0

2

در کشاکش نبرد با SEC ادعا می‌شود ریپل طرحی پانزی است!

نبرد حقوقی Ripple-SEC به نقطه حساسی رسیده است. شایعات و اظهارات متناقض جوی از عدم اطمینان را ایجاد کرده است. مدیر ارشد حقوقی ریپل اقدامات اخیر SEC را به چالش کشیده است.

نبرد ریپل با SEC
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال مشتاقانه منتظر نتیجه نبرد حقوقی بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) هستند. با نزدیک شدن به نتیجه این پرونده، شایعات و اظهارنظرات بدبینانه پیرامون آن بیشتر شده و سردرگمی‌هایی در مورد موضع مدیریت SEC ایجاد کرده است.

ارز دیجیتال

در حالی که جامعه ریپل با حمایت کارشناس حقوقی جان ای. دیتون (John E. Deaton)، این شایعات را رد می‌کند، مدافع برجسته بیت کوین مکس کایزر (Max Keise) معتقد است شرکت بلاک چینی ریپل در برابر این رگولاتور شکست خواهد خورد. به نظر وی SEC با متهم کردن ریپل به طرح پانزی آن را در این پرونده شکست خواهد داد.

در پاسخ به اقدامات SEC، استوارت آلدروتی (Stuart Alderoty)، مدیر ارشد حقوقی ریپل، با استناد به کد الکترونیکی مقررات فدرال ایالات متحده (e-CFR) در مورد استانداردهای اخلاقی پرسنل دولتی، از این آژانس خواست تا توضیحات بیشتری دهد. آلدروتی استدلال می‌کند کارمندان SEC باید بی‌طرفانه عمل کنند و توضیح دهند که آیا این رفتار آنها هم‌راستا با چنین الزامی است یا خیر؟  

تنش بین آلدروتی و رؤسای SEC افزایش می‌یابد

به نظر می‌رسد بیانیه آلدروتی، مدیر سابق SEC، بیل هینمن (Bill Hinman) را هدف قرار دهد. جامعه ریپل به رهبری وکیل جرمی هوگان (Jeremy Hogan)، هینمن را متهم می‌کند که در سخنرانی جنجالی خود در سال ۲۰۱۸ ادعا کرده اتریوم (ETH) در دسته اوراق بهادار قرار نمی‌گیرد. آنها حدس می‌زنند هینمن ممکن است برای حمله به XRP پول دریافت کرده باشد. این ادعای آنها ممکن است به گری گنسلر، رئیس فعلی SEC نیز اشاره داشته باشد.

گنسلر از ریپل و XRP انتقاد کرده و دیتون را به این سوال واداشت که چرا کنگره برای رسیدگی به این موضوع احضاریه صادر نکرده است. در توییت دیتون در تاریخ ۲۵ ژوئن آمده: «گنسلر از انتشار ارتباط SEC با کلاهبرداری صرافی FTX خودداری می‌کند.»

نتیجه این نبرد حقوقی مشخص نیست و پیامدهای مهمی برای آینده دارایی‌های دیجیتال دارد. جامعه ارزهای دیجیتال، همراه با حوزه مالی گسترده‌تر، مشتاقانه منتظر راه‌حلی هستند که چشم‌انداز این صنعت به‌سرعت در حال تحول را شکل دهد.

در حالی که استوارت آلدروتی اقدامات SEC را زیر سوال می‌برد، ارجاع او به e-CFR ممکن است مستقیماً بر شرایط خاص پرونده ریپل اعمال نشود.

نتیجه این نبرد همچنان مبهم است و تا زمانی که حکمی صادر نشود، پیامدهای آن برای ریپل و بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال همچنان مورد بحث و تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی مکس کایزر از شکست ریپل ممکن است به دلیل حمایت بیش از حد او از بیت کوین و تعصبات شخصی‌اش باشد.

خرید ریپل

حال اهمیت این موضوع از این قرار است که بن‌بست قانونی Ripple-SEC عواقب گسترده‌ای برای کل صنعت کریپتو دارد. نتیجه آن، چشم‌انداز نظارتی را شکل می‌دهد و بر Ripple و XRP و نحوهٔ درک و تنظیم سایر ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد.

منبع: دیلی کوین

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)