0

1

آیا قطار پیشرفت بیت کوین تا ۵۰ هزار دلار پیش می‌رود؟

استفان لیورا (Stephan Livera)، رئیس مرکز آموزش شرکت Swan Bitcoin، در برنامه‌ای پادکستی پیش‌بینی‌هایی را برای مسیر آتی بیت کوین (BTC) به جامعه ارزهای دیجیتال ارائه کرده است.

پیش بینی قیمت بیت کوین
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

این هفته قیمت بیت کوین (BTC)  تا سقف ۳۵ هزار دلار افزایش یافت؛ سطحی که از مه ۲۰۲۲ دیگر آن را تجربه نکرده بود.

لیورا معتقد است در میان جو مساعد پیرامون تأیید و پذیرش نهادی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌ کوین، این رشد قیمت صرفاً مقدمه‌ای برای یک روند صعودی بسیار بزرگتر است.

محرک بالقوه افزایش قیمت بیت کوین: راه‌اندازی ETF اسپات بیتکوین

به گفته لیورا، تایید ETF اسپات بیت کوین می‌تواند حرکتی تاثیرگذار برای ارزش‌گذاری بیت کوین باشد.

در حالی که زمزمه‌ها حاکی از آن است که تأیید این ETF ممکن است تا پایان سال جاری عملی شود، لیورا اینطور فکر نمی‌کند، وی معتقد است این رویداد مهم در سال ۲۰۲۴ به وقوع می‌پیوندد. رئیس مرکز آموزش سوان بیت کوین خاطرنشان کرد:

اگرچه بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند  ETF اسپات بیت‌کوین طی سه تا شش ماه آینده عرضه خواهد شد، اما به نظر من امسال این اتفاق نمی‌افتد. سناریوی محتمل‌تر سال آینده در سه ماهه اول یا دوم سال است که احتمالاً با هاوینگ بیتکوین که در ماه آوریل پیش‌بینی می‌شود، مصادف خواهد شد.

لازم به ذکر است، رویداد مهمی مانند چرخه هاوینگ نیز بر پویایی بازار بیت کوین تأثیر خواهد گذاشت. به عقیده لیورا، این چرخه پیش‌رو همراه با تایید احتمالی ETF اسپات می‌تواند باعث افزایش علاقه و هجوم سرمایه‌گذاری‌ها در بیت کوین شود.

ارز دیجیتال

چشم‌انداز بیت کوین؛ فراز و نشیب‌های احتمالی

لیورا همچنین نقشه راهی از مسیر احتمالی قیمت بیت کوین ارائه داده است. وی تثبیت بیتکوین در سطح ۳۰ هزار دلار را پیش‌بینی می‌کند که با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ (Halving)، احتمال افزایش آن را تا ۴۰ هزار دلار تخمین می‌زند.

اما رشد واقعی بیتکوین ممکن است پس از هاوینگ آن شروع شود و بولران شدیدی ایجاد کند. لیورا در توضیح روندهای تاریخی این پدیده گفت:

از لحاظ تاریخی، آنچه هنگام هاوینگ بیتکوین دیده‌ایم کمی افزایش  قیمت بوده و سپس کمی فروش. شش تا دوازده ماه بعد است که بولران شدید رخ می‌دهد و شما ۱۰ یا ۲۰ برابر قیمت بیت کوین را در آن نقطه دریافت می‌‌کنید.

این تفسیر لیورا به پیش‌بینی‌ای قابل‌توجه برای پایان سال ۲۰۲۴ ختم می‌شود. به گفته این کارشناس، بیتکوین شاید تا سال ۲۰۲۵ یا اوایل سال ۲۰۲۶  با صعودی جسورانه به حدود ۵۰ هزار دلار برسد.

با اینحال، این صعود ممکن است با کاهشی شدید همراه باشد. به نظر لیورا بیت کوین به طور بالقوه می‌تواند از محدوده ارزش گذاری طلا تقلید کند.او با تأکید بر دامنه نوسانات این ارز دیجیتال افزود:

احتمالش زیاد است بیت کوین به محدوده قیمتی طلا نزدیک شود که به معنای قیمتی در محدوده ۵۰۰ هزار دلار است. همانطور که در این صنعت مرسوم است، ما این اتفاق را احتمالاً به شاخص Blow-off Top نسبت خواهیم داد که به دنبال آن با افتی ۸۰ درصدی مواجه خواهد شد؛ بنابراین، قیمت بیتکوین ممکن است تا ۵۰۰ هزار دلار برود و سپس به محدوده ۱۰۰ هزار دلار سقوط کند.

خرید بیت کوین

منبع: بی تی سی نیوز

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)