0

2

پاول دوروف دستگیر شد، سقوط قیمت TON و Not

پوریا دولت‌آبادی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

پاول دوروف (مالک تلگرام) در فرانسه دستگیر شد!

سوپرجت مالک تلگرام پاول دوروف حدود ساعت ۲۰ برای سوخت‌گیری در فرودگاه لوبورژ فرانسه فرود آمد. دوروف به محض خروج از هواپیمای شخصی خود با همراهی محافظ شخصی‌اش و یک زن، توسط مجریان قانون محلی بازداشت شد.

آنچه در مورد بازداشت پاول دوروف می‌دانیم:

  • اداره ملی پلیس قضایی بر اساس تحقیقات اولیه به دلیل امتناع دوروف از همکاری با نیروهای امنیتی فرانسه، که او را در قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم جدی شریک جرم می‌کرد، «حکم بازرسی» صادر کرد.
  • کوین تلگراف: دوروف ظاهراً با اتهامات تروریسم، قاچاق، توطئه، کلاهبرداری و پولشویی روبه‌رو است.
  • علت‌های احتمالی دستگیری: گزارش‌های مختلف دلایل متفاوتی برای این دستگیری ذکر کرده‌اند. برخی منابع مدعی شده‌اند این دستگیری به دلیل نقض قوانین سانسور فرانسه توسط تلگرام و عدم همکاری با دولت در ارائه اطلاعات کاربران بوده است. در همین حال، برخی از گزارش‌ها از اتهاماتی مانند قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری، قلدری سایبری و ترویج تروریسم نام برده‌اند​.
  • مسئولیت بازداشت دورف بر عهده سازمان ONAF (سازمان ملی مبارزه با تقلب در کشور فرانسه) بوده است. پاول عصر شنبه تفهیم اتهام می‌شود.
  • سفارت روسیه در فرانسه از سازمان ONAF خواست تا درباره علت بازداشت پاول دورف توضیح دهند، اما هنوز این سازمان در این‌باره هیچ اظهار نظری نکرده است.
  • تلگرام نسبت به دستگیری دورف واکنش داده و بیانه‌ای منتشر کرده است. در این بیانیه ذکر شده که این پلتفرم «مطابق با قوانین اتحادیه اروپا، از جمله قانون خدمات دیجیتال» عمل می‌کند و نظارت‌هایش «در حد استانداردهای صنعت بوده و به طور مداوم در حال بهبود است». همچنین تلگرام بیان کرده که «ادعای مسئولیت یک پلتفرم یا مالک آن به دلیل سوءاستفاده از آن پلتفرم، کاملاً بی‌معنی است».

واکنش‌ها به خبر دستگیری پاول دورف

دستگیری دوروف واکنش‌های گسترده‌ای در صنعت فناوری و حتی دنیای سیاست به دنبال داشته است. افرادی همچون ایلان ماسک و ویتالیک بوترین صراحتاً به این موضوع واکنش نشان داده‌اند. ایلان ماسک دستگیری پاول دورف را نقض آزادی بیان دانسته و بوترین از نگرانی‌های خود درباره آینده آزادی بیان و تمرکزگرایی در فضای دیجیتال صحبت کرد​ه است.

واکنش بازار به خبر دستگیری پاول دورف

با انتشار اخبار دستگیری دوروف، قیمت ارز دیجیتال TON به شدت کاهش یافت. در حال حاضر، نرخ تون کوین بیش از ۱۵٪ کاهش یافته است. هم چنین ارز دیجیتال NOT نیز که در پیام رسان تلگرام به تازگی معرفی شد، با کاهش قیمتی حدود ۱۴٪ مواجه شده است.

ولادیسلاو داوانکوف (معاون رئیس یکی از اتاق‌های پارلمان روسیه) خواستار آزادی آقای دوروف شده و گفته است:

دستگیری پاول ممکن است دلایل سیاسی داشته باشد و ابزاری برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران تلگرام باشد. قابل قبول نیست [اجازه این کار را نمی‌دهیم].

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)