0

0

دو نهنگ‌ اتریوم پس از ۵ سال انفعال مقادیر سنگینی از این توکن را جابه‌جا کردند!

پس از ۵ سال و با فعال شدن حساب‌هایی که متعلق به نهنگ‌های اتریوم است، مقادیر زیادی از این توکن (ETH) در حال جا‌به‌جایی است.

انتقال بالغ بر ۳۰ میلیون دلار ETH توسط نهنگ‌های اتریوم پس از ۵ سال انفعال
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در تاریخ ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) ۲۰۲۲، وب سایت تجزیه‌وتحلیل بلاک چین Lookonchain خبر داد که دو آدرس غیرفعال اتریوم شروع به فعالیت کرده‌اند. این آدرس‌ها به مدت پنج سال فعال نبوده‌اند، اما در ۱۸ دسامبر امسال بالاخره از خواب بیدار شدند. در کل دو انتقال با مجموع ۲۲۹۸۳ اتر (ETH) از آدرس‌ این نهنگ‌ها ارسال شده است. با قیمت‌های فعلی بازار اتریوم، ارزش این نقل و انتقالات بیش از ۲۷ میلیون دلار برآورد شده است.

تحلیلگران دیگر نیز گزارش دادند که اتریوم‌های منتقل‌شده به سمت کیف پول‌های تازه رفته‌ و از آنجا هنوز خارج نشده‌اند. در توییتی که از حساب کاربری @Lookonchain در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۲ منتشر شده، آمده است که:

دو آدرس وجود دارد که به مدت ۵ سال غیرفعال بوده‌اند، آن‌ها ۱۳ ساعت پیش فعال شدند و ۲۲۹۸۳ عدد اتر (ETH)  با ارزش بالغ بر ۲۷.۳۴ میلیون دلار را به بیرون منتقل کردند.

اتریوم در حال حرکت

به دلیل وجود جزئیات اندک از این نقل و انتقالات، هنوز مشخص نیست که دلیل فعالیت اخیر نهنگ‌ها چه بوده و یا این آدرس‌ها متعلق به چه کسانی است. بعلاوه، این نهنگ‌ها تنها کسانی نیستند که اتریوم‌های خود را جابه‌جا کرده‌اند. وبسایت Lookonchain همچنین گزارش داد که شرکت Three Arrows Capital (3AC) بخش قابل‌توجهی از موجودی اتر (ETH) خود را در ۱۹ دسامبر منتقل کرده است. آن‌ها ۲۰۰۰ توکن اتر (ETH) به ارزش حدود ۲.۳۸ میلیون دلار را از صرافی ارز دیجیتال بایننس برداشت کردند. این تحلیلگر حوزه‌ی بلاک چین همچنین اضافه کرد که آدرس کیف پول 3AC همچنان دارای ۶۵۹۵ رمزارز اتر (ETH) به ارزش حدود ۷.۸۵ میلیون دلار است.

جدیدترین انتقال بزرگ اتر (ETH) در ردیاب Whale Alert دیروز بود، زمانی که ۲۳۷۵۸ توکن اتر به ارزش ۲۸ میلیون دلار از صرافی ارز دیجیتال Bitfinex به یک کیف پول ناشناخته منتقل شد.

اتفاقات بزرگی برای اتریوم در سال ۲۰۲۳ در راه است. برداشت‌ توکن‌های استیک‌شده در نیمه اول سال ۲۰۲۳ فعال خواهد شد. با این حال اگر سهام‌داران برای فروش دارایی خود عجله داشته باشند، این مسأله می‌تواند فشار نزولی بیشتری بر قیمت‌ آن وارد کند. درحال‌حاضر ۱۵.۶۶ میلیون اتر (ETH) استیک‌شده در Beacon Chain وجود دارد. با قیمت‌های فعلی این مقدار در حدود ۱۸.۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است. علاوه‌براین، اخیراً نرخ صدور اتریوم نیز پایین بوده است.

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌هایی که قرار است در شبکه اتریوم اتفاق بیفتد، راه‌اندازی Proto-dankharding با EIP-4844 است. این کار هزینه‌های انباشتن (Roll up Fees) را ۱۰ تا ۱۰۰ برابر کاهش خواهد داد، اما انتظار نمی‌رود که تا نیمه دوم سال ۲۰۲۳ در دسترس کاربران قرار گیرد. در توییتی که یکی از فعالین حوزه‌ی دارایی‌های دیجیتال با نام کاربری @sassal0x در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ منتشر کرده، آمده است که:

هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی‌هایی که کاربران می‌توانند برای سال ۲۰۲۳ منتظر ارائه آن‌ باشند عبارت‌اند از:

  • بازپرداخت توکن‌های استیک‌شده: تکمیل عرضه طولانی مدت PoS اتریوم و گشودن درب‌ها به سمت دنیایی از آزادی برای استیک‌کننده‌ها (سه ماهه اول یا دوم ۲۰۲۳)
  • ارائه Proto-danksharding / EIP-4844 که منجر به کاهش هزینه‌های Roll up تا ۱۰ یا ۱۰۰ برابر بشود. (سه ماهه سوم یا چهارم ۲۰۲۳)

چشم‌انداز قیمت اتر (ETH)

متأسفانه قیمت اتر (ETH) در انتهای هفته اخیر دوباره ضربه دیگری خورده است. ارزش ارز دیجیتال دوم بازار کریپتوکارنسی از نظر حجم مارکت با سقوط از سطوح هفته گذشته، در زمان نگارش این خبر به قیمت ۱۱۸۵ دلار رسیده است.

همچنین ارزش این دارایی طی دو هفته گذشته ۸ درصد کاهش یافته و دلیل آن نیز عقب‌نشینی مجدد بازارهای کریپتو عنوان شده است. با این حال این نوسانات قیمتی کوچک هستند و قیمت اتریوم از زمان سقوط صرافی ارز دیجیتال FTX در اوایل نوامبر امسال، در محدوده مشخصی باقیمانده است.

قیمت اتریوم درحال‌حاضر تقریباً ۷۶ درصد نسبت به بالاترین رکورد تاریخ خود یعنی ۴۸۷۸ دلار در نوامبر ۲۰۲۱ کاهش یافته است. بر اساس توییت‌های مرتبط با حوزه‌ی دارایی‌های دیجیتال، احساسات متفاوتی در مورد اینکه چه آینده‌ای در انتظار بازار کریپتوکارنسی است و قیمت دارایی‌های دیجیتال به کجا خواهد رسید وجود دارد. لارک دیویس با انتشار توییتی از حساب کاربری رسمی خود (@TheCryptoLark) در تاریخ ‍۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ سوالی در همین راستا مطرح می‌کند:

پیش‌بینی شما برای قیمت اتریوم در سال جدید (۲۰۲۳) چیست؟

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)