0

1

شبکهٔ Terra وبسایتش را برای مهار هرچه بیشتر حملات فیشینگ مسدود می‌کند!

از آنجایی‌که شبکه ترا اخیراً مورد حمله هکری قرار گرفته، این شبکه از کاربران خود خواسته که فعلاً از دامنه‌های terra(dot)money استفاده نکنند تا مورد سوءاستفاده کلاهبرداران فیشینگی قرار نگیرند. برای این منظور ترا وبسایت خود را به حالت تعلیق درآورده تا از وجوه کاربران ناآگاه در برابر این حملات محافظت کند. در حالی که مبلغ به سرقت رفته هنوز ذکر نشده، از کاربران خواسته شده تا زمانی که همه مشکلات حل نشده از استفاده از این سایت خودداری کنند.

حملات فیشینگ به ترا
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

ترا در تاریخ ۲۲ آگوست ۲۰۲۳، خبر مسدودسازی سایت خود را در شبکه اجتماعی X اعلام کرد و اظهار داشت که این اقدام را برای جلوگیری از وقوع هرچه بیشتر کلاهبرداری‌های فیشینگی انجام داده است. این اطلاعیه از آن جهت منتشر شد که وبسایت ترا به دلیل حمله هکری مورد سوءاستفاده قرار گرفت و هکرها از آن برای انجام کلاهبرداری فیشینگ بر بازدیدکنندگانی که به این صفحه منتقل می‌شدند، استفاده کردند.

در تاریخ ۱۹ آگوست، ترا به کاربران هشدار داده بود که با هیچ سایتی که از دامنه terra(dot)money استفاده می‌کند، تعامل نداشته باشند، زیرا هکر در تلاش است تا کنترل کامل این دامنه را در دست بگیرد، و روز بعد در تاریخ ۲۰ آگوست نیز همین هشدار مشابه را ارسال کرد.

خرید ارز دیجیتال

در حالی که ترا توانسته دامنه‌های آسیب‌دیده را با موفقیت مسدود کند، به مشتریان توصیه کرده تا زمانی که این مشکل برطرف شود از رفتن به سایت‌هایی با این دامنه خودداری کنند.

پس از این حمله فیشینگی، کیف پول مبتنی بر بلاک چین ترا، استیشن (Station)، که به کاربران امکان دسترسی به بلاک چین‌های مختلف و برنامه‌های غیرمتمرکز را می‌دهد، نیز در ساختار خود تغییرات قابل‌توجهی برای تضمین امنیت ایجاد کرد.

بخشی از تغییرات شامل به‌روزرسانی افزونه Station Chrome به نسخه 7.4.4 برای خنثی کردن حملات فیشینگی و همچنین به‌روزرسانی سایر افزونه‌های مرورگر آن مانند Microsoft Edge و Firefox است. استیشن همچنین از کاربران خواست تا زمانی که تیم ایمنی این موارد را تأیید نکرده از اپلیکیشن‌های موبایل و دسکتاپ آن استفاده نکنند.

این نقض امنیتی وب‌سایت ترا بیش از یک سال پس از فروپاشی سنگین اکوسیستم ترا رخ داده، اگر در اثر این اتفاقات استیبل کوین الگوریتمی TerraUSD (UST) صادرشده توسط Terraform Labs و توکن بومی آن LUNA از ارزش بیفتد منجر به ضررهای عظیم به ارزش میلیاردها دلار خواهد شد.

دو کوآن (Do Kwon) که یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Terraform بود، پس از فروپاشی این اکوسیستم چندین ماه تحت تعقیب بود اما بالاخره دستگیر شد و در حال حاضر در مونته نگرو در حال گذراندن یک دوره چهار ماهه زندان است. در همین حال، ایالات متحده و کره جنوبی که معتقدند کوآن مسئول سقوط Terra و متضرر شدن کاربرانش بوده در پی صدور حکم استرداد وی به عنوان مجرم به کشور خودش هستند.

در ماه جولای، Terraform Labs، کریس امانی (Chris Amani) را به عنوان مدیرعامل جدید خود منصوب کرد. امانی در سخنان خود گفت که شرکت بلاک چینی ترا دیگر صادکننده استیبل کوین TerraUSD (UST) نخواهد بود.

منبع: کریپتو پوتیتو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)