0

3

رکود بازار NFT؛ افت ۳۴ درصدی فروش ماهیانه توکن‌های غیرمثلی

داده‌های جدید نشان می‌دهند فروش توکن‌های غیرمثلی همچنان در رکود به سر می‌برد و نسبت به هفته گذشته، ۳.۲٪ کاهش پیدا کرده است. ماه سپتامبر رو به پایان است و تنها ۵ روز از آن باقی مانده است. از ماه گذشته و از ۲۵ اگوست تا امروز، بازار NFT حدود ۳۴۰ میلیون دلار فروش داشته است.

رکود بازار NFT؛ افت ۳۴ درصدی فروش ماهیانه توکن‌های غیرمثلی
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در هفته گذشته، بازار ان‌اف‌تی با فروش حدودا ۷۸ میلیون دلاری، کاهش ۵.۱۶ درصدی نسبت به هفت روز گذشته داشته است. به طور کلی سال ۲۰۲۳ سالی نزولی برای این بازار بود و ماه سپتامبر هم تا به اینجا، از این قاعده مستثنی نبوده است.

فروش کلی در مارکت نسبت به هفته گذشته اما افت چشمگیرتری داشته است. حجم فروش در بازار NFT نسبت به ۳۰ روز گذشته ۳۴٪ کمتر شده. اتریوم همچنان شبکه اصلی برای خرید و فروش NFT است و در ۳۰ روز گذشته، ۱۷۸ میلیون دلار از تمام معاملات، متعلق به این شبکه بوده.

 سرمای زمستان کریپتویی، در کالبد مارکت NFT هم دیده می‌شود

البته باید اشاره کرد که اتریوم با قرارگیری در صدر بلاک‌چین‌ها برای معاملات NFT، کاهش فروش ۴۲ درصدی نسبت به ماه گذشته داشته است. در بین زنجیره‌های برتر از لحاظ حجم فروش، شبکه «Mythos Chain» در رده سوم قرار دارد. ارزش معاملات در این شبکه در ماه گذشته حدود ۳۲ میلیون دلار بوده است که نسبت به ماه پیشین، رشد چشمگیر ۲۵ درصدی داشته است. پیش از Mythos Chain، شبکه پالیگان، و بعد از آن سولانا و «Immutable X» دیده می‌شوند.

در بین مجموعه‌های پرفروش ماه گذشته، اسامی آشنایی به چشم می‌خورند. «DMarket»، «Draftkings»، «Gods Unchained»، «BAYC» و «Sorare» به ترتیب ۵ مجموعه پروفروش ماه گذشته به شمار می‌روند. ۳ مجموعه اول در ماه گذشته فروش بیشتری نسبت به ماه پیشین داشته اند. این در حالی‌ست که کالکشن‌های چهارم و پنجم، فروش کمتری نسبت به ۳۰ روز قبلی تجربه کرده اند.

اثر «Mega Zombie» از مجموعه «Mutant Ape Yacht Club» گران‌قیمت‌ترین NFT فروخته شده در ماه گذشته است. این توکن غیرمثلی با قیمت حدودا ۸۰۰٬۰۰۰ دلار به فروش رفته و بعد از آن، اثر «Cross The Ages #223963» قرار دارد. این اثر روی بلاکچین Immutable X و با قیمت ۱۵۰٬۰۰۰ دلار به فروش رسیده است.

سال ۲۰۲۳ تا به اینجا سال بسیار سختی برای فعالان و سرمایه‌گذاران بازار NFT بوده است. سالی که نه تنها بازار NFT، بلکه کل دنیای کریپتوکارنسی در یک زمستان سرد قرار گرفت. مارکت NFT همچنان منتظر حرکت دنیای کریپتو رو به جلوست تا شاید کمی یخ آن باز شود! انتظار می‌شود تنها در صورت رونق کلی دنیای رمزارزها، مارکت NFT هم از این رکود خارج شود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)