0

0

اتمام خواب زمستانی نهنگ بزرگ اتریوم و خروج ۳.۴۵ میلیون دلار ETH از بایننس!

پوریا دولت‌آبادی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

پس از تنظیم شکایت‌نامه کمیسیون معاملات قراردادهای آتی آمریکا (CFTC) علیه صرافی بایننس، شمار زیادی از معامله‌گران این پلتفرم بزرگ، دارایی‌های خود را در خطر دیدند و به صورت آنی به برداشت دارایی‌های موجود در صرافی اقدام کردند.

یکی از مهمترین تراکنش‌های این بازه زمانی، به یک نهنگ اتریومی باز می‌گردد که میزان قابل توجهی از اتریوم (ETH) که ارزش آن به بالغ بر ۳.۴۵ میلیون دلار می‌رسید را، از صرافی خارج کرد. در ادامه فعالیت این نهنگ بزرگ را زیر ذره بین قرار خواهیم داد.

خرید ارز دیجیتال

نهنگ‌ اتریوم و تزریق هیجانات به بازار

نکته جالب توجه در رابطه با این آدرس، به مدت فعالیت آن در شبکه مربوط می‌شود. زیرا آخرین فعالیت این نهنگ پر حاشیه، به ۲.۵ سال قبل باز می‌گردد. امّا اکنون ۲هزار واحد ETH را از صرافی بایننس خارج کرده که حجم بالایی از معاملات را به خود اختصاص می‌دهد.

فعالیت نهنگ‌های اتریوم

در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۲۰، این نهنگ ۱ میلیون دلار USDC را از پلتفرم بایننس انجام داد و تراکنش شب گذشته اولین معامله این آدرس از از آن زمان تا کنون محسوب می‌شود.

ثبت یک تراکنش به ارزش ۳.۴۵ میلیون دلار پس از گذشت بیش از دو سال و همزمانی با شکایت CFTC از بایننس، موجب بروز شایعاتی مبنی بر عمدی بودن این تراکنش و دستکاری قیمت بازار شده است.

جالب است بدانید که خروج دارایی‌های کاربران به هولدرهای ETH محدود نبوده و ۳۴۰۰ واحد BTC، توسط آدرس‌های مختلف از صرافی به کیف پول‌های شخصی منتقل شده است.

به طور کلی، فعالیت‌های نهنگ‌ها و آدرس‌های بزرگ، می‌توانند شرایط حاکم بر بازار را دستخوش تغییراتی کنند. افزایش یا کاهش قیمت ارزها پس از تراکنش‌های بزرگ توسط نهنگ‌های ارز دیجیتال، به جو حاکم بر بازار و واکنش دیگر سرمایه‌گذاران بستگی دارد. ابزارهای کاربردی برای رصد فعالیت‌ نهنگ‌های ارز دیجیتال

برخی از کارشناسان معتقدند که برداشت دارایی‌های کلان از بایننس، می‌تواند بر بی اعتمادی گروهی از کاربران به این پلتفرم کریپتویی دلالت کند.

خرید اتریوم
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)