0

0

سقوط بازار کریپتو همزمان با خریداری FTX توسط بایننس!

احساسات بازار کریپتو امروز روندی به‌شدت نزولی دارد، چراکه صرافی بایننس قرار است صرافی FTX را به دلیل بحران نقدینگی که با آن مواجه شده، خریداری کند.

سقوط بازار کریپتو همزمان با خریداری FTX توسط بایننس!
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بازار کریپتو با شرایط بسیار نزولی روبه‌رو است، زیرا بحران نقدینگی در صرافی FTX در حال بیشتر شدن است. قیمت بیت کوین (BTC) در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸ درصد کاهش یافته است و در حال حاضر این رمز ارز با قیمت ۱۷.۲۸۷ دلار در بازار معامله می‌شود.

تأثیر بر آلت کوین ها

آلت‌ کوین‌ها به‌شدت از این خبر تأثیر پذیرفته‌اند، زیرا بحران FTX تمام دستاوردهای بازار را از بین برده است. اتر (ETH) حتی نزولی‌تر از بیت‌کوین است، زیرا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۱ درصد ریزش داشته است و در حال حاضر با قیمت ۱.۱۶ دلار معامله می‌شود.

در این بازه زمانی سولانا (Solana) یکی از بزرگترین بازندگان بازار کریپتو بوده است. کارشناسان معتقدند سولانا یکی از ارزهای رمزنگاری شده است که بیشترین آسیب را از بحران FTX متحمل شده است. این ارز دیجیتال در شبانه‌روز گذشته ۱۹.۲۱٪ و در ۷ روز گذشته ۳۱٪ کاهش یافته است. در حال حاضر این رمز ارز با قیمت ۱۶.۶۴ دلار معامله می‌شود، اما احساسات نزولی بازار به‌طورقطع باعث کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهد شد.

کاردانو (Cardano) تاکنون یکی از بی‌ثبات‌ترین ارزهای دیجیتال بوده و در ۲۴ ساعت گذشته ۵ درصد کاهش یافته است. با این حال، ADA رمز ارز بومی این شبکه در یک ساعت گذشته بیش از ۲٪ افزایش قیمت داشته و اکنون با قیمت ۰.۳۵ دلار خرید و فروش می‌شود.

میم کوین‌هایی چون دوج کوین (Dogecoin) و شیبا اینو (Shiba Inu) نیز از آنچه در پس پرده رخ داده، متضرر شده‌اند. DOGE و SHIB در روز گذشته به ترتیب ۱۵٪ و  ۸٪ ریزش داشتند.

با ریزش شدید بازار کریپتو، پالیگان (Polygon) دوباره به زیر سطح ۱ دلار سقوط کرد. توکن آن MATIC در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ درصد کاهش یافت و اکنون با قیمت  ۰.۹۱ دلار معامله می‌شود.

چرا ارزهای بازار کریپتو امروز روندی نزولی داشتند؟

بازار کریپتو این روزها در حال تقلا است، زیرا بایننس قرار است بزرگترین رقیب خود یعنی صرافی FTX را تحت مالکیت خود درآورد. FTX دچار کمبود نقدینگی شده و نگرانی‌ها در مورد ورشکستگی شرکت Alameda (شرکت تجاری بنکمن فرید) نیز بسیار زیاد است. علاوه بر این موارد، انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات متحده و داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نیز بر شدت این نوسانات افزوده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)