0

7

هشدار هنگ‌کنگ نسبت به ادعای بانک بودن شرکت‌های کریپتویی!

بانک مرکزی هنگ‌کنگ به شرکت‌های دارایی دیجیتال نسبت به استفاده از اصطلاح «بانک» یا توصیف وجوهی که به عنوان «سپرده» نزد آنها نگهداری می‌شود، اخطار داده است.

هشدار اداره مالی هنگ کنگ نسبت به اعای بانک بودن شرکت های کریپتویی
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

اداره پولی هنگ کنگ (HKMA) با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرد استفاده از این اصطلاحات، قوانین بانکی این ایالت خودمختار را نقض می‌کند.

این رگولاتور استفاده از سایر اصطلاحات مرتبط از جمله «بانک دارایی کریپتویی»، «بانک دارایی دیجیتال» و «بانک تجارت دیجیتال» را ممنوع کرده است. ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) همچنین نباید از اصطلاح «سپرده» برای توصیف وجوه مشتری یا ترویج محصولات گمراه‌کننده، از جمله «طرح‌های پس‌انداز» استفاده کنند. اصطلاحات دیگری مانند «بازده بالا» و «ریسک کم» نیز ممنوع هستند.

طبق اظهارات این ناظر بانکی:

این توصیفات ممکن است باعث گمراهی مردم شود و این تصویر نادرست را ایجاد کند که این شرکت‌های کریپتویی بانک‌های قانونی و جوازدار در هنگ‌کنگ هستند و افراد می‌توانند پس‌انداز خود را به آن‌ها بسپارند.

اداره پولی هنگ‌کنگ همچنین به مردم یادآوری کرد که چارچوب قانونی VASPها مانند بانک‌های هنگ‌کنگ نیست و وجوهی که نزد چنین مؤسساتی نگهداری می‌شود، مشمول طرح حفاظت از سپرده هنگ‌کنگ نمی‌شوند. این اقدام به یک هشدار بین‌المللی رایج تبدیل شده است؛ شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده (FDIC) نیز اخیراً چنین اخطاری صادر کرده است.

هنگ کنگ قصد دارد به مرکز جهانی دارایی دیجیتال تبدیل شود. این ایالت مستقل مقررات توانمندسازی جدیدی برای این بخش، از جمله یک برنامه قانونی جامع برای VASPها تنظیم و بانک‌ها را ملزم به همکاری با آنها کرده است.

با اینحال مانند سایر حوزه‌های قضایی حامی دارایی‌های دیجیتال، هنگ‌کنگ مجبور شده در پی فروپاشی غول‌های کریپتویی بزرگ جهان، خط باریکی بین ترویج پذیرش بیت‌کوین و حمایت از سرمایه‌گذاران بکشد.

این اخطار اخیر HKMA به دنبال فروپاشی صرافی JPEX صورت گرفته است. این صرافی روز یکشنبه اعلام کرد به دلیل «رفتار ناعادلانه نهادهای ذیربط» و خبررسانی‌های نادرست با مشکل نقدینگی مواجه شده است. این شرکت در اظهارات خود ادعا کرد برخی از شرکای تجاری آن حساب‌های این شرکت را مسدود کرده‌اند که به دنبال آن این صرافی برداشت برخی از مشتریان خود را به حالت تعلیق درآورده است.

مقامات هنگ‌کنگ روز دوشنبه وارد عمل شدند و شش نفر را به جرم توطئه برای کلاهبرداری بیش از ۱ میلیارد دلار هنگ‌کنگ (۱۲۸ میلیون دلار آمریکا)  از جمله دو اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی را دستگیر کردند. کمیسیون اوراق بهادار و آتی پیش از این با صدور حکمی این صرافی را به فعالیت غیرقانونی متهم کرده بود.

منبع: کوین گیک

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)