0

0

ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست!

دارایی خالص ایلان ماسک (Elon Musk)، یکی از حامیان پرطرفدار دوج کوین (Dogecoin)، امسال ضربه زیادی خورده است و برنارد آرنو (Bernard Arnault)، سرمایه‌دار مد فرانسوی، اکنون عنوان ثروتمندترین فرد جهان را یدک می‌کشد.

ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین شخص جهان نیست!
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بر اساس گزارش مجله فوربس، ایلان ماسک، کارآفرین بحث‌برانگیز فناوری، دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست.

ماسک بعد از برنارد آرنو، در جایگاه دوم قرار گرفته است. ارزش دارایی‌های این دو نفر از امروز به ترتیب ۱۸۵.۴ و ۱۸۵.۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

گوتام آدانی (Gautam Adani) هندی، غول بزرگ زغال سنگ با دارایی خالص ۱۳۴.۸ میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار دارد.

ثروت جف بزوس (Jeff Bezos)، بنیانگذار آمازون، ۱۱۵ میلیارد  برآورد شده که جایگاه چهارم این جدول را به خود اختصاص داده است. وارن بافت (Warren Buffett) ، مدیرعامل برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)، که به عنوان یکی از سرسخت‌ترین منتقدان ارزهای دیجیتال نیز شناخته می‌شود، با دارایی خالص ۱۰۷ میلیارد دلار در بین پنج رتبه اول قرار دارد.

دارایی خالص ماسک به دلیل عملکرد فاجعه بار سهام تسلا که ۵۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است، ضربه شدیدی خورده است. سهام این کمپانی هم‌اکنون نیز در حال کاهش است و خود تسلا در تلاش برای مقابله با کاهش تقاضا است.

آرنو به عنوان مدیر اجرایی لویی ویتان (Louis Vuitton SE)، بزرگترین شرکت کالاهای لوکس در جهان، فعالیت می‌کند.

هلدینگ LVMH برندهای برجسته‌ای مانند کریستین دیور (Christian Dior)، سفورا (Sephora)، لویی ویتان(Louis Vuitton)، تیفانی (Tiffany & Co)، مارک جیکوبز (Marc Jacobs) ، استلا مک‌کارتنی (Stella McCartney)، لو (Loewe)،  کنزو (Kenzo)  و … را اداره می‌کند. و در رأس همه‌ی این برندهای لوکس، شرکت ساعت‌سازی تگ هویِر (TAG Heuer) را نیز در اختیار دارد.

ثروت این سرمایه‌دار فرانسوی از درآمدهای اصلی آن در سه ماهه سوم که در ماه نوامبر گزارش شده بود، از حد انتظار  فراتر رفت.

برخلاف خودروهای تسلا، کالاهای لوکس همچنان با تقاضای بالایی مواجه هستند و در این بین لویی ویتان و دیور در سال ۲۰۲۲ شاهد رشد اساسی بوده‌اند.

آرنو در می ۲۰۲۱ نیز به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شده بود. در آن زمان، بزوس و ماسک به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار داشتند.

این نجیب‌زاده فرانسوی که در ماه مارس (اسفند) ۷۳ ساله شد، برای دهه‌ها در رأس امپراتوری کالاهای لوکس خود قرار داشت. اکنون این رئیس سالخورده هلدینگ LVMH باید تصمیم بگیرد که کدام یک از پنج فرزندش را بر مسند خویش بنشاند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)