداخت‌های لایتنینگ بیت کوین در توییتر
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در این نظرسنجی، جامعه بیت کوین نظر خود را در مورد اینکه آیا رئیس توییتر، ایلان ماسک، باید پرداخت‌های مبتنی بر شبکه لایتنینگ بیت کوین (Bitcoin Lightning Network) را در پلتفرم این رسانه اجتماعی تازه خریداری‌شده جای دهد یا خیر، به اشتراک گذاشت.

اکثریت پاسخ‌دهندگان رأی «آری» داده‌اند. طبق اسکرین‌شات گرفته‌شده، ۳۶۴۸۸ نفر در این رأی‌گیری شرکت کرده‌اند.

با استفاده از شبکه لایتنینگ بیت کوین می‌توان از این رمزارز برجسته بازار کریپتو در پرداخت‌های خرد (Micropayments) از طریق پروتکلی آفچین استفاده کرد. این فرآیند، کارمزدها را به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد و مانع از ایجاد تأخیر در معاملات می‌شود.

خرید ارز دیجیتال

مخاطب این نظرسنجی به نظر ایلان ماسک است که از او خواسته شده به این گزینه توجه کند و پرداخت‌های خرد بیت‌کوین را در پلتفرم رسانه اجتماعی‌اش یعنی توییتر بگنجاند.

DOGE به‌جای BTC

به طور کلی، ماسک احتمالاً نظر دیگری در این باره دارد. در تابستان سال گذشته، قبل از اقدام به خرید توییتر، او چندین بار در مصاحبه‌ها و پادکست‌ها اشاره کرد که استفاده از Dogecoin برای پرداخت‌های خرد در توییتر ایده خوبی است. او معتقد است DOGE برای پرداخت‌ها، طراحی بهتری دارد. هنگامی که از او برای پیوستن به هیئت مدیره توییتر دعوت شد، ماسک به آنها پیشنهاد پذیرش DOGE را به عنوان رمزارزی قابل پرداخت برای اشتراک تیک‌ آبی توییتر داد.

اکنون ارتش Dogecoin انتظار دارد ماسک درنهایت DOGE را برای این منظور به کار بگیرد و آن را به سیستم پرداختی خود اضافه کند.

آیا توییتر قصد راه‌اندازی توکن اختصاصی خود را دارد؟

با این حال، احتمال اینکه هیچ یک از این دو رمزارز (نه BTC و نه DOGE) در توییتر پذیرش نشوند، زیاد است. طبق اخباری که اخیراً منتشر شده، توییتر در حال کار بر انتشار کوین‌هایی است که می‌خواهد به عنوان پاداش به سازندگان محتوا در توییتر بدهد.

طرز استفاده از این کوین هنوز مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد کاربر این کوین را با ارز فیات خریداری و بعد از آن برای انعام دادن به سازندگان محتوا استفاده می‌کند.

تراکنش‌ها نیز از طریق پلتفرم Stripe که پرداخت‌ها را در سطح جهانی ممکن می‌سازد، انجام خواهد شد. پیاده‌سازی این ویژگی در پلتفرم توییتر محتمل به نظر می‌رسد، زیرا توییتر کار ساخت و راه‌اندازی کیف پول رمزارزی خود را قبل از خرید ایلان ماسک و اخراج مدیر ارشد آن آغاز کرده بود.

خرید دوج کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)