0

0

خروج کیف پول‌های ارز دیجیتال از آمریکا؛ تبعات سخت‌گیری‌های قانون‌گذاران ادامه دارد

قانون گذاران آمریکایی سختگیری‌های خود را نسبت به پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات کریپتویی افزایش داده‌اند و این مسئله منجر به خروج یک سری از این کیف پول‌ها از ایالات متحده شده است.

علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

به دنبال دستگیری دو تن از بنیانگذاران کیف پول سامورایی (Samurai Wallet)، برخی از کیف پول‌های معروف بیت کوین از جمله فونیکس (Phoenix) و واسابی (Wasabi) اعلام کرده‌اند که ارائه خدمات به شهروندان آمریکایی را متوقف خواهند کرد.

دو شرکت ACINQ و zkSNACK که به ترتیب توسعه کیف پول‌های فینکس و واسابی را برعهده دارند در بیانیه‌های جداگانه‌ای با اشاره به اقدامات قانونی اخیر دولت آمریکا علیه شرکت کانسنسیس، خالق کیف پول متامسک و دستگیری بنیانگذاران کیف پول سامورایی از تداوم فعالیت به عنوان ارائه‌دهنده خدمات کیف پول‌های خودحضانتی در آمریکا ابراز نگرانی کردند.

خرید ارز دیجیتال

شرکت zkSNACKs در بیانیه‌ خود نوشته است:

به دنبال اقدامات و اعلامیه‌های اخیر مقام‌های آمریکایی، شرکت zkSNACKs از حالا به هیچ عنوان به کاربران آمریکایی خدماتی ارائه نخواهد داد.

شرکت ACINQ نیز در توییتی بیانیه مشابهی منتشر کرد و نوشت:

اعلامیه‌های اخیر دولت آمریکا در رابطه با اینکه فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات کیف پول‌های خود حضانتی، خدمات لایتنینگ یا حتی نودهای لایتنینگ کسب‌وکارهای خدمات مالی قانونی درنظر گرفته می‌شوند شک و تردید بسیار زیادی ایجاد کرده است.

به این ترتیب شرکت ACINQ به کاربران آمریکایی کیف پول فونیکس تا تاریخ 2 می (13 اردیبهشت) فرصت داده تا دارایی خود را منتقل کنند. با این حال، سیاست‌های جدید کیف پول واسابی فورا در این والت اجرا خواهند شد.

شرکت ACINQ همچنین از کاربران آمریکایی خواست تا علیرغم انتقال دارایی خود، از «بستن اجباری» کیف پول خود اجتناب کنند تا کارمزدهای تراکنش‌ها بالا نرود و مشکلی برای سایر کاربران ایجاد نشود.

توییت فینکس والت

در ماه‌های اخیر شاهد افزایش مخالفت قانون‌گذاران و اقدامات نظارتی علیه ارائه‌دهندگان خدمات کیف پول‌های خود حضانتی هستیم. بنا بر ادعای قانون‌گذاران، این شرکت‌ها فعالیت‌های غیرقانونی از جمله پولشویی را تسهیل می‌کنند.

کمیسیون بورس آمریکا چندی پیش با ارسال اخطار ولز (Wells Notice) به شرکت کانسنسیس، توسعه‌دهنده کیف پول متامسک، به این شرکت نسبت به برخی از محصولاتش از جمله سرویس استیکینگ و سواپ آن هشدار داده بود. ظاهرا کمیسیون بورس در کنفرانس تلفنی دیگری نیز مدعی شده که کانسنسیس به عنوان یک کارگزار ثبت نشده در آمریکا فعالیت می‌کند.

حالا با خروج شرکت‌های بزرگ ارائه‌دهنده کیف پول و خدمات دارایی‌های دیجیتال از آمریکا، باید دید سیاست‌های قانون‌گذاران این کشور چه تغییری خواهد کرد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)