1

2

یک سولو ماینر با هش ریتی پایین کل پاداش بلاک بیت کوین را به خود اختصاص داد!

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد یک ماینر انفرادی (Solo Miner) با استفاده از قدرت ماینینگ تنها ۱۱ پتاهاش در ثانیه (PH/s)، بلاک ۸۱۴۳۰۸ بیت کوین را با موفقیت استخراج کرد. این موفقیت از طریق Solo Ckpool، سرویسی برای ماینرهای انفرادی که دارای هش‌ریت‌های پایین‌تر یا سخت‌افزار قدیمی‌تر با کارایی پایین‌تر هستند، حاصل شد.

کسب پاداش بلاک بیتکوین توسط یک سولو ماینر
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بخش ماینرهای انفرادی – نهادهایی که بیت کوین را بدون پشتیبانی استخرهای بزرگ و برجسته استخراج می‌کنند- امسال شاهد استخراج چندین بلاک بوده است. کان کولیواس (Con Kolivas)، توسعه‌دهنده‌ای که Solo Ckpool را مدیریت می‌کند در تاریخ ۲۸ اکتبر اعلام کرد یک ماینر بیت کوین بلاک ۸۱۴۳۰۸ را با فقط با قدرت هش ۱۱ PH/s استخراج کرده است.

برخلاف استخرهای عظیم ماینینگ بیتکوین که پاداش استخراج بلاک‌ها را بین ماینرها تقسیم می‌کنند، پلتفرم‌های منحصربه‌فردی مانند Ckpool برای توانمندسازی استخراج کنندگان انفرادی طراحی شده تا کار خود را به طور مستقل انجام دهند. اگرچه Ckpool دارای قدرت هش ۳.۱ اگزاهش در ثانیه (EH/s) است، اما این سناریو برای ماینری انفرادی که بلاکی را استخراج می‌کند فرق دارد، در واقع دارد طلا استخراج می‌کند.

ارز دیجیتال

پس از استخراج موفقیت‌آمیز سوبسید بلاک، ماینر خوش شانس ۹۹ درصد از پاداش بلاک را درو می‌کند و سایر ماینرها را با دستان خالی در استخر باقی می‌گذارد. ۷۲ روز قبل، صبح روز ۱۸ آگوست نیز کولیواس فاش کرد ارتفاع بلوک ۸۰۳۸۲۱ توسط ماینری انفرادی با هش ریت فقط ۱ PH/s استخراج شده است.

کولیواس همچنین خاطرنشان کرد با توجه به سختی شبکه، یک ماینر با هش ریت ۱ PH/s هر هفت سال یک بار شانس موفقیت برای استخراج یک بلاک را دارد. علیرغم این دستاورد ویژه، ماینر دیگری در ماه ژوئن شانس بیشتری نصیبش شد و ارتفاع بلاک ۷۹۳۶۰۷ را با هش ریت تنها ۱۷ تراهش در ثانیه (TH/s) استخراج کرد. در آن زمان، کولیواس اظهار کرد این ماینر احتمالاً از یک واحد قدیمی Bitmain S9 استفاده کرده است.

علاوه بر ماینرهای کوچک با هش پایین، شرکت‌های انفرادی با قدرت هش بسیار بیشتر، بدون کمک استخرهای بزرگ، بلاک‌هایی را استخراج کرده‌اند. در مارس ۲۰۲۳، یک ماینر انفرادی با هش ۱ EH/s بلاک  ۷۸۲۸۴۵را پیدا کرد و اندکی بعد مجدداً با همان قدرت هش بلاک ۷۸۲۸۶۷ را استخراج کرد. علاوه بر تکنیک‌هایی که ماینرهای انفرادی به کار می‌گیرند تا پاداش بلاکی سودآور داشته باشند، این موارد نادر هرازگاهی رخ می‌دهند.

جذابیت استخرهای ماینینگ انفرادی عمدتاً از استقلالی می‌آید که آنها برای ماینرها قائل هستند. با کشف یک بلاک که همیشه به طور مستقیم با قدرت محاسباتی ماینر ارتباط ندارد، دنیای استخراج بیتکوین تصادفی‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود. بیشتر شبیه به یک بازی شانسی می‌ماند؛ شبیه به برد فردی خوش‌شانس با یک بلیط بخت‌آزمایی در برابر شخصی که چندین بلیط را برای افزایش شانس برنده شدن خود خریداری کرده است.

منبع: بیتکوین دات کام

1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عرفان
عرفان
3 روز قبل

MH/s 1 معادل یک میلیون هش در ثانیه
GH/s 1 معادل یک میلیارد هش در ثانیه
TH/s 1 معادل یک تریلیون هش در ثانیه
PH/s 1 معادل یک کوادریلیون هش در ثانیه

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (1)