0

1

انتشار کلیت برنامه‌های «توییتر ۲» توسط ایلان ماسک و جهش ۲۰ درصدی دوج کوین!

سرمایه گذاران دوج کوین (DOGE) امیدوارند که چشم‌انداز ارائه‌شده توسط ماسک برای توییتر ۲.۰ به‌نوعی شامل استفاده از میم کوین دوج نیز شود. این به اشتراک‌گذاری اخیر وی موجب افزایش قیمت میم کوین دوج شده است.

افزایش قیمت دوج کوین با به اشتراک گذاشتن کلیت برنامه توییتر ۲ توسط ماسک
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

ایلان ماسک (Elon Musk) کارآفرین میلیاردر آمریکایی، تأیید کرده است که قصد بر یکپارچه‌سازی پرداخت‌ها در توییتر ۲ که آن را اپلیکیشن همه‌کاره (The Everything App) می‌نامد، دارد. همین مسأله باعث شد تا میم کوین دوج افزایش قیمت کوتاه‌مدتی را به مقدار ۱۹.۴ درصد تجربه کند.

مدیرعامل جدید توییتر برنامه‌های خود را در تاریخ ۲۷ نوامبر (۶ آذر) در توییتی برای ۱۱۹.۲ میلیون دنبال‌کننده‌اش فاش کرد. او به این منظور اسلاید‌هایی از برنامه گفت‌وگو اخیر شرکت توییتر را منتشر کرد.

در حالی که ماسک هیچ اشاره‌ای به میم کوین DOGE در توییت خود یا اسلایدهای منتشرشده در پیوست آن نکرده است، به نظر نمی‌رسد که این امر مانع از امیدواری برخی سرمایه گذاران از مشارکت دوج کوین در برنامه‌های آینده ماسک باشد.

گیل الفر (Gail Alfar) نیز با انتشار توییتی در تاریخ ۲۷ نوامبر ۲۰۲۲ اشاره‌ای به ارتباط توییتر و دوج کوین داشت و منشن کردن ایلان ماسک در توییت خود، نوشت:

آیا دوج کوین برای پرداخت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

دوج کوین چیست؟ شوخی‌ای که جدی شد!

بر اساس داده‌های سایت CoinGecko، قیمت دوج کوین (DOGE) طی چند ساعت پس از این توییت، به میزان ۱۹.۴ درصد از ۰.۰۸۹ دلار به ۰.۱۰۷ دلار افزایش یافت. اکنون و در زمان نگارش این خبر ارزش آن به ۰.۰۹۶ دلار کاهش یافته است.

طرح‌های دیگری که به ‌عنوان بخشی از چشم‌انداز ماسک برای توییتر ۲.۰ فهرست شده‌اند، شامل تبلیغات به ‌عنوان سرگرمی، انتشار ویدئو، دایرکت مسیج‌های رمزگذاری‌شده، توئیت‌هایی با فرم طولانی و راه‌اندازی مجدد قابلیت Blue Verified بود.

اطلاعات به دست آمده از اسلایدها همچنین نشان می‌دهد که تصاحب ماسک بر این شرکت هم اکنون نیز تأثیر خود را گذاشته است و این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی از نظر ثبت نام کاربر جدید و دقایق فعال کاربران با افزایش به ترتیب ۸۶ درصدی و ۳۰ درصدی در مقایسه با دوره مشابه هفت روزه در سال ۲۰۲۱، به بالاترین سطح خود رسیده است.

در ماه اکتبر امسال پس از آنکه جین منچون ونگ (Jane Manchun Wong) وبلاگ نویس محبوب دنیای فناوری در توییتی به تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) حدس زد که این شرکت قبلاً کار روی یک نمونه کیف پول دیجیتال را آغاز کرده است که از سپرده گذاری و برداشت ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند، شایعاتی درباره برنامه‌های کیف پول رمزنگاری شده توییتر منتشر شد که منجر به افزایش قیمت ۴۰ درصدی DOGE در آن زمان گردید.

لیور یافه (Lior Yaffe) یکی از بنیانگذاران شرکت نرم‌افزاری بلاک چین Jelurida مستقر در سوئیس نیز اخیراً اظهار کرده است که اگر ماسک قصد ادغام دوج کوین با توییتر را داشته باشد، تصمیم عاقلانه‌ای نگرفته است:

حتی اگر آنها موفق به ایجاد یک سیستم پرداخت در پلتفرم توییتر شوند، در مورد مسائل امنیتی، حفظ حریم خصوصی کاربران، قراردادهای هوشمند و مقیاس‌بندی شبکه راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک چین دیگری وجود دارد که عملکردشان نسبت به دوج کوین بسیار بهتر خواهد بود.

دانیل الساوی (Daniel Elsawey) مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران صرافی غیرمتمرکز TideFi DEX نیز معتقداست اگرچه ادغام این دو امکان‌پذیر است، اما کاربرد دوج در توییتر به‌شدت محدود به پرداخت خواهد بود:

با توجه به اینکه DOGE نمی‌تواند مستقیماً با قراردادهای هوشمند به عنوان بخشی از طراحی اصلی خود تعامل داشته باشد، به عقیده من موارد استفاده از آن فقط به پرداخت‌ها محدود خواهد شد و سایر خدمات آن در هاله‌ای از ابهام باقی می‌ماند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)