0

0

جان تستر: برای وجود کریپتو دلیلی نمی‌بینم

جان تستر (Jon Tester) سناتور ایالت مونتانا می‌گوید که تنظیم مقررات برای ارزهای دیجیتال، مردم را به سمت اینکه فکر کنند کریپتو یک دارایی واقعی است، سوق می‌دهد.

به گفته یکی از سناتور‌های آمریکایی
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

2 دقیقه

جان تستر  معلم و کشاورز اهل مونتانا که به عنوان سناتور این ایالت انتخاب شده است، روز یکشنبه با حضور خود در برنامه Meet The Press در خبرگزاری NBC به چاک تاد (Chuck Todd) میزبان این برنامه گفت که ارز دیجیتال نتوانسته است از نظر من نمره قابل‌قبولی بگیرد.

سناتور دموکرات که در کمیته امور بانکی، مسکن و شهری مجلس سنا خدمت می‌کند، در این برنامه دعوت شد تا در مورد جدایی سناتور دموکرات سابق کیرستن سینما (Kyrsten Sinema) گفتگو کند.

تاد با نزدیک شدن به پایان برنامه از سناتور پرسید:

شما از زبان توهین‌آمیز و تندوتیزی (Colorful Language) برای توصیف ارز دیجیتال استفاده کردید. آیا دولت باید آن را قانونمند کند یا آن را ممنوع کند؟

تستر پاسخ داد:

 از نظر من بین این دو تفاوتی نیست. من هنوز نتوانستم کسی را پیدا کنم که بتواند به من توضیح دهد که در این حوزه چه چیز با اصالت و واقعی وجود دارد؟ در واقع همه چیز مصنوعی است. اما مشکل این است که اگر ما فضای کریپتوکارنسی را قانونمند کنیم، ممکن است مردم این برداشت را بکنند که این یک دارایی واقعی است.

تستر در ادامه گفت که:

من یک رگولاتور و یا کارشناس حوزه مالی نیستم که به چهارچوب‌بندی این فضا بپردازم.

او نظرات خود را در مورد دارایی‌های رمزنگاری‌شده با گفتن این جمله به پایان رساند:

من دلیلی نمی‌بینم که این چیزها (دارایی‌های دیجیتال) وجود داشته باشد. واقعاً از نظر من توجیهی برای آن‌ها نیست.

با این وجود که تستر می‌گوید او یک قانون‌گذار مالی نیست، اما نقش وی در کمیته بانکی سنا بر آینده بازار کریپتوکارنسی بسیار تأثیرگذار است. او عضوی از یکی از نهادهای تصمیم گیرنده کلیدی است که در حال حاضر درباره نحوه قانون‌گذاری صنعت دارایی‌های رمزنگاری‌شده فعالیت می‌کند.

در وب سایت او آمده است:

سناتور تستر دیدگاه روستایی را برای کمیته خود در سنا به ارمغان می‌آورد تا مطمئن شود که قوانین و سیاست‌ها برای بانک‌های کوچک، اتحادیه‌های اعتباری، مشاغل کوچک و مصرف‌کنندگان در مناطق روستایی آمریکا به‌درستی وضع می‌شوند.

سناتور تستر هیچ‌گاه در مورد ابراز بیزاری خود از دارایی‌های رمزنگاری‌شده تعارف نداشته و هفته گذشته نیز به وب سایت خبری Semafor گفت که همه چیز این بازار مزخرف است.

در همین حال و در پی انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده آمریکا، سناتورهای دموکرات در دستور کار کمیته بانکی تجدیدنظر کردند. بر اساس گزارش روزنامه Roll Call، رهبران این حزب نسبت به قانون پیشنهادی حمایت از مصرف‌کننده کالاهای دیجیتال (DCCPA)، که کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) را به‌جای کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) یا سایر آژانس‌ها، مرجع اصلی تعیین مقررات ارزهای دیجیتال ایالات متحده می‌سازد، تردید داشتند.

حرکت مجلس سنای آمریکا به سمت تقویت CFTC که همچنین به عنوان لایحه Stabenow-Boozman نیز شناخته می‌شود، به‌شدت از طرف سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried) مورد حمایت قرار گرفته بود. البته او پس از سقوط هولناک صرافی FTX و شرکت تحقیقاتی Alameda  به‌شدت در جوامع بین‌المللی به انزوا رفت. او در تاریخ ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) ۲۰۲۲ با انتشار توییتی از حساب کاربری رسمی خود عنوان کرده بود که:

من خوشبین هستم که لایحه Stabenow-Boozman محافظت از مشتری را در صرافی‌های رمزنگاری متمرکز، بدون به خطر انداختن وجود نرم افزار، بلاک چین‌ها، اعتبار سنج‌ها، DeFi و غیره فراهم می‌کند. اگر متقاعد می‌شدم که در این مورد اشتباه می‌کنم، از این لایحه حمایت نمی‌کردم.

به گزارش روزنامه Roll Call، سناتور تستر نسبت به دادن مشروعیت بیشتر به ارزهای دیجیتال هشدار داد و نسبت به این واقعیت که لایحه Stabenow-Boozman در کمیته کشاورزی، تغذیه و جنگلداری سنا جایی که جان بوزمن (John Boozman) سناتور جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس به عنوان نایب رئیس آن خدمت می‌کند، اعتراض کرد.

تستر گفت:

این کار باید در کمیته امور بانکی، مسکن و شهری مجلس سنا انجام شود، نه کمیته‌ی کشاورزی. بنابراین پاسخِ قدرت دادن به CFTC، یک نه بزرگ است.

در سال ۲۰۱۹ نیز سناتور تستر یکی از منتقدان اصلی لیبرا (Libra)، ابتکار شکست‌خورده ارزهای دیجیتال فیس بوک بود. در آن زمان او خطر بالقوه عدم وجود کنترل‌های کافی در بازار کریپتوکارنسی را با بحران مالی سال ۲۰۰۸ مقایسه کرد.

او در آن زمان گفت:

در سال ۲۰۰۸ بحران مالی دامن بانک‌ها را هم گرفت و در این میان برخی از شرکت‌های بزرگ از جمله ۱۵۷ بانک، شرکت‌های Lehman Brothers، WAMU، Bear Sterns و دیگران بودند که از بین رفتند. هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد که چنین بحرانی به وجود بیاید! هیچ‌کس.

او این سوال را مطرح کرد که آیا فیس بوک می‌تواند از فروپاشی این چنینی جلوگیری کند یا خیر، و خطاب به فیس بوک گفت:

با وجود بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ هنوز هم مطمئن بودم که پولم امن است. چطور می‌توانید به ما اطمینان دهید، چگونه می‌توانیم مطمئن باشیم که پول ما آنجا امن خواهد ماند؟

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)