0

0

واکنش جامعه کریپتو به شکایت NYAG؛ آیا اتریوم واقعاً یک اوراق بهادار است؟

نیراج آگراوال (Neeraj Agrawal)، مدیر ارتباطات در Coin Center، با ارزیابی اخیر دادستان کل نیویورک (NYAG) از اتریوم (ETH) به عنوان یک اوراق بهادار مخالف است.

آیا اتریوم واقعاً یک اوراق بهادار است؟
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

آگراوال در حمایت از این دیدگاه با رجوع به مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، استدلال کرد که بین «پیش فروش توکن و خود توکن» تفاوت وجود دارد.

کوین سنتر این پرونده را زیر نظر خواهد داشت و اگر فرصتی برای بررسی وجود داشته باشد، این کار را انجام خواهد داد.

خرید ارز دیجیتال

قوانین اوراق بهادارِ قابل اجرا، از تست هوی (Howey Test) برای تعیین اینکه آیا یک قرارداد، طرح یا معامله با تعریف اوراق بهادار مطابقت دارد یا خیر، استفاده می‌کند و تمرکز آن بر مشخص کردن این موضوع است که آیا سرمایه‌گذارانی که در شرکتی مشترک سرمایه‌گذاری کرده‌اند انتظار سود حاصل از فعالیت‌های شخص یا نهاد دیگری را دارند یا خیر.

به گفته رگولاتورها این قانون به دهه ۱۹۳۰ برمی‌گردد، قبل از اینکه رایانه‌ها و دارایی‌های دیجیتال، ارزهای دیجیتال خاص و عرضه اولیه کوین‌ها (ICOs) یا همان‌ پیش‌فروش توکن با تعریف قرارداد سرمایه‌گذاری مطابقت داشته باشند.

به نظر NYAG اتریوم یک اوراق بهادار است

در تاریخ ۹ مارس (۱۸ اسفند) دادستان کل نیویورک لتیشیا جیمز (Letitia James)، شکایتی علیه صرافی KuCoin مستقر در سیشل تنظیم کرد و به نگرانی‌اش در مورد «معرفی دروغین آن به عنوان یک صرافی» اشاره کرد.

اقدام امروز، آخرین تلاش ما برای مهار شرکت‌های کریپتویی در خفا و ایجاد نظم در این صنعت است.

جیمز گفت که می‌تواند ارزهای دیجیتال را در صرافی نیویورک معامله کند، اما این نهاد در این ایالت ثبت نشده است. علاوه‌بر‌این، این دادستان اضافه کرد که کاربران می‌توانند «ارزهای دیجیتال محبوب، از جمله ETH ،LUNA و TerraUSD (UST) را که اوراق بهادار و کالا هستند، خرید و فروش کنند.»

اگرچه موضوع اصلی این شکایت بر فعالیت غیرقانونی صرافی کوکوین در نیویورک متمرکز بود، اما جیمز قاطعانه خرید و فروش اوراق بهادار در این پلتفرم را به عنوان مبنایی برای فعالیت غیرقانونی آن دانست، نه ثبت نشدن آن در این ایالت را.  

این امر در دادگاه راه را برای تعیین وضعیت اوراق بهادار بودن اتریوم در ایالات متحده هموار می‌کند.

این اولین بار است که یک رگولاتور در دادگاه ادعا می‌کند که اتریوم؛ یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال بازار کریپتوکارنسی، یک اوراق بهادار است.

واکنش جامعه کریپتو

وکیل جیک چروینسکی (Jake Chervinsky) ادعاهای جیمز در مورد اتریوم را رد کرد و گفت که این اقدام اجرایی اگرچه ادعایی از سوی یک رگولاتور است، اما صرفاً یک ادعای بی‌اساس است.

آژانس‌ها مانند هر شاکی دیگری هستند: می‌توانند هرچه می‌خواهند در یک شکایت بنویسند. ممکن است کمی ما را تحت فشار بگذارد، اما چیزی را تغییر نمی‌دهد.

رایان سلکیس (Ryan Selkis)، بنیانگذار Messari نیز با چروینسکی هم‌نظر است و اظهار کرد: «اتریوم یک اوراق بهادار نیست.» با این حال، وی برای این حرف خود دلیلی نیاورد و تنها به حمله‌ی هماهنگ‌شده علیه این رمزارز اشاره کرد و گفت: «مجریان دولت به سیم آخر زده‌اند.»

در همین حال، همانطور که انتظار می‌رفت، ماکس کایزر (Max Keiser)، ماکسیمالیست بیت‌کوین، با اجماع قبلی مخالفت کرد و رگولاتورها را به خاطر اینکه «بالاخره وظیفه خود را انجام دادند» تحسین کرد.

اتریوم به‌وضوح یک اوراق بهادار است. بالاخره رگولاتورها کاری را که باید مدت‌ها پیش می‌کردند، انجام دادند…

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)