0

0

انتشار داده‌های PCE بازار کریپتو را به لرزه درآورد!

انتشار داده‌های مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در جمعه شب تأثیر قابل‌توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال داشت و باعث کاهش چشمگیر قیمت‌ رمزارزها شد.

تأثیر منفی انتشار داده‌های PCE بر بازار کریپتو
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

منظور از داده‌های PCE، ثبت تورم و انعکاس تغییرات در رفتار مصرف‌کننده است که آن را به عاملی حیاتی در فرآیند تصمیم‌گیری فدرال رزرو برای تعیین نرخ‌های بهره تبدیل می‌کند.

واکنش بازار کریپتو به انتشار داده‌های PCE

همانطور که انتظار می رفت، انتشار داده‌های PCE تأثیری منفی بر بازار ارزهای دیجیتال داشت. ظرف ۲۴ ساعت پس از انتشار این داده‌ها، قیمت بیت کوین (BTC) با ۲.۳۵٪ کاهش به ۲۳۸۴۹ دلار و قیمت اتر (ETH) با ۱.۰۲٪ درصد کاهش به ۱۶۵۲ دلار رسید. بقیه ۱۰ ارز دیجیتال برتر نیز در این روز سقوط کردند که Dot پولکادات و Matic پالیگان، هر دو با بیش ۳٪ ریزش، مهم‌ترین این بازنده‌ها بودند.

خرید ارز دیجیتال

تأثیر بر سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت پس از انتشار داده‌های PCE با ۱.۹۵٪ کاهش به ۱.۰۹ تریلیون دلار رسید. حجم کل معاملات آن نیز با درصد ۶.۳۳ به ۵۶.۰۲ میلیارد دلار کاهش یافت.

این ارقام نشان‌دهنده تأثیر چشمگیر داده‌های PCE بر بازار ارزهای دیجیتال است.

ریزش اخیر قیمت‌ها در بازار کریپتو، این استدلال را تقویت می‌کند که میزان همبستگی بازار سهام و دارایی‌های دیجیتال به طور فزاینده‌ای بالا رفته و احتمال پایین آمدن این حجم از همبستگی کم شده است. این وضعیت بدان معناست که معامله‌گرانی که هم سهام و هم ارزهای دیجیتال را در سبد خود دارند در معرض خطرات مشابهی قرار دارند.

بیت کوین پس از شکست در بالای محدوده ۲۵۲۰۰ دلار، منطقه‌ای که در گذشته به عنوان یک مقاومت قوی عمل می‌کرد، اکنون یک عقب‌نشینی (Pullback) را تجربه کرده است. اگرچه این عقب‌نشینی اخیر می‌تواند مکثی موقت قبل از صعود بعدی باشد، اما شواهد فنی بیشتری برای تأیید اینکه فاز خرسی در فضای کریپتو به پایان رسیده و بیت کوین هم بهبود بیشتری خواهد داشت، مورد نیاز است.

به طور کلی، انتشار داده‌های PCE تأثیر قابل‌توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال داشت و باعث کاهش قیمت‌ها و ارزش بازار شد. همبستگی بین سهام و ارزهای دیجیتال، خطرات مربوط به نگهداری هر دو دارایی در یک سبد را برجسته می‌کند.

در حالی که بیت کوین و اتر ممکن است در آینده نزدیک بهبود یابند، باید دید که آیا وضعیت بد بازار کریپتو به پایان رسیده یا خیر.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)