0

0

لیدو گزینه «محدودیت نرخ استیکینگ» را فعال کرد!

Lido Finance مجبور شد گزینه امنیتی خود به نام «محدودیت نرخ سپرده‌گذاری (Staking)» را پس از اینکه ظرف یک روز بیش از ۱۵۰ هزار توکن اتر (ETH) در این پلتفرم استیک شد، فعال کند.

فعالسازی محدودیت نرخ استیکسنگ توسط لیدو
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

پس از اینکه طی یک روز بیش از ۱۵۰۰۰۰ اتر با این پروتکل استیک شد، Lido Finance یکی از گزینه‌های امنیتی خود تحت عنوان «محدودیت نرخ استیکینگ» را فعال کرد.

لیدو یک راه‌حل استیکینگ نقدشونده برای دارایی‌های دیجیتال است که به کاربران امکان سپرده‌گذاری اتر را بدون نیاز به قفل کردن توکن‌های خود می‌دهد. هنگامی که کاربر اتر را واریز می‌کند، Lido نوعی دیگر از اتر به نام staked Ether (stETH) را برای او صادر می‌کند و به کاربر به ازای هر روزی که این توکن‌ها را در کیف پولش نگه می‌دارد، پاداش می‌دهد.

پروتکل Lido تاکنون بزرگترین ورودی روزانه سهام خود را با بیش از ۱۵۰۰۰۰ اتر ثبت کرده است.

با رسیدن به این عدد، یکی از گزینه‌های امنیتی عجیب (اما مهم) این پروتکل به نام «Staking Rate Limit» فعال شد.

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است…

لیدو، ۲۵ فوریه ۲۰۲۳

بر اساس توییت لیدو در تاریخ ۲۵ فوریه، این «مکانیسم پویا» پس از رسیدن به حد مجاز روزانه ۱۵۰۰۰۰ اتر فعال شد.

لیدو توضیح داد که هدف از فعال کردن این «سوپاپ امنیتی» محدودسازی مقدار اتر استیک‌شده است که می‌تواند از طریق جریان‌های ورودی زیادی استخراج شود؛ هدف آن رفع هر گونه اثرات منفی بالقوه از قبیل روان‌سازی پاداش‌ها است.

ارز دیجیتال

این بدان معناست که در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته تنها می‌توان این مقدار اتر را به قراردادهای استیکینگ لیدو ارسال کرد.

این مکانیسم با محدود کردن مقدار قابل‌برداشت بر اساس سپرده‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته کار می‌کند و در هر ساعت ظرفیت پر شدن با ۶۲۰۰ اتر را دارد.

به عقیده‌ی Lido، این کار با کاهش مقدار کل stETH که در هر زمان می‌تواند بر اساس سپرده‌های اخیر استخراج شود، کار می‌کند و سپس این ظرفیت را به صورت بلاک به بلاک پر می‌کند.»

لیدو خاطرنشان کرد که مکانیسم محدودیت نرخ استیکینگ بر «همه طرف‌هایی که ممکن است بدون در نظر گرفتن این رویکرد اقدام به استخراج stETH کنند، تأثیر می‌گذارد».

Lookonchain، تحلیلگر ریزبین آنچینی اسکرین‌شاتی را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد این ۱۵۰ هزار اتر ممکن است تنها از یک کاربر با سه سپرده ۵۰ هزارتایی و یک سپرده ۱۰۰ تایی به دست آید.

بر اساس وب‌سایت Lido Finance تا تاریخ ۲۷ فوریه (۸ اسفند)، بیش از ۸.۹ میلیارد دلار اتر در این پروتکل گنجانده شده است که نسبت به ۵.۸ میلیارد دلار گزارش‌شده در ۲ ژانویه (۱۲ دی)، به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

آخرین پیشرفت Lido در حالی صورت می‌گیرد که طبق گزارش‌ها، حجم استیکینگ اتر آن با نزدیک شدن به ارتقای شانگهای افزایش یافته است. به‌روزرسانی شانگهای اتریوم قرار است در اواسط ماه مارس (اسفند) اجرا شود که منجر به گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه چه اتفاقی برای قیمت اتر خواهد افتاد، شده است.

از EIP-4895 که یکی از پنج ارتقای برنامه‌ریزی‌شده است، انتظار می رود قفل اتریوم استیک‌شده را باز و امکان برداشت را فراهم کند، که به طور بالقوه منجر به افزایش نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال خواهد شد.

از وقتی زنجیره بیکن (Beacon Chain) راه‌اندازی و در دسامبر ۲۰۲۰ به اتریوم معرفی شد، ۲۵ میلیارد دلار اتر استیک شده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)