0

0

سم آلتمن: دولت ایالات متحده می‌خواهد بیتکوین را کنترل کند!

سم آلتمن (Sam Altman)، بنیانگذار OpenAI و سازنده اصلی پلتفرم هوش مصنوعی چت جی پی تی (ChatGPT)، نگرانی خود را در مورد آینده بیت کوین (BTC) و ارزهای دیجیتال ابراز کرده است. وی معتقد است بخش کریپتوکارنسی با چالش‌های مهمی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا مواجه است.

هشدار سم آلتمن در رابطه با کنترل بیتکون توسط دولت امریکا
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

آلتمن به‌تازگی با حضور خود در برنامه پادکستی جو روگان (Joe Rogan)، ناراحتی خود را از آنچه او به عنوان حمله دولت ایالات متحده به این بخش (کریپتو) یاد می‌کند، ابراز کرد. به نظر وی اقدامات اخیر دولت نشان‌دهنده «جنگ علیه ارزهای دیجیتال» است و نسبت به رویکرد مقامات اظهار ناامیدی کرد.

نظرات او منعکس‌کننده احساسات علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال و رهبران صنعت است که نگران مداخله شدید دولت در حوزه ارزهای دیجیتال هستند. در همین راستا، سازمان‌های دولتی، به رهبری کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، قصد دارند با وارد کردن اتهامات بخش کریپتو را سرکوب کنند.

خرید ارز دیجیتال

آلتمن در ادامه نگرانی عمیق خود را در مورد گسترش احتمالی بخش نظارتی در ایالات متحده، به ویژه در زمینه کنترل دولت بر پول، ابراز کرد و اظهار داشت که به‌شدت مخالف ایده ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs) است.

CBDC از موضوعات اصلی در میان قانونگذاران و رگولاتورهای ایالات متحده بوده و اکثریت مخالفت خود را از اجرای آن اعلام کرده‌اند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اشاره کرده چنین فناوری‌ای فعلاً اجرا نمی‌شود اما جزو برنامه‌های آتی آنها است.

پشتیبانی آلتمن از بیت کوین

در همین حال آلتمن اظهار داشت از طرفداران بیت کوین است و بر اهمیت داشتن یک ارز جهانی که خارج از کنترل هر دولتی عمل کند، تاکید کرد.

من هم از طرفداران بیت کوین هستم. به نظرم این که ما یک ارز جهانی داریم که خارج از کنترل هر دولتی است، گامی فوق‌العاده منطقی و مهم در تاریخ فناوری است.

قابل ذکر است آلتمن به دلیل مشارکت در پروژه جنجالی ورلد کوین (Worldcoin) مورد انتقاد جامعه بیت کوین قرار گرفته است. هدف این پروژه ایجاد یک پایگاه داده از افراد با اسکن چشمان آنهاست که در ازای این کار ارز دیجیتال WLD دریافت می‌کنند. منتقدان بر این باورند که این امر باعث افزایش نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و اخلاقی می‌شود.

این موضوع منجر به ممنوعیت فعالیت‌ ورلد کوین از سوی چند دولت در سطح جهان شده و کشورهایی مانند کنیا نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی داده‌ها را دلیل اصلی اقدامات خود عنوان کردند.

منبع: فین بولد

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)