0

0

فروش NFTهای پالیگان برای دومین ماه متوالی از اتریوم پیشی گرفت

برای ماه دوم متوالی و از دسامبر ۲۰۲۲، فروش NFTهای شبکه پالیگان از نظر تعداد از اتریوم پیشی گرفتند.

سبقت فروش NFTهای پالیگان از اتریوم
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

2 دقیقه

بر اساس اطلاعات وبسایت «Dune»، طی دو ماه گذشته فروش NFTهای شبکه پالیگان، از اتریوم بیشتر شده است. ولی به دو نکته باید توجه کرد؛ این مقایسه صرفا در خصوص پلتفرم “OpenSea” صورت گرفته است. و دیگری هم اینکه بیشتر این دارایی‌هایی پالیگانی، قیمت پایین‌تری نسبت به رقبای اتریومی خود دارند.

در ماهی که گذشت یعنی ژانویه، بیشتر از ۱.۵ میلیون NFT روی شبکه پالیگان در پلتفرم OpenSea به فروش رسیدند. این در حالی‌ست که در مدت زمان مشابه، این مقدار برای شبکه اتریوم ۱.۱ میلیون NFT بوده است. در سال گذشته و ماه دسامبر هم، روند فروش مشابه ماه گذشته اما تنها میزان آن کمی کمتر بود. در دسامبر، شبکه پالیگان ۱.۳ میلیون و اتریوم هم ۱ میلیون NFT را به فروش رساندند.

ارز دیجیتال

اتریوم با وجود گس‌فی‌های بالای شبکه‌اش، همچنان به عنوان بهترین بلاک چین برای میزبانی از NFTها به شمار می‌رود. «مرج» اتریوم مصرف انرژی شبکه را به شکل چشمگیری کاهش داد اما متاسفانه تاثیری روی گس‌فی شبکه نداشت. در سوی مقابل هم انگار به نظر می‌رسد پالیگان بسیار به اتریوم نزدیک شده و اتریوم نفس‌های او را پشت سر خود حس می‌کند. روزبه‌روز به NFTهای پالیگان افزوده می‌شود و این شبکه در حال گسترش همکاری خود با دیگر برندها ست. برندهای بزرگی از جمله “متا“، “استارباکس” و “ردیت“.

مجموعه بحث‌برانگیز “کارت‌های دیجیتالی دونالد ترامپ” در ماه ژانویه بیشترین فروش را روی شبکه پالیگان داشتند. بر اساس مستندات پلتفرم OpenSea، در مجموع ۵.۵۰۰ اثر از این کالکشن در تمام مارکت‌پلِیس‌های پالیگان به فروش رسیده است. این حجم از فروش، حدود ۱.۷۴۳ اتریوم، معادل ۲.۸ میلیون دلار برآورد می‌شود.

چند مورد از کالکشن‌های شبکه پالیگان که در مجموع بیشترین فروش را در ماه گذشته و تمام پلتفرم‌ها داشتند، عبارت اند از:

  • “Planet IX”، فروش ۵ میلیونی
  • “SunFlower Land”، یک میلیون
  • “Macroverse”، حدود ۴۲۰۰۰
  • “Lymp Athletes”، حدود ۳۷۰۰۰

پالیگان؛ فروش NFTهای بیشتر. اتریوم؛ حجم معاملات بالاتر

فروش مجموعه‌های نام‌برده، بسیار بالا بود اما باید توجه داشت که آثار این مجموعه‌ها قیمت پایین‎تری نسبت به کالکشن‌های اتریوم داشتند. این آثار بیشتر در متاورس‌های مختلف و بازی‌های WEB 3 مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کمی به تیتر این بخش بپردازیم. حجم معاملات NFTهای اتریومی ماه ژانویه در OpenSea، حدود ۴۴۶ میلیون دلار بود؛ این مقدار برای پالیگان حدود ۱۵.۴ میلیون دلار برآورد می‌شود. از طرفی با وجود فروش ۱.۵ میلیون NFT پالیگان روی پلفرم OpenSea، میانگین مبلغ فروش هر اثر تقریبا برابر با ۱۰ دلار است.

اواخر ۲۰۲۱ و اوایل ۲۰۲۲ هم پالیگان توانست از اتریوم چنین سبقتی بگیرد اما تعداد فروش‌های آن به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرد؛ تا اینکه همین یکی دو ماه گذشته دوباره افزایش یافت. با این حال همچنان اتریوم حجم معاملاتی بسیار بالاتری از پالیگان دارد اما به نظر می‌رسد پالیگان مقصد جذاب‌تری برای توسعه‌دهندگان NFTهای گیمینگ و مجموعه‌های اقتصادی به شمار می‌رود. قیمت پایین‌تر NFTهای پالیگان، شاید دسترسی به آثار هنری دیجیتال را برای مردم عادی راحت‌تر کند.

خرید ماتیک
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)