0

1

مدیران FTX از Bybit شکایت کردند!

مدیران صرافی ورشکسته FTX علیه صرافی کریپتویی بای بیت (Bybit) و دو نهاد دیگر شکایت کرده‌اند و به دنبال بازیابی ۹۵۳ میلیون دلار دارایی برداشت شده این صرافی قبل از سقوط‌اش هستند.

شکایت اف تی ایکس از بای بیت برای بازپس‌گیری وجوه ۹۵۳ میلیون دلاری خود
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در تاریخ ۱۰ نوامبر، مشاوران حقوقی شکایتی علیه Bybit و نهاد سرمایه‌گذاری آن، Mirana Corp تنظیم کردند. این شرکت ورشکسته ظاهراً این دو نهاد را به پردازش ۹۵۳ میلیون دلار برداشت قبل از فروپاشی‌اش، متهم کرده است.

این پرونده ادعا می‌کند میرانا شرکتی با امتیازات ویژه است که امکان خروج دارایی‌ها از FTX را برای آن فراهم کرده و همچنین ادعا می ‌کند که این شرکت کارکنان FTX را برای تسهیل این برداشت‌ها تحت فشار قرار داده است. برداشت‌های میرانا همزمان بود با افزایش برداشت‌ها از صرافی FTX  که منجر به سقوط آن شد.

ارز دیجیتال

در بخشی از این پرونده آمده است:

بای بیت همچنین از کنترل خود بر دارایی‌های FTX به عنوان اهرمی بیشتر استفاده کرد تا بتواند FTX را مجبور کند که کار میرانا را زودتر راه بیندازد. پس از اینکه صرافی FTX گزینه برداشت مشتری را متوقف کرد، بای‌بیت دارایی‌های گروه FTX را که در صرافی Bybit نگهداری می‌شد، توقیف کرد و از آزادسازی آن‌ها خودداری کرد، مگر اینکه و تا زمانیکه میرانا بتواند کل موجودی حساب خود را در FTX خالی کند.

هدف اصلی این شکایت بازپس‌گیری حدود ۹۵۳ میلیون دلار دارایی است که میرانا از FTX خارج کرده است، از جمله بیش از ۳۲۷ میلیون دلار که گفته می‌شود بین ۷ و ۸ نوامبر سال گذشته برداشت شده است.

این شکایت همچنین شامل یکی دیگر از شرکت‌های معاملات ارزهای دیجیتال به اسم Time Research Ltd و یکی از مدیران میرانا می‌شود. این پرونده نشان می‌دهد برخی از شرکت‌های سنگاپوری نیز ممکن است از این برداشت‌ها سود برده باشند.

تلاش‌های FTX برای بازیابی دارایی

این شکایت در راستای تلاش‌های FTX برای بازیابی وجوه برداشت شده در ماه‌های قبل از سقوط آن صورت گرفته است. به گفته این شرکت، این امر توزیع عادلانه دارایی‌ها را بین همه قربانیان شکست آن امکان‌پذیر می‌کند.

از زمان اعلام ورشکستگی صرافی FTX، این شرکت ۷ میلیارد دلار دارایی از جمله ارزهای دیجیتال را طی پیگیری‌ از جاهای مختلف بازیابی کرده است.

علاوه بر این، در این پرونده از مدیران سابق FTX مانند سم بنکمن فرید، کارولین الیسون، گری وانگ و نیشاد سینگ نیز شکایت شده است.

این شرکت ورشکسته همچنین از چند شرکت از جمله K5 Global که وجوهی از آن دریافت کرده بودند، شکایت کرده است.

انتقال دارایی FTX از تاریخ ۸ نوامبر/ منبع: Lookonchain

در همین حال، FTX در حال افزدون به دارایی‌های کریپتویی خود است. این شرکت از ۸ نوامبر بیش از ۳۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از جمله سولانا و اتریوم را به صرافی‌ها منتقل کرده است.

منبع: بین کریپتو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)