0

0

با گزارش‌هایی تأییدنشده از حل مشکل SVB قیمت USDC به‌آهستگی در حال بازیابی است

با توجه به انتشار پستی در تاریخ ۱۱ مارس (۲۰ اسفند) توسط باب الیوت (Bob Elliot)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری Unlimited Funds، تلاش‌های امدادی ممکن است کمتر از ۷۲ ساعت پس از سقوط بانک Silicon Valley Bank (SVB) در حال انجام باشد.

پگ شدن آهسته USDC با دلار آمریکا
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

الیوت از بین چند مورد ادعا کرد که «بانک های بزرگ مشتاقانه قصد خرید کسب‌وکار SVB را دارند». شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده (FDIC) در حال برنامه‌ریزی برای پوشش ۹۵٪ از سپرده‌گذاران بیمه‌نشده به خریدار است و «۵۰٪ دیگر نیز در هفته آینده تحت این پوشش قرار خواهند گرفت.»

به نقل از منابع داخلی:

-بانک‌های بزرگ میل زیادی به خرید بانک SVB دارند

– FDIC با در نظر گرفتن بیمه/نقدینگی، حداکثر ۹۵درصد از سپرده‌گذاران بیمه‌نشده را برای خریدار پوشش می‌دهد

-طبق برنامه ۲۵۰ هزار دلار در روز دوشنبه

-به ۵۰ درصد بیمه‌نشده دیگر نیز هفته آینده پرداختی صورت می‌گیرد

خودم نمی‌توانم این گزارش را تأیید کنم، اما ارزش به اشتراک‌گذاری را دارد.

باب الیوت، ۱۱ مارس ۲۰۲۳

سیرکل (Circle)، ناشر استیبل کوین USD Coin (USDC)، از مجموع بیش از ۴۰میلیارد دلار ذخایر خود، بیش از ۳.۳ میلیارد دلار ذخیره نقدی USDC در این بانک ورشکسته دارد. علاوه‌براین، گزارش شده که SVB متولی حدود ۵ میلیارد دلار سرمایه برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر بلاک چین برجسته مانند a16z، Pantera Capital و Paradigm بوده است. اوایل دیروز، USDC پیوند قیمتی خود با دلار آمریکا را از دست داد و به ۰.۸۷ دلار رسید، اما در زمان انتشار این خبر مجدداً تا قیمت ۰.۹۵ دلار بازیابی شد.

ارز دیجیتال

اگرچه این گزارش‌ها در حال حاضر تأیید نشده‌اند، اما منابع متعدد تأیید می‌کنند که راه‌حل‌های زیادی برای رفع این وضع پیش‌آمده ارائه شده و سپرده‌گذاران تا هفته آینده «حداقل ۵۰ درصد سپرده‌های خود» را پس خواهند گرفت. هال پرس (Hal Press)، مؤسس شرکت سرمایه‌گذاری North Rock LP، اظهار داشت: «در دراز مدت به احتمال زیاد سپرده‌گذاران +۹۰٪ سپرده‌های خود را پس خواهند گرفت و بسیار محتمل است که هیچ سپرده‌گذاری حتی یک دلار هم از دست ندهد.»

در همان روز، مایک مویس (Mike Moïse)، معاون مدیر شرکت مشاوره تجاری CrossCountry Consulting نیز نظرات مشابهی را با استناد به منابع ثانویه بیان کرد:

مشتریان SVB روز دوشنبه ۲۵۰ هزار دلار خواهند داشت و ۵۰ درصد موجودی باقیمانده با فاصله ۱ تا ۲ روز بعد بین سپرده‌گذاران تقسیم خواهد شد. مابقی پرداختی‌ها به بهبودهای آینده بستگی دارد؛ بهبودی بیشتر این وضعیت سه الی شش ماه طول خواهد کشید.

پیش از این، لوکی زنگ (Loki Zeng)، تحلیلگر DeFi برآورد کرد که ارزش خالص USDC «در شرایط حاد  ۰.۸۸۵ دلار و در حالت عادی ۰.۹۸۵ دلار» است و اظهار داشت: «حتی اگر مشکلی هم وجود داشته باشد، به‌شدت FTX نخواهد بود.» الکس سوانویک (Alex Svanevik)، مدیرعامل شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Nansen نیز گفت که Circle و USDC «از پس این وضعیت برمی‌آیند» تا زمانی که “تکمیل سفارش سطح بالا” در چند روز آینده انجام شود. مشابه USDC، استیبل کوین DAI که خود بیش از ۳.۱ میلیارد USDC وثیقه دارد، ضرری دو طرفه متحمل شده و در زمان انتشار این خبر، ۰.۹۷ دلار به ازای هر سکه معامله می‌شود. اوایل امروز، Maker DAO، ناشر DAI، پیشنهادی اضطراری برای اصلاح پارامترهای ریسک پروتکل در پی رویداد دی پگ شدن USDC ارائه کرد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)