0

0

پلتفرم وام‌دهی Genesis Global به دلیل آشفتگی بی‌سابقه بازار برداشت‌های خود را متوقف می‌کند

طبق یک توییت جدید که توسط حساب کاربری شرکت جنسیس گلوبال (Genesis Global) در تاریخ ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) منتشر شده است، این سازمان وام‌دهنده حوزه‌ی کریپتوکارنسی اعلام کرده که به‌طور موقت بازخرید و ارائه‌ی وام‌های جدید در پلتفرم تجارت وام خود را به حالت تعلیق در می‌آورد.

پلتفرم وام‌دهی جنسیس گلوبال برداشت‌ها را متوقف می‌کند
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

این شرکت که اخیراً با مشکلات عدیده‌ای نیز روبه‌رو بوده است، به عنوان تأمین‌کننده نقدینگی شرکت Grayscale Bitcoin Investment Trust  نیز فعالیت می‌کند.

در توضیح این تصمیم، این شرکت به آشفتگی بی‌سابقه‌ی به وجود آمده در بازار ناشی از فروپاشی صرافی FTX اشاره کرد که منجر به سطوح غیرطبیعی برداشت‌هایی شد که جنسیس گلوبال ادعا می‌کند از نقدینگی فعلی آن‌ها فراتر رفته است.

این شرکت همچنین اضافه کرد که نقدینگی فعلی آن‌ها هنوز تحت‌تأثیر سوء سقوط صندوق تأمینی Three Arrows Capital که در ماه ژوئن رخ داد، قرار دارد. پس از اعلام ورشکستگی توسط این شرکت، جنسیس گلوبال با ادعای ۱.۲ میلیارد دلاری علیه Three Arrows Capital پرونده‌ای در دادگاه تشکیل داد.

اگرچه مشخص نیست که سطح نقدینگی جنسیس گلوبال چقدر است، اما طبق آمار پیشین این شرکت دارای ۱۷۵ میلیون دلار سرمایه در صرافی ورشکسته FTX است. شرکت مادرِ آن یعنی گروه ارز دیجیتال (Digital Currency Group) نیز به این شرکت تابعه خود، یک سرمایه اضطراری ۱۴۰ میلیون دلاری برای پوشش زیان آن تزریق کرد.

اکنون آشکار است که این پول نیز برای پاسخگویی به تقاضاهای خروج سرمایه کابران‌شان کافی نبوده است. در مورد اینکه در مرحله بعدی چه روی خواهد داد، جنسیس گلوبال اظهار داشت:

ما بهترین مشاوران در صنعت کریپتوکارنسی را استخدام کرده‌ایم تا همه گزینه‌های ممکن را بررسی کنند. هفته آینده ما یک طرح برای کسب و کار وام‌دهی خود ارائه خواهیم کرد. ما به‌طور خستگی‌ناپذیر در تلاش هستیم تا بهترین راه‌حل‌ها را برای کسب ‌و کار وام‌دهی، از جمله تأمین نقدینگی جدید برای آن شناسایی کنیم.

جنسیس گلوبال همچنین مدعی شد که فعالیت‌های تجاری، معاملات مشتقات و فعالیت‌های مرتبط با محافظت از سرمایه آن‌ها کاملاً عملیاتی هستند. این شرکت در آخرین گزارش فصلی خود اعلام کرد که ۲.۸ میلیارد دلار وام فعال دارد. از زمان اعلام این خبر Digital Currency Group شرکت مادر آن‌ها تصریح کرده است که این اتفاق هیچ تأثیری بر عملیات‌شان نداشته است. با این حال جنسیس گلوبال در حال حاضر به عنوان تأمین‌کننده نقدینگی صندوق Grayscale Bitcoin Investment Trust (GBTC) نیز فعالیت می‌کند. این صندوق در حال حاضر با کاهش سرمایه در گردش نزدیک به ۴۰ درصد نسبت به ارزش خالص دارایی خود در زمان انتشار این خبر معامله می‌کند، که بخشی از این کاهش به دلیل حدس و گمان سرمایه‌گذاران در مورد قرار گرفتن آن‌ها در معرض خبر مشکلات پیش آمده برای جنسیس گلوبال است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)