0

0

حجم معاملات با تتر، ویزا و مسترکارت را کنار زد!

حجم معاملات با تتر، ویزا و مسترکارت را کنار زد!
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بر اساس یک توییت در ۱۴ ژانویه (۲۴ دی)، تتر (USDT) در سال ۲۰۲۲، ۱۸.۲ تریلیون دلار تراکنش را پردازش کرده است، و همین امر آن را بالاتر از پردازنده‌های پرداخت سنتی مانند Visa و Mastercard قرار داده است.

در مقابل، مسترکارت و ویزا نیز تراکنش‌هایی به ترتیب به ارزش ۱۴.۱ تریلیون دلار و ۷.۷ تریلیون دلار را پردازش کردند.

حجم بالای تراکنش تتر نشان‌دهنده رشد گسترده استیبل‌کوین‌ها در سال‌های قبل است. علیرغم چالش‌هایی که صنعت کریپتو با آن مواجه است، به نظر می‌رسد استیبل کوین‌ها رشد خوبی داشته‌اند. پذیرش استیبل کوین بیشتر در کشورهایی رشد کرده که وضعیت اقتصادی فعلی، ارز فیات ملی آنها را در وضعیت نامساعدی قرار داده است.

۲۰۲۲ سالی سخت برای تتر

با وجود پذیرش فزاینده استیبل‌کوین‌ها در سال ۲۰۲۲، تتر سال سختی را پشت سر گذاشت.

تتر پس از سقوط Terra UST در ماه مه و صرافی FTX در ماه نوامبر، نگرانی‌های بیشتری در مورد ذخایر خود و توان پرداخت بدهی‌ ایجاد کرد.

این استیبل کوین برای مدت کوتاهی پیوند خود را با دلار آمریکا در اوج فادِ سقوط Terra از دست داد. در طول این دوره، ناشر تتر بیش از ۱۰ میلیارد دلار از آن را به عنوان بازخرید اعطا کرد. بعداً گزارش شد که چندین مؤسسه مالی سنتی به دلیل گمانه‌زنی‌های پیرامون سلامت مالی این استیبل کوین، در برابر آن موضع استقراضی (Short Position) گرفتند.

خرید ارز دیجیتال

کاهش ارزش بازار تتر

درحالی‌که USDT همچنان استیبل کوین غالب در بازار ارز دیجیتال است، رقبایی مانند USDC و BUSD در سال ۲۰۲۲ پیروزی‌هایی را در برابر آن ثبت کردند. در همین راستا، ارزش بازار تتر در دوره گزارش از اوج۸۳.۱۳ میلیارد دلار به ۶۵.۳۱ میلیارد دلار کاهش یافت. از سوی دیگر، ارزش بازار USDC قبل از کاهش به ۵۶ میلیارد دلار افزایش یافت.

در این دوره، صرافی‌های کریپتوییِ متمرکز مانند Coinbase از کاربران خود خواستند دارایی‌های USDT خود را به USDC تبدیل کنند. اخیراً، صرافی Crypto.com تتر را برای کاربران کانادایی خود با استناد به اقدامات نظارتی حذف کرده است.

داده‌های Glassnode نشان داد که حجم انتقال USDC در پایان سال ۲۰۲۲ تقریباً پنج برابر USDT بوده است. پذیرش USDC بیشتر شده، زیرا سرمایه‌گذاران معتقدند این گزینه ایمن‌تر از USDT است.

دارایی‌های USDC با پول نقد یا خزانه‌های کوتاه‌مدت ایالات متحده پشتیبانی می‌شود و شرکت حسابداری بین‌المللی Grant Thornton آن را حسابرسی می‌کند. از سوی دیگر، تتر با ذخایر یا ممیزی‌های خود چندان راضی‌کننده به‌نظر نمی‌رسد.

این مسائل باعث شده که برخی از اعضای جامعه کریپتو، داده‌های تتر را در مورد حجم معاملات در سال ۲۰۲۲ زیر سوال ببرند. برخی این معیارها را به معاملات پولشویی نسبت دادند، درحالی‌که برخی دیگر از ناشر این استیبل کوین خواستند تا ذخایر خود را منتشر کند.

خرید تتر
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)