0

0

تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا از بایننس در رابطه با نقض تحریم‌های مربوط به روسیه

سختگیری‌های قانون گذاران در حوزه‌های ارزهای دیجیتال روم به افزایش است و اخیرا وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات خود را درباره صرافی بایننس به دلیل خدمات‌دهی به کاربران روسی آغاز کرده است.

ماهرخ شیرودی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

به گزارش بلومبرگ، بخش امنیت ملی وزارت دادگستری آمریکا در حال انجام تحقیقاتی است که آیا بایننس به مشتریان روسی خود اجازه دسترسی به این صرافی را داده است یا خیر. در این صورت، این صرافی به نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه – به دلیل حمله به اوکراین- متهم خواهد شد.

ارز دیجیتال

پس از سال ۲۰۲۱ که صرافی بایننس در تحقیقات مالیاتی و پولشویی مورد تحقیق و تفحص مشترک از سوی وزارت دادگستری و سرویس درآمد داخلی آمریکا قرار گرفت، این دومین اقدام این وزارتخانه علیه این صرافی جهانی است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نیز از اوایل سال ۲۰۲۲ در حال بررسی رابطه این صرافی با دو شرکت متعلق به بنیانگذار آن- ژائو- بوده است. وزارت دادگستری درخواست بلومبرگ برای اظهار نظر در این مورد را رد کرده است.

در بیانیه بایننس به بلومبرگ آمده است که این شرکت به‌طور کامل از تمام تحریم‌های مالی ایالات متحده و بین‌المللی پیروی می‌کند.

در اواخر مارس ۲۰۲۳، کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) از بایننس شکایت کرد که این شرکت آگاهانه محصولات مشتقات ثبت نشده ارز دیجیتال در ایالات متحده را برخلاف قوانین فدرال ارائه کرده است.

این صرافی بارها این اتهامات را رد کرده و گفته است که بزرگترین تیم انطباق با قوانین در جهان را در این حوزه ایجاد کرده است – یک تیم ۷۰۰ نفره که به‌صورت هفتگی به ۱۳۰۰ درخواست اجرای قانون رسیدگی می‌کنند.

در روزهای اخیر، بایننس ادعا کرده است که کره‌شمالی‌ را از صرافی خود دور نگه داشته است؛ به اندازه‌ای که آن‌ها فهمیده‌اند بایننس مکان مناسبی برای آن‌ها نیست.

علاوه بر این، در اوایل ماه مه ۲۰۲۳، اسرائیل فاش کرد که تقریباً ۱۰۹ حساب بایننس را به اتهام ارتباط با گروه‌های تروریستی، از جمله دو حساب منسوب به داعش، توقیف کرده است. از آنجایی که نه اسرائیل و نه بایننس صراحتاً نگفتند بایننس همکاری کرده است یا نه، مشخص نیست که چگونه اسراییل بدون همکاری بایننس حساب‌های این صرافی را توقیف کرده است، زیرا بایننس موظف به پایبندی به قوانین اسرائیل نیست.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)