0

1

رمزارز هوش مصنوعی TAO با رشد ۴۰۰ درصدی به جمع ۵۰ کوین برتر بازار پیوست

بیتنسر (TAO)، ارز دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی که خود را به عنوان یک «بازار هوشمند بدون واسطه/غیرمتمرکز» معرفی می‌کند، موجی جدید در میان بخش پرطرفدار آلتکوین‌ها ایجاد کرده است. قیمت این ارز دیجیتال هوش مصنوعی در کمتر از ۳۰ روز گذشته ۴۰۰٪ افزایش یافته و تقریباً ۵ برابر شده است.

رشد ۴۰۰ درصدی رمزارز هوش مصنوعی TAO
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

قیمت ارز دیجیتال TAO، دارایی اصلی و بومی پلتفرم بیتنسر (Bittensor)، دیروز در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۲۳ در اکثر صرافی‌های اسپات به ۲۳۹.۳۵ دلار که تاکنون بالاترین سطح آن بوده، رسید. طی ۳۰ روز گذشته، قیمت TAO تقریبا ۴۰۰٪ افزایش یافته است. اما این رالی دیروز شتاب گرفت و در عرض ۲۴ ساعت، قیمت آن ۳۷ درصد افزایش یافت.

در نتیجه، در ردیاب CoinGecko، رمزارز TAO تبدیل به بزرگترین ارز دیجیتال هوش مصنوعی شد و از رمزارز RNDR ، رهبر بلامنازع این بخش طی ماه‌های گذشته پیشی گرفت.

خرید ارز دیجیتال

با اینحال در کوین مارکت کپ، عرضه در گردش توکن TAO و  سرمایه کل بازار آن هنوز تیک تأیید نخورده است. به این ترتیب، این گردآورنده اطلاعات رمزارزها، این ارز دیجیتال را با وجود ارزش بازار ۱۰ رقمی خود، در رتبه سه هزارم قرار می دهد.

پروتکل بیتنسر (TAO) که توسط بنیاد Opentensor توسعه یافته است، بر لزوم تمرکززدایی در بخش هوش مصنوعی تأکید می‌کند و مخالف پروژه‌های متمرکز پرنفوذ در حال ظهور در این حوزه است.

بیتنسر به عنوان یک پروتکل منبع باز هوش مصنوعی، توسط توسعه دهنده سابق گوگل، جیکاب استیوز در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد.

برکناری مدیرعامل OpenAI ممکن است دلیل رالی TAO باشد

طی دو ماه گذشته، بیتنسر  (TAO)اعلانیه‌هایی در رابطه با افزایش عملکرد ماینرها، راه‌اندازی زیرشبکه‌های جدید و توسعه‌های مهم مدل‌های زبانی بزرگ و غیره داشته است.

از آنجایی‌که بیتنسر (TAO) مخالف شرکت‌های AI متمرکز «معمولی» مانند OpenAI است، خبر برکناری سم آلتمن (Sam Altman)، مدیریت این شرکت ممکن است به افزایش قیمت این ارز دیجیتال «هوش مصنوعی غیرمتمرکز» کمک کرده باشد.

سم آلتمن یکی از چهره‌های کلیدی تب هوش مصنوعی و برنامه ChatGPT، است که دیروز به‌طور غیرمنتظره توسط هیئت مدیره این شرکت به دلیل «صادق نبودن مداوم در ارتباطاتش» از سمت خود برکنار شد.

منبع: یو تودی

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)