0

1

یک ماینر به تنهایی ۳.۱۲۵ بیت کوین استخراج کرد!

در اتفاقی عجیب و نادر، یک استخراج‌کننده بیت کوین به تنهایی موفق شد معمای بلاک را حدس بزند و 3.125 واحد از این ارز دیجیتال را استخراج کند. این 282 امین باری است که در تاریخ 14 ساله بیت کوین، یک ماینر به تنهایی یک بلاک را استخراج می‌کند.

علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

روز گذشته، کان کالیواس (Con Kolivas)، مدیر استخر استخراج ckpool در توییتی خاطرنشان کرد یک ماینر موفق شده برای 282امین بار در تاریخ بیت کوین، به تنهایی یک بلاک را استخراج کند. به گفته کالیواس، هش ریت ماینر این استخراج‌کننده حدود 120 پتاهش در ثانیه (0.12 اگزاهش در ثانیه) و معادل 0.02% از کل هش ریت شبکه بوده که رقم نسبتا بالایی است.

قیمت بیت کوین در این لحظه

پاداش بلاک بیت کوین 9 روز پیش در تاریخ 20 آپریل از 6.25 واحد BTC به 3.125 واحد کاهش یافت. این یعنی ماینر مذکور با حل معمای بلاک شماره 841286، حدود 200 هزار دلار درآمد کسب کرده است.

توییت کان کالیواس
منبع: X

به گفته کالیواس، این استخراج‌کننده احتمالا پس از هاوینگ بیت کوین، از یک استخر استخراج کناره‌گیری کرده و شانس خود را برای ماینینگ انفرادی امتحان کرده است. مدیر ckpool معتقد است احتمالا دلیل اصلی جدایی وی از این استخر استخراج، فراهم نشدن هزینه‌های مربوط به مصرف برق دستگاه ماینینگ او بوده است.

استخراج بیت کوین آن هم به تنهایی اتفاقی نادر و عجیب است و به برنده شدن در یک لاتاری شباهت دارد. این اتفاق در طول 14 سال گذشته و 841300 بلاک تولید شده در بلاکچین بیت کوین، تنها 282 بار رخ داده است و به همین خاطر اتفاقی منحصر به فرد محسوب می‌شود.

ارز دیجیتال

در فرآیند استخراج بیت کوین، استخراج‌کنندگان توان پردازشی دستگاه‌های خودشان را به شبکه اختصاص می‌دهند و در ازای حل معمای بلاک، پاداش دریافت می‌کنند. با این حال، در سال‌های اخیر، با افزایش قیمت بیت کوین، محبوبیت ماینینگ این ارز دیجیتال نیز افزایش یافته و شاهد رشد چشمگیر هش ریت بوده‌ایم. به دنبال رشد هش ریت، سختی استخراج در شبکه بیت کوین نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است؛ اتفاقی که استخراج یک بلاک به تنهایی را تقریبا غیرممکن می‌کند.

در ماه مارس سال گذشته نیز یک ماینر خوش‌شانس موفق شد به تنهایی یکی از بلاک‌ها را استخراج و 6.25 واحد بیت کوین پاداش دریافت کند. البته در آن زمان قیمت بیت کوین نسبت به الان پایین‌تر بود و این ماینر در مجموع حدود 150 هزار دلار پاداش گرفت.

آخرین بلاکی که به دست یک ماینر انفرادی استخراج شد، به 5 آپریل یعنی چند هفته قبل از هاوینگ برمی‌گردد. در آن زمان، یک ماینر با هش ریتی معادل 7 پتاهش در ثانیه، بلاک شماره 837814 را استخراج کرد و حدود 422750 دلار پاداش گرفت.

بر اساس داده‌های وب‌سایت بیت اینفو چارتس، در حال حاضر هش ریت شبکه بیت کوین به 618 اگزاهش در ثانیه رسیده و نسبت به اوج 728 اگزاهش در ثانیه 23 آپریل، فاصله گرفته است. طی 12 ماه گذشته، هش ریت بیش از 90% افزایش یافته که نشان‌‌دهنده ورود ماینرها و دستگاه‌های جدید به شبکه بیت کوین است.

نمودار هش ریت بیت کوین
نمودار هش ریت بیت کوین – منبع: BitInfoCharts
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)