0

1

دومین اقدام SEC علیه شرکت‌های NFT؛ فروش «ثبت‌نشده اوراق بهادار»

شرکت «Stoner Cats 2 LLC (SC2)» که شرکت مادر مجموعه «Stoner Cats» است، موافقت کرده تا دستورات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را اجرا کند. این نهاد تشخیص داده که NFTهای این شرکت نوعی اوراق بهادار به شمار می‌روند. و در واقع شرکت SC2، اوراق بهاداری را تحت عنوان «توکن‌های غیرمثلی» به فروش رسانده است.

دومین اقدام SEC علیه شرکت‌های NFT؛ فروش «ثبت‌نشده اوراق بهادار»
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

مجموعه «Stoner Cats»، یک کالکشن انیمیشنی سریالی و NFT است که فقط هولدرهای آن، اجازه تماشای آن را دارند. در این انیمیشن، کاراکترهایی الهام‌گرفته‌شده از شخصیت‌های بزرگ دنیای کریپتوکارنسی و دنیای واقعی وجود دارد. از جمله ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، گری واینرچاک، نویسنده و سلبریتی‌های هالیوودی.

بنا به گزارش SEC، شرکت SC2 بیش از ۱۰٬۰۰۰ ان‌اف‌تی را به ارزش هرکدام ۸۰۰ دلار به فروش رسانده است. این فروش در ۲۷ جولای ۲۰۲۱ و تنها در ۳۵ دقیقه صورت گرفته که از آن به منظور درآمدزایی برای تولید انیمیشن این شرکت استفاده شده است. این NFTها به خریدارانشان اجازه می‌داد تا بخشی از این انیمیشن را تماشا کنند. انیمیشنی که موضوع آن، مصرف مواد مخدر توسط یک خانم مسن و گربه‌هایش بود!

STONER CATS و SEC

این انیمیشن، توسط بازیگر معروف «میلا کونیس Mila Kunis» تبلیغ شد که خود یکی از صداپیشگان آن بود. این بازیگر همچنین پیش از این پروژه، با هنرمندان و افراد زیادی در حوزه NFT آشنایی داشت. سلبریتی‌های زیادی در این انیمیشن حضور داشتند؛ از جمله میلا کونیس، گری واینرچاک و ویتالیک بوترین.

خرید ارز دیجیتال

SEC در بیانیه‌اش مربوط به این کالکشن گفته که شرکت SC2 برای بازاریابی کالکشن خود، ادعا کرده که این NFTها، در بازار ثانویه هم قابل خرید و فروش هستند. همچنین این دارایی‌ها، بسته به اقدامات سازندگان آن و رفتار خریدارانش، افزایش ارزش خواهند داشت. از طرفی SC2 برای این مجموعه، حق‌الامتیاز (Royalty) ۲.۵ درصدی برای هر فروش در بازار ثانویه هم در نظر گرفته بوده است. با فرض اینکه هر NFT یکبار در بازار ثانویه خرید و فروش شده باشد، مبلغی نزدیک به ۲۰ میلیون دلار عاید این شرکت شده است.

حالا SEC شرکت SC2 را مجبور کرده که ۱ میلیون دلار جریمه پرداخت کند. این شرکت همچنین موظف است تا تمام NFTهایی را که در اختیار خودش هستند را از بین ببرد. SC2 فعلا این اتهامات را نه رد و نه تایید کرده.

این دومین اقدام SEC علیه یک شرکت عرضه‌کننده NFT است. اولین بار این اقدام در ماه گذشته و علیه شرکت «Impact Theory» صورت گرفت. در نهایت هم این شرکت موظف شد تا حدود ۶ میلیون دلار جریمه به SEC پرداخت کند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)