0

1

نبرد دو شرکت کریپتویی با SEC، گپ قانونی رمزارزها حادثه‌ساز شد

دعوای شرکت‌های کریپتویی و SEC
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

دو شرکت کریپتویی Beba و DEF از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) شکایت کردند! درگیری آن‌ها، یک بار دیگر به ما نشان داد که نبود قانون چه پیامدهایی دارد. ماجرای دعوای شرکت‌های کریپتویی و SEC از این قرار است:

شرکت Beba برای یک ایردراپ، درخواستی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارسال کرد تا مجوزهای قانونی لازم را داشته باشد. کمیسیون منطقه‌ای پس از این درخواست مدعی شد که توکن‌های BEBA اوراق بهادار هستند. Beba از کمیسیون بورس و اوراق بهادار شکایت کرد و گفت:

رفتار SEC بر خلاف قوانین رویه اداری است.

دلیل دعوای شرکت‌های کریپتویی و SEC

Beba می‌گوید رفتار SEC بر خلاف قانون رویه اداری (APA) است. SEC چطور می‌تواند بدون این‌که اول قانون مشخصی تدوین بکند، راه بیفتد و همه دارایی‌های دیجیتال را اوراق بهادار صدا بزند!؟ بدون تعریف مشخصی از آن دسته از دارایی‌های دیجیتالی که اوراق بهادار هستند، چطور ممکن است با یک قانون نانوشته و یک سیاست ناگفته، همه را اوراق بهادار خواند؟ 

کمیسیون بورس و اوراق بهادار در پاسخ از مصونیت قانونی خودش حرف زد و گفت: 

کمیسیون این سیاست فرضی را هرگز اتخاذ نکرده و در واقع چنین چیزی وجود ندارد.

SEC با اشاره به این‌که یک کمیسیونر منطقه‌ای نماد کل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیست، گفت:

کمیسیون از طریق اکثریت آراء نصاب پنج کمیسیون خود عمل می‌کند. بیانیه یک کمیسیونر واحد نمی‌تواند بیانگر پذیرش یا وجود یک خط مشی مشخص برای کمیسیون باشد و سخنان یک کمیسر، اقدام آژانس نیست. در واقع، شاکیان از این دادگاه می‌خواهند تا قانونی بودن سیاستی را که وجود ندارد، مورد قضاوت قرار دهد و اقدامات اجرایی احتمالی آینده را که ممکن است هرگز رخ ندهد، مسدود کند.

برخی طرفداران کریپتو نسبت به پاسخ SEC واکنش نشان دادند و ابراز تاسف کردند. آن‌ها معتقدند که آمریکا نمی‌تواند بیش از این، صنعت کریپتو را بدون قانون‌گذاری رها کند. در گپ قانونی فعلی، حوادثی مانند دعوای شرکت‌های کریپتویی و SEC بسیار است. چگونه توقع دارند که کریپتو از یک قانون نانوشته آگاه باشد و از آن تبعیت کند؟

برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال وارد شوید

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)